
نوشته اصلی توسط
majid1f
یک درخواست و پیشنهاد داشتم.
الان بعضی از کاربرها نیاز دارند که پیش از پرداخت هزینه توسط کابر شخص پرداخت کننده به نحوی تایید هویت بشه. بهترین راه هم تایید موبایلی هست. اگر قبل از پرداخت توسط کاربر شماره تلفن کاربر تایید بشه این مشکل حل می شه. راه حل پیشنهادی هم ساده هست.
الان وب سرویس زرین پال فیلد ارسال شماره همراه و ایمیل کاربر به صورت اختیاری را در متد PaymentRequest داره که بعد از پرداخت می شه فعال کرد که به ان پیامک ارسال بشه.
حال کافیه پس از انتقال به درگاه زرین پال یک کد تایید به کاربر پیامک بشه و در قسمت درگاه پیش از انتقال به درگاه شاپرک کاربر کد دریافتی را وارد کنه و پس از ان اگر صحیح بود به درگاه انتقال پیدا کنه.
اینطوری به اسونی کاربر اعتبار سنجی می شه.
اگرچه می شه این کار در سایت کاربر صورت بگیره ولی ان طور گاهی از مواقع پیچیدگی های خاص خودش را پیدا می کنه ، اگر در سایت شخص پیاده سازی بشه و برنامه نویس حرفه ایی نباشه امکان عبور یا دور زدن تایید هویت وجود داره ولی اینطوری بدون کوچک ترین دستکاری با همین وب سرویس فعلی و عدم تغییر در کد و اسکریپت های موجود می شه تایید هویت کرد.
(البته این قابلیت مثل درگاه مستقیم باید به صورت اختیاری برای هر درگاه قابل فعال کردن بشه. چند روز پیش چندین میلیون خرید به وسیله ی کارت های عابربانک سرقتی از سایت های فروش گیفت کارت صورت گرفته بود که هیچ دسترسی به خریدار نبوده و خریدار هم بلافاصله پس از خرید کارت ها را مصرف کرده! و کلی مشکلات دیگه.... )
برای تاييد تلفنی و پرداخت ميتونيد از پرداخت USSD استفاده کنيد.
به اين صورت که راه پرداخت رو به مشتری از راهکار موبايل گيت موجود در مستند زير معرفی ميکنيد:
يعنی به مشتری ميگيد
رو شماره گيری و پرداخت کن.
مشتری شماره گيری و پرداخت ميکنه و شما در بازگشت به شماره پرداخت کننده هم دسترسی داريد.