من قبلا درباره تفاوت نتایج جستجو در دو مرورگر داخل یک دستگاه کامپیوتری شنده بودم اما شنیدم حالا صحبت از این هست که بزودی موتورهای جستجو نتایج رو کاملا شخصی میکنند یعنی با استناد به سوابق سرچ شما یک موضوع رو کاملا مناسب شما نشان میدهند یعنی من اگز بنویسم دانلود کتاب در 5 لینک اول صفحه یک هست:
example1.com
example2.com
example3.com
example4.com
example5.com
اما اگر شما بنویسد بنابر سوابق شما چیزی شبیه این میاید:
example5.com
example9.com
example22.com
example10.com
example1.com
و دیگر با دستکاری کوکی هاو یا تعویض سیتم عامل باز از طریق روتر شما تمام سوابق ثبت و ترتیب اثر داده خواهد شد بقدری هوشمند که شگفت زده خواهید شد این برای درخواستهای کلی مثل :مرکز فروش مبل که مبهم و هزاران لینک در موتور جستجو هست کار میکند
و برای سرچ عبارتی دقیق شامل یک برند و نامی مشخص تاثیر ندارد
مثل: سینما ازادی
نتیجه اول:
cinemaazadi.com و نتایج بعدی نزدیک ترین کلمات در ان صفحه با این مضمون است
نظر شما درباره این الگوریتم که احتمالا بزودی شاهد اش خواهیم بود در سالهای آتی چیست ؟ انوقت دیگر بهینه سازی مفهومی خواهد داشت اگر دوکاربر در یک سیستم در یک روز و دو زمان متفاوت دو نتیجه متفاوت رو در موتور جستجو ببینن
قبلا گوگل اولین شرکتی بود که خبر این اقدام را داده بود که میخواهد تبلیغات را هدفمند کند و نه بر حسب صفحه و کلماتش بلکه با انالیز شخصیت کاربر گیرا ترین و تاثیر گذارترین تبلیغ را نشان دهد تا حداکثر کارایی را داشته باشد