نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

  1. #1
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    نوشته ها
    154
    تشکر تشکر کرده 
    125
    تشکر تشکر شده 
    56
    تشکر شده در
    42 پست

    68 بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

    سلام
    جای بحث زیاده که آیا قوانین وبسایت هاستینگ که در اینترنت و به صورت مجازی نوشته میشه و همچنین ممکنه هر شرکتی برای خود شقوانینی داشته باشه آیا اینا از نظر پلیس فتا و قانون صححه یا نه...

    یه مدتی پیش یکی از دوستان من که هاستینگ داره با یه مشکلی روبرو شد ، مشتری اون سر پشتیبانی و این مسائل پشت تلفن توهین میکنه البته فحاشی زشت نمیکنه اما توهین اندازه چند تا کلمه که جالب هم نیست و بی ادب به حساب میاد رو داشته...مثل کلاهبردار و د ز د و بی شرف و این چیزا...
    هاستینگ مورد نظر هم توی قوانینش داشته که در صورت بی احترامی و توهن و فحاشی در تیکت و تلفن و ایمیل اون شرت حق تعلیق و حذف کل سرویس هاشو داره...
    بنابراین میادو سرویس نمایندگی هاست طرف رو ساسپند میکنه...

    اما از نظر پلیس فتا این قبول نیست و نباید سایت کسی رو ببنده مگر مشکل سیاسی و مستهجن و اینا داشته باشه...
    نوی قانون جرایم رایانه ای هم اینا هست:
    مبحث دوم ـ تخریب و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی
    ماده (8) هرکس به طور غیرمجاز داده دیگری را از سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند‌ به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
    ماده (9) هرکس به طور غیرمجاز با انجام اعمالی از قبیل وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری یا تخریب داده ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سیستم های رایانه ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آنها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
    ماده (10) هرکس به طور غیرمجاز با انجام اعمالی از قبیل مخفی کردن داده‌ ها، تغییر گذرواژه یا رمزنگاری داده‌ ها مانع دسترسی اشخاص مجاز به داده ها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
    ‎‎‎ماده (11) هرکس به قصد به خطر انداختن امنیت یا آسایش عمومی اعمال مذکور در مواد (8)، (9) و (10) این قانون را علیه سیستم‌ های رایانه‌ ای و مخابراتی که برای ارائه خدمات ضروری عمومی به کار می‌روند، از قبیل خدمات درمانی، آب، برق، گاز، مخابرات، حمل و نقل و بانکداری مرتکب شود، به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.
    یعنی اجازه قطع دسترسی رو نداره شرکت هاستینگ .... مگر اینکه مورد خلاف اخلاق و سیاسی داشته باشه...

    آیا این مورد قبوله ؟ از نظر شما عادلانس؟ یعنی قوانین ما در برخورد با مشتری حتی اگر مشتری بپذیره مورد قبول مرجع قانونی نیست....

  2. # ADS




     

  3. #2
    عضو انجمن chaleshtor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    CKF
    نوشته ها
    108
    تشکر تشکر کرده 
    204
    تشکر تشکر شده 
    284
    تشکر شده در
    217 پست

    پیش فرض پاسخ : بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

    در زمان عضویت مشتری این تعهد رو میده که از قوانین هاستینگ پیروی کنه و وقتی رعایت نکنه باهاش برخورد میشه و این یک قانون درونیه که مورد موافقت خود مشتری قرار گرفته و هاستینگ می تونه با اون تاییدیه مشتری برخورد کنه
    .|.|. .|.|.

  4. تعداد تشکر ها از chaleshtor به دلیل پست مفید


  5. #3
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    نوشته ها
    154
    تشکر تشکر کرده 
    125
    تشکر تشکر شده 
    56
    تشکر شده در
    42 پست

    پیش فرض پاسخ : بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

    اما نظر پلیس فتا اینه که ححق تعلیق سروس رو ندارید به خار توهین یا این موارد...کلا مجاز نیست سرویس هسات یا نمایندگی رو به دلیل غر از عدم تمدید یا مشکل و رجمی خاص بسته بشه....در آخر هم پلیس فتا و قانون هم مجبور کردند که شرکت هاستینگ رضایت بگیره...چون اصلا قوانین هم حتی اگر مشتر قبول کرده باشه باز هم نباید خارج از قانون جرایم رایانه ای باشه...

  6. #4
    عضو انجمن pardishosting آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    نوشته ها
    638
    تشکر تشکر کرده 
    857
    تشکر تشکر شده 
    2,336
    تشکر شده در
    1,451 پست

    پیش فرض پاسخ : بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

    پلیس فتا مرجع قانونگذاری نیست. بلکه مجری قانون است.
    اون مواردی که در قانون اومده مربوط به دسترسی غیرمجاز و ... است.
    ارتباط تلگرامی با بخش فروش : pardisho@

  7. تعداد تشکر ها از pardishosting به دلیل پست مفید


  8. #5
    عضو انجمن chaleshtor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    CKF
    نوشته ها
    108
    تشکر تشکر کرده 
    204
    تشکر تشکر شده 
    284
    تشکر شده در
    217 پست

    پیش فرض پاسخ : بحث مهم-برخورد با مشتری از نظر قانون مجاز است یا خیر؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط bidari نمایش پست ها
    اما نظر پلیس فتا اینه که ححق تعلیق سروس رو ندارید به خار توهین یا این موارد...کلا مجاز نیست سرویس هسات یا نمایندگی رو به دلیل غر از عدم تمدید یا مشکل و رجمی خاص بسته بشه....در آخر هم پلیس فتا و قانون هم مجبور کردند که شرکت هاستینگ رضایت بگیره...چون اصلا قوانین هم حتی اگر مشتر قبول کرده باشه باز هم نباید خارج از قانون جرایم رایانه ای باشه...
    خب باید هاستینگ مورد نظر به همون قانون و فتا اعلام کنه مشتری با شرایط ما کنار اومده و باید به ما خسارت رو بده. این یک قانون درونیه و گاهی اوقات به همین دلایل شکایت ها صورت میگیره
    .|.|. .|.|.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •