سلام
یه موردی ما با عزیز مانیتوریستمون داشتیم که برای شفاف سازی موضوع برای خودم این سوال رو خدمت دوستان عرض میکنم
ما با یکی از همکاران عزیز صحبت کردیم سرور ما رو مانیتور کنند ..متاسفانه ما در طول دو ماه گذشته سه بار تا چهار بار داون تایم داشتیم.هر سه بار هم من خودم از مشکل آگاه شدم و باهاشون تماس گرفتم اصلا نمیدونستند
دلیلشون این بود که اینترنت قطع بوده ، برق قطع بوده یا اینکه دسترسی به نت ندارند
من اعتراض کردم ، فکر میکردم یک تیم برای ما منیتور رو انجام میدن ، اما میگن که من فقط خودم دسترسی به سرور دارم و فقط خودم مانیتور میکنم ، اون هم از ساعت 7 صبح تا 12 شب که هستم . دو بار سرور ما در شب از دسترس خارج شد که هر چی تیکت زدیم اصلا کسی نبود و بعد از اینکه مشکل رو خودم حل کردم فردا صبحش جواب تیکت رو دادند.یعنی کلا شب تا صبح کسی نه مانیتور میکرد و نه تیکت جواب میداد...حالا تیکتش به بحث مانیتور برنمیگرده و ارتباطی با ما نداره اما سوال دارم:
1- ماینتور سرور مگر بیست و چهار ساعته نیست؟ فقط شامل روزا میشه؟
2- یک نفر باید مانیتور رو انجام بده یا اینکه یه تیم باشد تا در صورتی که شخص نبود مثلا مسافرت بود کسی دیگه جاش باشه؟
3- مانیتور رو از طریق پینگ دام انجام میدن....میگن مانیتور فقط با پینگ هست ، چند روز پیش به علت خطای mysql و پر شدن فولدر tmp سرور از دسترس خارج شد که بازم بعد از 4 ساعت خودم بهشون اطلاع دادم و ایشون نبودند مسارفت بودند و راهنمایی کردند خودم حلش کردم تلفنی.یعی اطلاعی از مشکل نداشتند و اصلا مانیتور نمیشد.
آیا مانیتور سرور فقط شامل پینگ میشه ؟ یعنی مشکلات مای اس کیو ال ، لایسنس های وب سرور و سیپنل و ... شاملش نمیشه؟
4- آیا سرویس pingdom سرویسی داره که اس ام اس ارسال کنه در زمان قطعی سرور؟
5- مانیتورینگ فقط شامل پینگ دام میشه؟ دوما مشکلاتی که به خاطر مای اس کیو ال باشه رو اطلاع نمیده ؟ سوما آیا جزو وظایف مانیتوریست هست یا نه؟
لطفا دوستانی که مانیتوریست هستند یا اطلاع دارند در این خصوص توضیحات خودشون رو بدن ..... ممنون