ببین دوست عزیز اگه قراره به عنوان کارشناس شبکه وارد اون بخش بشید. قبل از هر چیز چند مورد یاد آور بشم.
دیتاسنتر یا هر مجموعه بزرگ متشکل از یک رییس کل یا مدیر عامل که برای مدیریت بهتر مجموعه خودش بخش هایی مثل شبکه ، noc , مالی ، فروش ، حراست ووو..... مشخص میکنه و برای هر بخش یک رییس میزاره که روسا با توجه ب شرح وظیفه هر روز ، هفته ، ماه ، سال ، میبایست به مدیریت پاسخگو باشند و گزارش تحویل بدن. شما که وارد یه بخش شبکه میخواید بشید بالطبع رییس نمیشید. یک کامند جزء به حساب میاید. در نتیجه از شما بیشتر کار عملی خواسته میشه. اینو استارت کار گفتم که اگه سابقه فعالیت تو شرکت هایبزرگ رو نداری بدونی کجا داری پا میزاری.
حالا کلا چیزهایی که باید بلد باشی ، از نظر من اگه بلد نباشی بی سواد به حساب میای .
1- network+
2- آشنایی نسبی با میکروتیک ( در نقش روتر و ...)
3- آشنایی با سوئیچ و روتر و فایروال سیسکو و مدیریت آنها
4- تسلط به برنامه های مانیتورینگ شبکه مانند cacti , prtg دو برنامه ای که در ایران بسیار کاربرد داره
5- آشنایی با سیستم عامل ها و مجازی سازها صرفا جهت رفع نیازهای خودتون ( واسه مشتری برعهده تیم فنی هست که راه اندازی کنند)
6- آشنایی زبان تخصصی مرتبط شبکه
7- آشنایی با رک و مباحث Core switching و vlan ip و...
8- هوش و درک بالا
9- آشنایی با kvm/ipmi
و....
تسلط به اینها یک کارشناس شبکه شش دانگ درجه 2 میشه روت حساب باز کرد. هر چند دیتاسنترهای ما واقعا برخی از کارشناس هاشون اندازه هاستنگ تابستونی ما هم اطلاعات ندارند. من به چشم دیدم/.
سوالی بود در خدمتم





پاسخ با نقل قول