سلام به همه دوستان و همکاران
خوشحالم که می بینم این دومین تاپیکه که در مورد تاپ هاست توی این سایت باز میشه و از طرفی هم ناراحتم که چرا زودتر برای پاسخگویی خدمت دوستان نرسیدیم
یک نگاهی که به تاپیک انداختم دیدم نظرات مختلفی در مورد ما وجود دارد که بارز ترینش استفاده از سرور های ضعیف؟!! عدم دانش فنی در مدیریت و کانفیگ مای اس کیو ال ؟؟!!!
البته همه اینها بیشتر به یکسری اظهار نظر شباهت داره چون هیچ یک از شما بزرگواران نه به سرور های ما دسترسی دارید و نه به کانفیگ هایی که روی این سرور ها انجام شده!! پس اظهار نظر به این صورت کار عاقلانه ای نیست
البته از طرفی هم طبیعیه که هر همکاری بیاد و هاستینگ خودش را تبلیغ کنه و در این آب گل آلود ماهیگیری کنه (طبیعی هست ولی منصفانه نیست!!)
اما در مورد مشکل دیتا بیس که برای یکی از سرور های ما بوجود آمد و مسبب اصلیش هم کلود لینوکس بود! همان طور که اساتید فن خوب می دونند پاک کردن کلود از روی یک سرور به این راحتی ها نیست ولی همکاران ما پس از تلاش بسیار کلود را پاک کردند ولی مشکل به طور نوبه ای باز هم روی می داد، به همین دلیل مجبور به انتقال کلی حساب های مشتریان به سرور دیگری شدیم !
بعد از اتمام انتقال برخی از سایت های مشتریان دچار مشکل دیتا بیس بودند که یا آخرین بکاپ ریستور شد و یا خود فایل دیتا بیس طبق خواست خودشان به انها تحویل داده شد.
اما ...
انتقال تمام شد و در نهایت تعجب روی همان سرور جدید حملات دی داس شروع شد و چند روز ادامه داشت که باعث افزایش لود سرور می شد و به حمدلله و با کمک تیم پشتیبانی این حملات دفع شدند.
و ...
الان همه سایت ها و سرور ها به صورت نرمال به کار خودشان ادامه می دهند ( البته ممکنه برخی مشتریانی که در زمان انتقال سایتشون مشکل داشته به ما رجوع نکرده باشند تا فول بکاپشون ریستور بشه و یا دیتا بیسشون را براشون ریستور کنیم)
اما همه این ماجراها برای یک سرور اتفاق افتاد و در این مدت تمامیه سرورهای دیگر بدون هیچ مشکلی به کار خودشان ادامه می دادند
اما در خصوص پاسخگویی به تیکتها :
همان طور که همه شما عزیزان می دونید قیمت هاست های ما واقعا پایینه و به همین دلیل هاست های ما برای افراد مبتدی محبوبیت داره اگر چه مشتری های حرفه ای هم روی سرور ها ما هستند ولی وجود همین مشتریان مبتدی و پرسش سئوالات واقعا مبتدیانه که پاسخگویی به انها به عهده هاستینگ نیست وقت تیم پشتیبانی ما را خیلی می گیره ... البته در ایام وقوع مشکل برای سرور به منظور جلوگیری از تقسیم نیرو پاسخگویی به تیکت ها کاهش داده شد و تمامیه تمرکز ما روی حل مشکل سرور قرار داده شد.
توی یکی از پست ها نوشته شده بود که چند تا از مشتری های ما رفته برای یکی از همکاران ما که در پاسخ باید عرض کنم روزنه چندین مشتری از هاستینگ های دیگر برای ما می ایند و سایت خودشان را به هاست ما منتقل می کنند که البته این دلیل بر مزیت ما یا ضعف آن همکاران نیست. هر مشتری انتظارات مختلفی داره مثلا توقع داره با پرداخت 4 تومان در سال 80 درصد مصرف سی پی یوی سرور را اشغال کنه که خوب معقول نیست و همان طور که ما اجازه چنین کاری را نمی دهیم هیچ هاستینگی اجازه نمی دهد!!!
با این وجود از مشکلات بوجود امده برای اندسته از مشتریانی که روی سرور جمکران قرار داشتند عذرخواهی می کنیم و امید واریم بتوانیم مانند سنوات گذشته با نهایت پشتکار به کار خود ادامه دهیم
مدیریت تاپ هاست