این چهار صفحه نظر دوستان رو خوندم
زیاد وقت دوستان رو نمیگیرم ، گفتم منم هم نظری داده باشم:
اول در مورد دوست استارترمون این مطلبی که نوشتین بنده همه اش رو قبول ندارم
فکر کنم میدونم منظور شما کدام سرویس دهنده بوده
سرویسی که سر رسیدش میگذره و تمدید نمیشه سرویس دهنده هیچ حقی در قبال اون نداره غیر از این هم نیست
بی شک 99% از سرویس دهنده ها همین کار رو میکنند ، وقتی مشتری محصولی رو میخواهد سفارش بده توی قسمت خریدش توی اکثر سایت ها یه چیز نوشته قوانین رو مطالعه کردم و قبول دارم !
اگر طرف مشکل داره با قوانین میتونه سرویسش رو از جای دیگه تهیه کنه ، کسی مشتری رو مجبور نکرده ماشاء الله اینقدر سرویس دهنده توی ایران پیدا میشه که از هر کی میخوان میتونن خرید کنند
توی اکثر سرویس دهنده ها مشتری تا قبل از این که سرویسش تمام بشه میتونه درخواست لینک بکآپ کنه و مدیر سرور میتونه اون فایل رو توی هاست خودش براشون آپلود کنه و لینک بده که اگر بخاطر محدود بودن حجم بخوان برای دادن لینک هزینه بگیرن شاید یکم بی انصافی باشه
اما وقتی سرویس مشتری تمام شد سرویس دهنده هیچ مسئولیتی در قبال مشتری نداره ، بحث وجدان رو کشیدید وسط
چند ماه پیش دوستان یکی از مشتری ها اومده بود خواهش و التماس که بیا برامون یه اسکریپت نصب کن روی یک هاست رایگان ، چند روز اول بهشون گفتم هزینه میگیریم ازتون براتون نصب میکنم
هزینه نصب اسکریپت رو به کاربر گفتیم 5 هزار تومان واریز کن تا براتون نصب و کانفیگشو انجام بدیم ، طرف التماس میکرد که والله به خدا من پول ندارم و منو قسم داد به خاطر مادرم بیام این کار رو براش رایگان انجام بدم
میدونید چی بهشون گفتم ؟ گفتم من براتون انجام میدم اما میدونم دو روز دیگه که به قول معروف خرتون از پل گذشت خودتونو واسم بزرگ میکنید و یه سری حرفا رو میزنید پشت سرم چون تجربه اش رو داشتم
گفت نه به خدا شما خیلی گلی بچه های شیراز میگن خیلی مرام دارن و از این حرفا
ما براشون اسکریپت رو کاراشو انجام دادیم روی هاست رایگانشون ، طرف رفت و دیگه پیداش نشد ! فرداش مشتری آمد گفت این دوستم گفته که اصلا طرف بلد نیست اسکریپت نصب کنه و همون چیزی که من واسشون نصب کرده بودم رو گفته بود خودش نصب کرده !
برای بعضی ها دل بسوزونید نامردی زیاد میبینید خیلی واسم اتفاق افتاده خواستم روی وجدان عمل کنم و کار مشتری رو راه بندازم اما وقتی که بعضی مشتری ها روی نامردی جواب میدهند دیگه نباید بدون قوانین با مشتری برخورد کرد
مثلا ما قوانین رو توی سایت خودمون گذاشتیم و مشتری ملزم به رعایت قوانین هست ، اگر قوانین رو رعایت نکنه ما مسئولیتی در قبالش نداریم ، به این میگن احترام متقابل
اون کسی هم که چند روز پیش تاپیک زده بود درباره همین بکآپ ندادن بعد از اتمام سرویسش اومده بود سرویسشو تمدید کرده بود ، بکآپشو برداشته بود و گفته بود حالا چون گفتین 7 روز گارانتی بازگشت وجه داره سرویستون من پولمو میخوام !
آخه کجای دنیا توی تمدید سرویس بازگشت وجه دارند ؟
اگه یکی از مشتری های من میخواست همچین زرنگی رو برای سرویسش در بیاره و به قول معروف سر مارو کلاه بزاره 100% سرویسش رو حذف میکردم و یوزرشو مسدود میکردم که بدونه احترام ، احترام میاره
ببخشید سرتونو درد آوردم