دوست عزیزم وقتی اسم رایگان میاد باید به اینم توجه بکنیم که هرچی مفته به قول پسر دایی ما کفته یعنی همون کوفته
انتظار زیادی نباید ازش داشته باشین مثلا پشتیبانی خوبی نداره یا داون تایمش زیاده یا امنیت نداره بکاب نداره و مواردی مشابه
سرویس رایگانه دیگه و مقاصد راه اندازی اون هم مشخص.
اگه سایتتون تو مرحله ای قرار گرفته که از نظر بازدید و صرفه اقتصادی رو به رشد هست براتون بهترین گزینه تو این موقعیت انتخاب یه هاستینگ مناسب هستش. هاستینگی که به قول دوستان فصلی نباشه و روزمه خوبی رو تو شرایط بحرانی ثبت و ضبط کرده تو خاطر مشترکینش.
یه موردی رو هم خارج از مسئله بگم که اینم در نظر داشته باشین بکاب گیری وظیفه مدیر سایت هستش و اگر شرکتی اومده و رایگان داره این کار رو انجام میده فقط بخاطر گزینه ای به عنوان جذب مشتری بهش نگاه میکنه یا هدیه. والله که دوستانی که این کاره هستن میدونن گهگاه هزینه راه اندازی یه سرور خوب برا بکاب به مراتب بیشتر از سرور هاستینگ در میاد. به همین خاطره که شرکتای خارجی کمتر پیدا شده که مثل شرکتای داخلی سرویس بکاب رایگان رو داشته باشند. از طرفی شرکتی که این سرویس رو ارائه میکنه زمان ثابت کردش که به مواقع ضرورت اکثر بکابها به دلیل خوکار گرفته شدن یا انتقال ناقص به دلایل فنی فرضا کرش دیتابیس در زمان بکاب گرفتن یا افزایش مصرف پردازنده و رم در زمان انتقال بکاب به سرور ثانویه منجر به این شده که بکاب ها ناقص باشند و زمانی که کاربر اون شرکت نیاز اساسی به بکاب داشته بکاب غیر قابل استفاده باشه. و این باعث شده که یک چرخه درگیری بین کاربر و شرکت سالها ادامه داشته باشه و ضرر آخر رو معمولا شرکتها کردند چون مشتریانشون خیلی راحت آبروشون رو بردند. قطعا مشتری حق داره و همیشه حق با مشتری هستش ولی چون جامعه اطلاعاتی ما از قوانین کم هستش نمیدونیم بکاب وظیفه شرکتها نیست بلکه یه اشانتیون میتونه باشه