دوستان عزیز، من یادم نمیاد چنین حرف هایی زده باشم!

اما مسئله اینجاست که شما یا باید از اولین ها باشید، یا اینکه هزینه کنید تا بهتر شوید. این قانون تجارت است! Amazon و Alibaba و eBay و خیلی های دیگه، زمانی شروع به فعالیت کردند که این ایده نوینی محسوب میشد و اولین ها در نوع خود بودند. اما کدام رقیب را می توانید برای ایشان مثال بزنید که بعد ها بدون ایده جدید در زمیه B2B و سرمایه گذاری کلان، توانسته باشد به موفقیت برسد؟!
در حال حاضر دیجیکالا به جایگاهی رسیده که دیگر بعید است شخصی بدون داشتن سرمایه و دانش مدیریت بتواند فکر رقابت با آن را در سر بپروراند. اما با سرمایه گذاری کافی می توان سیستمی بهتر از ایشان تاسیس نمود. بله، بازار بزرگی پیش روی شماست، اما بازار هدف یعنی افرادی که تمایل به خرید اینترنتی داشته باشند (در این مرحله مهم نیست چه وبسایتی)، بسیار کم هستند و خود شما به این مطلب واقف هستید. حال کسی که می خواهد خرید اینترنتی کند، چرا باید سراغ فروشگاه های دیگری برود در حالیکه می تواند از یک شرکت بزرگ و معتبر با کمترین قیمت و گارانتی و اجناس اوریجینال با تحویل سریع و با خیال آسوده خرید کند؟! بازار هدف شما مردمی نیستند که سنتی خرید می کنند، بلکه کسانی هستند که حاضر می شوند اینترنتی این کار را انجام دهند و ایشان چه یک نفر باشند چه هفتاد میلیون نفر، ابتدا تحقیق و بررسی می کنند و سپس وبسایت مطلوب را انتخاب می کنند. کسانی که شما می فرمایید به دیجیکالا اعتماد ندارند (آن هم با نماد دو ستاره)، آیا به هیچ فروشگاه اینترنتی دیگری اعتماد کرده اند؟! بعید می دانم!! آیا ایشان می دانند eNamad چیست؟! پس اصلا این ها جزء بازار هدف شما نیستند که برای آمار گیری از آن ها استفاده کنید.
رقابت غیر ممکن نیست، اما شرایط اولیه لازم دارد! یا اولین باشید، یا سرمایه کافی داشته باشید. این یک قانون است. البته می توانید بدون در نظر گرفتن بحث رقابت وارد میدان شوید به طریقی مشتریان خاص خود را جذب کنید، ولی درآمد خوبی نصیب تان نخواهد شد و حتی ممکن است شکست بخورید. در همان آمریکا از هر 10 بیزینس که سال اول ایجاد می شوند، فقط یک بیزینس بعد از 5 سال سر پا باقی می ماند.