-
June 15th, 2014, 10:33
#21
عضو جدید
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
با سلام
بنده هم تایپک رو کامل مشاهده کردم اکثر همکاران هم موافق ما هم موافق
اما نکته اینجاست که چرا مشتری به خودش اجازه میده که بیش از حد درخواست هایی از هاستیگ ها و .... کنید و حتی از کلمات و حرف های زننده ***** استفاده کند
نکته اینجاست که اکثر افراد جوان هستند و اشراف کافی بر کارشون ندارند
مثلا افرادی هستند آفری مثل آفر رداستیشن رو دیده پیش خودش فکر میکنه من آفر رو میگیرم 3 ماه بعد عوض میکنم سرور رو هم ارزون میدم . البته قصد توهین یا چیزه دیگه ای به همکاران ندارم
ولی این یه حقیقت هست که باید قبول کنیم.
شما اگه دیده باشید از اکثر شرکت های خارجی که سرویس تهیه میکنید تعداد دفعات کمی هست که به شما کد تخفیف یا یه آفر ارزان بدن اون باید اندکی بگذره و مراحلی که باید طی بشه و و و ......
ما هم باید بیایم برخی از همکاران و دوستان فکر کنیم که آیا یک سرویس با کیفیت با قیمت مناسب به مشتری ارائه بدیم بهتر هست
یا اینکه قیمت و کیفیت رو پایین بدیم که هم خودمون ضرر کنیم هم این که مشتری ناراضی بشه و اینا همه میتونه دلایلی بر این باشه که مشتری از چند سرویس دهنده که سرویس تهیه میکنه کیفیت لازمه رو نداره برای همین فکر میکنند همه مثل هم هستند!
احترام مشتری واجب این درست اما تا اون حدی باید احترام رو نگه داریم که دیگه مشتری کنترل ما رو به خاطر 10 تومان یا 5 تومان به دست نگیره
من به شخصا همین دیروز تایپیکی رو مشاهده کردم که یارو امده میگه ملاک خرید قیمت پایین تر
متاسفانه برخی از همکاران تا 10 تومان هم رم 1 گیگ قیمت دادن یا این قیمت هزینه آی پی رم و پردازشگری که این شخص ازش استفاده میکنه رو کافاف میده؟
خیر چون ایشون ممکنه با سرور کارهای از جمله ارسال اسپم کنه حالا اگه این آی پی شما بسته بشه واقعا ارزش اوون آی پی کمتر از 10 تومان هست؟
پس باید قبول کنیم که این خود ما هستیم که باعث میشیم چنین رفتاری باهامون بشه
بهترین راه اینه که همکاران بشینند به صورت های مختلف با هم همکاری کنند البته رقابت هم سر جای خود اما رقابت سر کیفیت نه سر قیمت
به هر حال باید بستری فراهم کنیم که نه کاربر متحمل زیان بشه و نه فروشنده
در کل باید جوری برنامه ریزی کنیم که نه سیخ بسوزه نه کباب
اما چنین کاری احتیاج به زمان و کاری طولانی مدت داره
به هرحال اینم نظری بود از طرف ما مثل سایر نظراتی که همکاران عزیز دادند
اما مطمئنا این بحث و این ها حالا حالا ها ادامه خواهد داشت
بنده با آقای آرایش در آلما هاست که پیشنهادی دادند مبنی بر اینکه بایید با هم دیگر تعامل و همکاری کنیم
بنده به شخصا خیلی مشتاق هستم که کنفرانسی ترتیب داده بشه و همکاران عزیز هم در آن شرکت کنند چه به صورت آنلاین و چه جلاسات حضوری در یک مکان معین با حضور برخی شما عزیزان
متاسافه در چند سال اخیر تو فضای مجازی ایران اکثر کسانی که وارد عرصه میشن خرد سال هستند و آشنایی کافی با میحط وب ندارند پس همکاران عزیز بیایید به کمک هم بستری فراهم کنیم که در آینده نچندان دور شاهد چنین مشکلاتی نباشم و یا آن رو به حداقل برسانیم
ارادتمند شما
طاهری
وی پی اس سنتر
-
تعداد تشکر ها ازhell.machine به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014 10:33
# ADS
-
June 15th, 2014, 10:38
#22
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
AlmaHost
با سلام
خیلی خیلی خوب است که باز مجدد صدایی شنیده میشود . کل پست ها را خواندم و تنها نکته ای که دیده شد همه اعلام میکردند بله بله درست است ! حق با استارتر است ! من هم تایید میکنم ! و .....و ...... و .........
خوب نتیجه : هیچ
هر بار یک عده از همکاران عزیز از ته دل داد میزنند آی مردیم از گرما اما شخصی حاظر نیست حتی جای خود را تغییر دهد تا از شدت گرما کاسته شود یا از دیگران بخواهد حتی با هم شرایط آب و هوایی را تغییر دهند .
اگر میگویید شخص و شرکتی همکاری نمیکند پس چرا فریاد میزنید ؟ آیا یکی از همان اشخاص و شرکت ها خود شما نیستید؟
اگر این مورد را که استارتر بیان کرده و باقی تایید میکنند یک مشکل میدانید آن هم از نوع عمیق و تاثیرگذار چرا همانند باقی مشکلات زندگی و تجارت خود برای حل آن قدم بر نمیدارید. یا جز افرادی هستید که فکر میکنید مشکل را هر جا دید باید زیر فرش قرار داد و گذر کرد؟
در این جا شما سرویس دهنده هستید اما در مرحله بالاتر من و شما خود مشتری هستیم برای دیتا سنتر ها و شرکت های خارجی آیا این رفتار را از جانب خود و همکاران در مقابل دیتا سنتر ها دیده و شنیده اید؟
چه کرده اند که ما به درستی با انها تقابل و تفاهم میکنیم اما بعضی از مشتریان ما با ما نمیتوانند اینگونه باشند؟
دلیل ساده است آنها پروتوکل ها برخورد و سرویس دهی را رعایت کردند مدیران روابط عمومی آنها به صورت مستمر و پی در پی با دیگر شرکت های همتراز در ازتباط بوده اند از همه مهم تر آنها احترام متقابل را نشان ما داده اند . کی به انها گفتیم فلان دیتا سنتر اینجور است و آنها بگویند بله آنها فلان و ...... هستند بلکه فقط با گقتن سیاست کاری ما این چنین است بحث را جم کردند .
چند مورد را اعلام میکنم که آنها به صورت یکسان برخورد میکنند همانند یک دیگر اما ما درست نقطه مقابل ان را عمل میکنیم:
۱: ابیوز و نوع برخورد با آن در دیتا سنتر ها چه طور است و ما چگونه با مشتریانمان در این موارد برخورد میکنیم
۲: آنها در ابتدا وریفای کردن یوزر برای ارائه خدمات را در نظر میگیرند و ما حتی از گفتن آن کلمه ترس داریم که رعایت همین مورد جلوی خیلی از رفتار اشتباه کاربر یا مشتری را میگیرد
۳: وقتی جهت آپدیت و تغییرات سرویس انها از دسترس خارج میشود چه اتفاقی می افتد و ما چه میکنیم و در مقابل وقتی سرویس ما از دسترس خارج میشود برای تغییرات ما اجازه میدهیم مشتری چه برخوردی کند
در نهایت بحث دادن اجازه و ندادن اجازه است
شخصی که سرویس بد دارد و بی کیفیت خوب تکلیفش مشخص است چرا زور میزنیم و فکر مان را درگیر آن که چگونه بفهمانیم به مشتری آن بد است میکنیم؟
اگر خود را محق میدانید که از کاربران با سابقه و دلسور این انجمن هستید باید بدانید این شما هستید که به انجمن اعتبار میدهید نه انجمن به شما . بدانید اگر فقط و فقط بخواهید با کمک هم شرایط را تغییر دهید به راحتی میتوانید حتی به انجمن هم مسیر و خط مشی دهید تا در راستای شما و ما هم حرکت کند .
خلاصه داشته های هر کدام از ما بسیار ارزشمند است و با قرار دادن آن کنار یکدیگر هم توان و هم ارزش بالاتر میرود
هر شخصی توان دارد و میخواهد تغییری ایجاد کند بسم الله .... وگرنه با تایید و دادو بیداد بیشتر ضعف نشان میدهیم
همین پست به راحتی به کاربران نشان میدهد ضعف ما چیست و چه چیز روی مخ ما است و لی عملا نمیتوانیم عکس العمل نشان دهیم ما حتی در این انجمن یک جای خصوصی برای بیان مشکلات نداریم و اولین درخواست میتواند همین باشد از مدیران که این فضا را برای ما به هر شکل حتی ابتدایی ترین حالت به وجود آورند و بر اساس یک سری ***** ها این مورد را برای ما ایجاد کنند
حرف زیاد است و زمان کوتاه و ما استقبال میکنیم به هر شکل تعامل با همکاران را چه به صورت جلسات آنلاین باشد چه حضوری
موفق وپیروز
سلام
بله اینکه شخصی افراد دیگر را در رابطه با موضوعی مستلزم رعایت حدود و چارچوب خاصی بداند و در حقیقت شخص دیگری را به انجام کاری یا پایبندی به اصولی مقید کند ، لازمه آن رعایت همان درخواست در شخص درخواست کننده است
امام علی (ع) حدیثی بدین مضمون دارند که هیچ چیزی از شما نخواستم مگر آنکه پیش از آن خود آن را بدان مقید کردم
اینجا هم همین است.مطمئنا همه عزیزانی که لب به اعتراض و گلایه گشودند،پیش از زدن حرف خود،خود را مقید به انجام صحبتهای خود در اینده کرده اند
-
تعداد تشکر ها از nima-s به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 11:08
#23
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
nima-s
سلام
بله اینکه شخصی افراد دیگر را در رابطه با موضوعی مستلزم رعایت حدود و چارچوب خاصی بداند و در حقیقت شخص دیگری را به انجام کاری یا پایبندی به اصولی مقید کند ، لازمه آن رعایت همان درخواست در شخص درخواست کننده است
امام علی (ع) حدیثی بدین مضمون دارند که هیچ چیزی از شما نخواستم مگر آنکه پیش از آن خود آن را بدان مقید کردم
اینجا هم همین است.مطمئنا همه عزیزانی که لب به اعتراض و گلایه گشودند،پیش از زدن حرف خود،خود را مقید به انجام صحبتهای خود در اینده کرده اند
سلام
اگر واقعا عمل میشد در حال حاظر دلیل بر اعتراض نبود آیا غیر از این است ؟
اینکه من فقط بگویم من مسلمانم و نماز میخوانم آیا واقعا به رسالتی که بر گردن دارم عمل کرده ام ؟
دوست عزیز داستان جماعت ما سر دراز دارد در روبروی یکدیگر یکجور هستیم و در خفی شکل دیگر
تا قوانینی بین کسانی که میخواهند تغییر بوجود آید منعقد نگردد و نظارتی بر اجرای ان نباشد هیچ چیز درست نمیشود باید حد اقل چند شرکت یا شخص با هم بخواهند قدم بردارند تا دیگران نیز همراه شوند و نتیجه حاصل گردد
آلماهاست تنها Platinum Partner رسمی دیتاسنتر
Redstation در ایران و در خارج از ایران میباشد.
-
تعداد تشکر ها ازAlmaHost به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 11:50
#24
عضو دائم
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
سیدرضا بازیار
من هم 11 ساله که بودم با کارت بانکی پدرم کار میکردم و الآن هم قصد دارم سایت های بزرگی بسازم
استارتر عزیر نگفتن احترام نزارید!!!
احترام بزارید. اما احترام زیادی هم خوب نیست
اگه همین حالا با برخی از کاربر های انجمن برخورد نشه, به همه توهین میکنن...
بزرگترین هاستینگ ها به این دلیل پیشرفت کردن که:
به کاربر احترام میزارن, اما اگه کاربر زیاده روی کنه, دیگه به هیچ وجه حاضر نیستند به اون سرویس ارائه کنند
دقیقا موضوع اینجاست.احترام گذاشتن روش خودش رو داره.

نوشته اصلی توسط
M.Abooali
من هم کلا مخالف نظرات و صحبت های برخی دوستان و استارتر هستم.
چند نکته وجود دارد،
مشتری مصرف کننده ای بیشتر نیست و اصلا قرار نیست سواد خاصی در این حوزه داشته باشد. این یک نقص برای مشتریان ما نیست. شما اگر حوصله پاسخ دهی به مشتریان کم سواد خود را ندارید بهتره صراحتا بیان کیند که جز مشتریان با سواد به دیگران سرویس نمی دهید. البته این کار شهامت می خواد، من شخصا تو همین سایت تو پیام خصوصی موارد زیادی بوده که گفتم من این کانفیگ را نمیکنم براتون چون سواد کافی برا داشتن چنین سروری را ندارین و بعد من با این دستمزد پشتیبانی نمیتونم بدم بهتون.
اما شما ببین دیتاسنتر ها خارج را، در سال های اخیر چپ و راست میان آفر های 30 تا 80 درصد تخفیف برای 3 ماه میدن، یکی بخر دو تا ببر میدهند چون بازار کساد است ! و خوب این می شود که این الگو در هاستینگ ها و ریسلرها و ... نمود بیشتر پیدا می کند و البته برخی هم ناشیانه توسعه دهنده اش می شوند. اما در قیاس با وضعیت اقتصادی به نظر من خیلی عجیب نیست این قیمت های نادر.
خیلی ها برای زنده ماندن نیازمند این هستند با سود 1% کار کنند. این یک سیاست اقتصادی است نه دلیل تازه کاری، خود بنده معمولا 60% سرور را با سود 20% به فروش می رسانم باقیش را گاهی بدون سود و باقیش را به مشتریان قدیمی تر با قیمت پایین تر و گاهی تا 5% سود می دهم. تا مشتری حفظ شود. و از طرفی بتوانم رونق کسب و کار را حفظ کنم. شاید من پول 10 سال تمدید سرور را داشته باشم، اما توجیح اقتصادی کار من این است که درآمد من کفاف هزینه ها را بدهد در وعده اول، بعد از آن بحث سود آوری مطرح است. مادامی که شما فروش نداشته باشید، هر چند درصد سود در نظر گرفته باشید بی اثر است....
در کل من بیشتر کم تجربگی و خامی در صحبت های دوستان دیدم تا تجربه و بینش عمیق نسبت به مسئله. من موافق فرهنگ غلط حاکم در کشور هستم. اما اون را خاص مشتریان یا سرویس دهندگان نمی بینم و دو طرفه می دونمش.
به اعتقاد من در حوزه کاری ما، نسل جدید خیلی موفق تر هستند. یک تاجر خوب با مشتری شکل میده تجارتش را، نه اینکه وقتش را پای شکل دهی مشتریان تلف کند!
آنی که به هر ساز مشتری میرقصه و هر چی میگه میگن در خدمتیم یک نقص هست و به این نمیگن احترام میگن نوکری!! احترام متقابل مهم هست.خارجی ها آفر رایگان هم میدند اما جهت تست و دقت کنید تو هاستشون بعد یک مدت مشتری ارتقا میده به پنل پولی! اما اینجا رایگان یعنی ماداملعمر رایگان و پشتیبانی رایگان.یک سال بهش رایگان هاست میدی.وقتی میخوای جمع کنی عوض تشکر صد تا فحشت میده تهشم میگه سرویست آشغاله! اگر آشغال بود چرا یک سال موندی رو سرور؟
آنی که برای زند موندن حاضره یک درصد قیمتش رو بده بمیره بهتره تا زنده بمونه! عزیز من وقتی نمیتونید تو یک کار موفق باشید چرا نون بقیه رو آجر میکنید؟ از ان کار بیا بیرون فکر شغل دیگری باش بزا چند نفر دیگر نون بخورند.
تو یک تاپیک بود به مشتری پیشنهاد دادم آمده پ خ زده فحش خانواده میده!! کسی میتونه سکوت کنه جوابشو نده؟
در کل این تاپیک فقط برای این گوشزد بود که هواسمون باشه به هر قیمتی مشتری بدست نیاریم.این همه گفتیم حق با مشتری هست یک درصد هم بزاریم برای اینکه حق با خودمون هست!
-
تعداد تشکر ها ازdelta به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 11:59
#25
عضو جدید
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
به هر حال دوستان
اگه میخوایید این مشکلات نباشه بیایید قیمت ها تون رو بر اساس کیفیتی که ارائه میدید طبقه بندی کنید یا اینکه یه برنامه ریزی منطقی انجام بدید که تو مدت کم مشکلات این چنینی رو به راحتی برطرف کنیم
به عنوان مثال کیفیت بالا رو با پایین ترین قیمت ندیم که خودمون متحمل ضرر بشیم و اینکه قیمت رو بیش از حد بالا ندیم و کیفت هم پایین باشه که مشتری ضرر کنه
یه مقدار معینی نسبت به اون چیزی که میخوایم ارائه کنیم به کاربر طبقه بندی کنیم
تا حدی میتونه این مشکلات این چنینی رو هم برطرف کنه اکثر مشکلات هم سر همین موضوعاتی هست که ما خیلی راحت از کنارش رد میشم
وقتی یه مشکل رو جدی نمیگیریم تبدیل به جریان میشه جریان هم تبدیل به قانون میشه
ما که از قبل همین روال رو دنبال می***دیم الانم همون رو دنبال میکنیم و بر اساس کیفیته سرویس هامون محاسبات رو انجام میدیم احترام مشتری هم سر جاشه اما تا حدی که ازش بیشر نره
هر کدوم از همکاران هم میخوان قیمت پایین بدن پا خودشونه ولی اونا که میخوان تفاوتی داشته باشن با بقیه بسم الله...
-
-
June 15th, 2014, 12:05
#26
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
AlmaHost
سلام
اگر واقعا عمل میشد در حال حاظر دلیل بر اعتراض نبود آیا غیر از این است ؟
اینکه من فقط بگویم من مسلمانم و نماز میخوانم آیا واقعا به رسالتی که بر گردن دارم عمل کرده ام ؟
دوست عزیز داستان جماعت ما سر دراز دارد در روبروی یکدیگر یکجور هستیم و در خفی شکل دیگر
تا قوانینی بین کسانی که میخواهند تغییر بوجود آید منعقد نگردد و نظارتی بر اجرای ان نباشد هیچ چیز درست نمیشود باید حد اقل چند شرکت یا شخص با هم بخواهند قدم بردارند تا دیگران نیز همراه شوند و نتیجه حاصل گردد
بله عرایض بنده هم در جهت موافق عرایض شما بود.تنها قصد بیان یک نکته را داشتم و ان هم اینکه واقعه ای هر چقدر هم بصورت گسترده در جامعه رواج داشته باشد،از آنجا که نمیتوان همه را به یک چشم دید،باید این را در نظر گرفت که شاید 1 نفر در میان انان اینگونه نباشد و در واقع اهل عمل باشد.بنابراین نباید به اینگونه همه را بصورت یکسان مخاطب قرار داد.
در واقع این کار موجب مثبت نگری و داشتن آرامش روانی بیشتر برای خود شخص میشود و هدف بنده همین بود.اینکه بگویم قدری مثبت تر به قضیه نگاه کنید تا عرایضتان مخاطبان بیشتری داشته باشد و بدین گونه انتظار عمل گرایی در مخاطب هم بالاتر خواهد بود
-
تعداد تشکر ها از nima-s به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 12:27
#27
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
خوشبختانه فروشنده ها هوای خودشون رو خوب دارن و هر از چند گاهی میبینم چنین تاپیک هایی ارسال میشه توی انجمن خب موثر بودن یا نبودنشون به کنار
طوری نشه که حقوق مشتری ها رعایت نشه
من خودم چندین بار شده سرویسی تهیه کردم و نه تنها از سرویس راضی نبودم بلکه بارها شده ضرر هایی رو متحمل شدم بابت سرویس بد بعضی از فروشنده ها نمونه بارزش رو هم توی تغییر سرور ها میشه دید! دوستی سرور میده از انگلیس سر ماه نشده انتقال میده به یه جای دیگه یه جوری انتقال اجباری رو تحمیل میکنه به کاربر
متاسفانه سیاست انجمن داره به سمتی میره که اینجا بشه فقط یک ایندکس و یک صفحه آفر + لینک به سایت ارائه دهنده آفر. به عبارتی دارن خودشون رو از زیر بار مشکلات بین فروشنده و مشتری خارج میکنن
اگر قرار هست بخش فروشی در انجمن فعال باشه و انجمن واسطه ایی باشه بین کاربر و خریدار باید بخش انتقاد و پیشنهاداتی هم باشه باید رتبه بندی ایی هم باشه برای فروشنده ها
همونقدر که شما شاکی هستید از خریداران ، شاید بیشترش رو مشتری ها شاکی هستند از فروشنده ها! تا وقتی خودتون نخواید هیچ وقت مشکلات حل نمیشه
-
تعداد تشکر ها ازsajad2745 به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 13:49
#28
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
آنی که برای زند موندن حاضره یک درصد قیمتش رو بده بمیره بهتره تا زنده بمونه! عزیز من وقتی نمیتونید تو یک کار موفق باشید چرا نون بقیه رو آجر میکنید؟ از ان کار بیا بیرون فکر شغل دیگری باش بزا چند نفر دیگر نون بخورند.
شما اگر مشکل دارید، انگشت به سمت دیگران نچرخانید. فعلا که ما توانستیم و شما ...
من اگر دارم در مورد تجارت حرف می زنم، چون هم تجربه کار تجاری حرفه ای را داشتم و هم مطالعات گسترده در این زمینه داشتم. البته خوب معمولا در ایران به کار بردن مطالعه یک لفظ سو تفاهمی است و معنیش به غلط رو صفحات زرد جا افتاده است.
دقت کنید اصل بی ادب بودن مشتریان محکوم است که البته متقابلش هم محکوم است و کم هم نداشتیم سرویس دهندگانی که این طور برخورد توهین آمیز داشتند.
عرض بنده این است، که این مسئله خاص مشتریان نیست و خیلی سرویس دهندگان (اگر نگیم بیشتر از مشتریان میشود گفت با همان نسبت) هستند که اصلا برخورد حرفه ای که هیچ حتی مودبانه ندارند.
در مورد یک نکته که دوستان اشاره کردند، تائید مشتری، واقعا ایده خوبی است. ما در کدباکس این را به کار گرفتیم. و چند مورد برای ما حسابی کارگشا شد.
[ فعالیت تجاری در اینجا ندارم
| پاسخ سوالات فقط در تاپیک
| اطلاعات بیشتر درباره من:
https://abooali.ir ]
-
تعداد تشکر ها از M.Abooali به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 14:28
#29
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
دوستان در همین رابطه من با همکاران معمولا یک شوخی میکنم که باید برای مشتری ها امتحان ورودی گذاشت !
حالا من در حیطه ی کاری خودم عرض میکنم :
مشتری میاد سرویس میگیره بعد دو روز زنگ میزنه با لحن طلب کارانه و میگه آقا سرورتون داغونه !!!! سرورتون ر***ی***ده و از این حرفا
نه سلامی نه خودشو معرفی میکنه یوزرش چیه اصلا!
بعد کمی بررسی متوجه میشیم که ایشون حتی بلد نیست توی whm برای خودش dns بسازه و dnsش رو روی dns های شرکت ست کرده!
دیگه موندم چی بگم؟!
مشتری میاد ریسلر میخره بعد تیکت میده میگه که خب من الان با این چیکار کنم؟ آموزش میدید؟ :|
-
تعداد تشکر ها از smhnw به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 16:35
#30
عضو دائم
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
ویرایش توسط RoobinaServer : June 15th, 2014 در ساعت 16:33
پرووایدر خدمات دیتاسنتری در تهران
از سال 1385 تا کنون
-
تعداد تشکر ها ازRoobinaServer به دلیل پست مفید