خسته نباشید

یه موردی پیش اومده میخواستم یه مشورتی بکنیم...ما تمرکزمون روی سرویس های ریسلری و هاستینگ هست و سعی کردیم با مشتری بیشتر رفاقت کنیم . این مورد باعث شدده برخی سواستفاده کنند...

یه ریسلری داشتیم ما که حدود 25 روز پیش پایان سررسیدش رسیده بوود و خب تماس میگرفت و راهنمایی زیاد میخواست منم تلفنی کمکی چیزی میخواست میکردم واسش . موقع سررسیدش تماس گرفتند و گفتند که به خاطر یه سری مشکلات و سفر و دسترس نبودن اینترنت و ... سرویس رو باز کنیم (تمدید نکرده بود) تا بعدا پردداخت کنه.مام به خاطر مشتریاش باز کردیم . بعدش دردسر انتقال سرور بود و گفتیم طوری نیست بعد از انتقال سرور اخطاریه میدیم واسش...
متاسفانه تا دو روز پیش سرویسش رو انتقال داده بودیم و روی سرور ما بود . منتها دی ان اس هاشو ست نکرده این بابا و گویا روی سرور جدید با این که سرویسش باز بوده اما دی ان اس هاشو اوکی نکرده بود . اما یه 15 روزی از سرویس استفاده کرده روی سرور قبل . اگر بخواهیم فقط بابت اون 15 روز استفاده سرویس و مهلتی که بهش دادیم شاکی باشیم یه مبلغی که خیلی هم ناچیز نیست باید پرداخت بشه .

با توجه به عدم پیگیری شخص ما گفتیم ببینیم چشه دیدیم تلفنش خاموشه . هیچ ایمیلی هم نمیزنه و گویا کلا بیخیال خودش و کارش شده . شایدم یه مشکل دیگه بوده که امیدوارم برای این بنده خدا مشکلی پیش نیومده باشه .

اما اگر قصد سواستفاده بوده باشه میتوان در این مورد شاکی شد ؟
اطلاعات مشتری رو والا ما چک میکنیم اما بسیار اتفاق می افته که اطلاعات صیح وارد نمیکنند.شاید یه ایمیل درست وارد بشه . در این موارد چه توصیه ای دارید ؟ آیا باید در صورت ثبت نام مشتری اطلاعات هویتش استعلام بشه ؟
شده که مشتری از ورود اطلاعات صحیح میترسه و چند بار بهش اخطاریه میدیم میاد وارد میکنه اونم مشخصه صحیح وارد نمیکنه...چه پیشنهادی دارید در این موارد ؟