هر چند همچنان کلمات کليدي مناسب ميتونه مفيد باشه، اما همونطور که قبلا هم گفتم از بعد از آپديت پاندا که چند سال پيش بود کلا سمت حرکت گوگل از لينک و اطلاعاتي مثل کيورد، به سمت بررسي اصالت، صحت، اقبال، کپي نبودن، استاندارد بودن محتوا و مرتبط بودن کلمات کليدي با محتواي هر صفحه (پويا بودن کلمات کليدي) تغيير کرده و ديگه مثلا مثل 6 سال پيش نيست که کلمات کليدي ارزش اساسي در بالا اومدن سايت در نتايج جستجو داشته باشه و پارامترها واقع گرايانه و هوشمندانهتر عمل ميکنند