-
March 5th, 2014, 10:07
#1
عضو انجمن
درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
دریافت فایل اجرای صوتی: ۱۲ دقیقه — ۸ مگابایت
خبری که برای اولین در وبنا منتشر شده بود، را بازنشر کردم که fبه سرعت توجه زیادی از دوستان را در فیسبوکو توییتر به خود جلب کرد.
محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجیکالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجیکالا را برای اولین بار اعلام کرده است.
او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰!)
این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.
رموز موفقیت دیجیکالا:
یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجیکالا از لحاظ فنی، ۲ ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.
اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.
چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.
درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن
به نظر من، استارتاپی ها باید دیجیکالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال ۱۳۸۵) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددی فنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست.
آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است.
به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است. به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و ۱۰ سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! »
اعتماد، اعتماد، اعتماد:
شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجیکالا بخصوص در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.
خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و
سپس خریداری کنند.
با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است.
کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است.
عدم وجود رقیب خارجی:
وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟!
جالب است بدانید آمازون در سال ۲۰۱۲ هر ثانیه بیش از ۳۰۰ آیتم می فروخته است.
درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.
مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجیکالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند.
ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد.
برهم زدن بازارها (Disruption) :
دیجیکالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجیکالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کماش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجیکالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایینتر است.
دیجیکالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست.
نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال ۱۹۹۵ لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض ۲ سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد.
پیام و اثرگذاری انتشار این خبر:
یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد.
به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت.
کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟
تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجیکالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهرانکالا و … اشاره کرد.
شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند.
در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همهچیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان ۳ تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد:
- تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی
- ارائه گارانتی اختصاصی خود
- رابط کاربری جذابتر و تلاش مداوم برای بهتر کردن
تمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند.
آینده دیجیکالا:
دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را در این شرکت استخدام کند. امیدوارم این سرعتِ پرشتاب، روح صمیمی، چابک و منعطف دیجی کالا را تضعیف نکند و بتواند بیش از پیش اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. همچنین امیدواریم اخبار موفقیت های دیگر کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر بشنویم. موفقیت دیجیکالا، و امثال آن، می تواند بر موفقیت و موقعیت فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
فروش محدود پنل کاربری طلایی + خط اختصاصی 10 رقمی فقط 99.000 تومان ====>> اینجا
آریا ایده دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت
-
تعداد تشکر ها ازabbasss به دلیل پست مفید
Cyrus.The.Great, da6276, Domain474, emimen222, eskelet-sokhte, itech, Kian, mehrania, mersad-mr, mostafaamirani, omid3963, PardakhtNet, parsvia, pejman20, pixell2012, Raid_10, royalhost, Saati, sajjad65, SamaN DL, sitetheme, SoltanHost.Net, sor, spark3r, قزوین هاست, ZarinServer.Com
-
March 5th, 2014 10:07
# ADS
-
March 5th, 2014, 10:13
#2
عضو انجمن
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
از یه زمانی اون پایین ساین دیجی کالا زد "کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت نوآوران فن آوازه می باشد." بعد از این زمان قیمت کالاهاش که خیلی خیلی گرون شد و تازه گیا هم که به فروش ساعت و سشوار و ... رو آورده که به نظرم جالب نیست.
یه روزی دیجی کالا می خواست دامنه ebuy.ir را از من بخره که به توافق نرسیدیم.الانم یه تیم چند نفره نشستیم داریم روی ایده های جدید کار میکنیم.از دوستان اگر کسی ایده ای داره یا علــی
ویرایش توسط alimo203 : March 5th, 2014 در ساعت 10:25
هاستـــ دات ای ار (شرکت پارسیان ثبت 269 )
فروش سرور
مجازی از ایران و انگلستان
( با منابع اختصاصی) ، هاست لینوکس ، فایل هاستینگ ، رادیو هاستینگ و ثبت دامنه
تماس بگیرید :
5163 200 0913
-
تعداد تشکر ها ازalimo203 به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 14:28
#3
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
سلام.. مدرکی هست که این درامد رو داره ؟
-
تعداد تشکر ها ازshazo به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 14:57
#4
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
من که از سایتش خوشم میاد
اعتماد!
-
-
March 6th, 2014, 14:57
#5
عضو جدید
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
به نظرم این شرکت از اول سرمایه دار بود
برای همین اینقدر پیشرفت کرد
یادمه همون روز ها توی هر سایتی که میرفتی
دیجی کالا بهترین جای تبلیغ سایت رو در دست داشت
و بزرگترین تبلیغ اینترنتی بود
-
تعداد تشکر ها از___.Hrs.___ به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 15:14
#6
عضو دائم
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا

نوشته اصلی توسط
___.Hrs.___
به نظرم این شرکت از اول سرمایه دار بود
برای همین اینقدر پیشرفت کرد
یادمه همون روز ها توی هر سایتی که میرفتی
دیجی کالا بهترین جای تبلیغ سایت رو در دست داشت
و بزرگترین تبلیغ اینترنتی بود
بله کاملا درسته
بدون سرمایه هم اصلا نمیشه وارد بازار شد
چون این خرید و فروش هست و ارتباطی به دانش فنی افراد نداره که بگیم بدون سرمایه هم میشه....
Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk
-
تعداد تشکر ها ازviasky به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 15:17
#7
عضو دائم
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
فرض کنید 10% این پول سود خالص باشه!
-
-
March 6th, 2014, 15:22
#8
عضو انجمن
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
واقعا از نظر بنده سایت بسیار خوب و بی نقصی هستش
قیمت های بسیار بسیار خوب ، حتی خیلی از اجناس ارزون تر از بازار هم ارائه میشه!!!
پول ، پول میاره با سرمایه وارد شدن و الان سودِ خوبی دارن
موفق باشن
-
تعداد تشکر ها ازSainaServer به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 15:31
#9
پاسخ : درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دیجی کالا
چنین سایتی سرمایه زیاد میخواد
دیجی کالا پول زیادی خرج کرده الانم داره سودش رو میبره
من ازش خرید نکردم و نمیکنم اما مرجع خوب و کاملی برای قیمت گرفتنه
و مشخصات کالا رو هم کامل میزنه
.Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes
-
تعداد تشکر ها از h_mirgh20 به دلیل پست مفید
-
March 6th, 2014, 15:50
#10
-