پشتیبان = حامی
اول از همه پشتیبان فنیت قوی باشه که از اول مشکلات سرور رو حل کرده باشه.
دوم حالا اومدیمو مشتری یه چیزی خواست که رو سرور کم و زیاد بشه؛ باید اطلاعاتش رو داشته باشین که بهش بگید امکان پذیر هست یا نه و اگر امکان پذیر هست 1 دقیقه بعدش انجام شده باشه !
سوم سرور رو طوری مدیریت کنید که دان نشه. اگر هم خدای نکرده ناخواسته دان شد بلافاصله بدونید باید چیکار کنید. و در کوتاهترین زمان ممکن سرور رو بیارد بالا.
اما در مورد کنترل پنل که دوستان گفتن:
متاسفانه الان کسانی که از پنل و اینجور چیزها اطلاعات ندارند زیاد به سمت سایت میان و این میشه یه مشکل برای پشتیبان چون علاوه بر کنترل سرورش باید آموزش هم به کاربراش بده.
متاسفانه متاسفانه متاسفانه بعضی ها دیگر بدتر از این موضوع سوالات cms (چطور پست بدیم، چرا لینک فلان شده، چرا زیر خط خورده و...) رو از پشتیبان هاست میپرسن!!!! (برای من زیاد بودن که اینطور سوالاتی پرسیدن) جالب اینجاست که اگر بگویید این سوالات را باید از انجمن cmsتون بپرسید برچسب حروم خوار و ... میخوره روتون!
در مورد شما هم که اگر طراح و میزبان هستید باید آماده باشید که حتی مطلبی را براتون میل کنن و شما بذارید تو سایت.
اما اگر فقط میزبان هستید باید آماده باشید تا اگر طراحشون درخواستی بهتون ارسال کرد جواب کامل و دقیق رو براشون ارسال کنید.
و مهم تر از همه اینکه نسبت به اینکه سایت چجور دانشگاهی هست و چقدر آمار تخمین میخوره باید ببینید اصلا سرورتون کشش رو داره یا باید سرور جدا براشون در نظر بگیرید. مسلما سایت دانشگاه صنعتی شریف با سایت دانشگاه پیام نور واحد .... آباد. خیلی فرق میکنه!