از اونجایی که از نزدیک در جریان امور دیتاسنتر افرانت هستم باید بگم که دلیل قیمت ظاهرا بالای سرویس های افرانت به خاطر هزینه های بالای مراقبت و نگهداری هست. سرویس تمام مشتریان به صورت شبانه روزی در حال مانیتور شدن هست. برای نمونه شما پینگ یکی از آی پی های سرور خودتون رو ببندید. بعد از چند دقیقه بچه های پشتیبانی با شما تماس می گیرند و به شما می گن که احتمالا سرویس شما به مشکل خورده چون پینگ نمی ده. اگر بعضی اوقات قطعی های بوده اکثرا از حیطه اختیارات افرانت خارج بوده و ببشتر به دلیل یه مشکل خارج از افرانت بوده
شیفت شب پشتیبانی افرانت مشکلات رو دسته بندی می کنه و مواردی که باعث ایجاد اختلال در سرویس کاربر هست رو به کارشناس مربوطه گزارش می ده تا مشکل رو حل کنه. مسایل مالی، سوالات فنی و درخواست های غیر ضروری تو شیفت شب جواب داده نمی شه