-
October 4th, 2014, 09:56
#1
Sla چیست؟
درود بر همگی .
SLA) Service Level Agreement)، تفاهم نامه سطح کیفی خدمات و یا ضمانت نامه کیفیت خدمات، قراردادی است حقوقی فیمابین ارائه دهنده و استفاده کننده از خدمات که جهت تضمین پارامترهای کیفی سرویس منعقد میگردد.
کیفیت خدمات به سطح معینی از کیفیت اطلاق میشود که هر یک از شرکتها برای رسیدن به آن تلاش میکنند؛ به این ترتیب برای هر یک از خدمات باید مشخصات خاصی تهیه شود و SLA تعیین کننده سطح کیفت خدمات، مسئولیتها و ضمانتهای اجرای آنها است.
با توجه به اینکه امروزه اکثر شرکتها ادعای ارائه بهترین خدمات را به مشتریان خود دارند، سرویس گرفتن از شرکت هایی که SLA دارند بهتراست چون میزان ناسازگاری و برخورد میان کاربر و ارائه دهنده خدمات به دلیل تعریف شدن سطح کیفی خدمات، کاهش خواهد یافت و کاربر با حقوق قانونی خود که یکی از علتهای رشد کیفی شرکت ارائه دهنده خدمات محسوب میگردد، آشنا خواهد شد.
منابعی که در ضمانت نامه کیفیت یک شرکت هاستینگ تعیین میشود، باید فضا، پهنای باند و مدت زمان مصرف پهنای باند را تعیین کنند، علاوه بر آن باید سطح کیفی خدمات و جریمه معادل سود از دست رفته در اثر نقص منابع مناسب نیز در ضمانتنامه کیفیت تعیین گردد.
همکاران گرامی میتوانند با جمع آوری اطلاعات بیشتر اقدام به ارائه SLA شرکت خود به مشتریان کنند .
نمونه :
منبع :
SLA چیست؟ - ایران سرور
-
تعداد تشکر ها از zartosht به دلیل پست مفید
-
October 4th, 2014 09:56
# ADS