با سلام

یک نظر سنجی از دوستان داشتم در باره یک موضوع در قیمت گزاری

ببینید شما وقتی که یک محصولی که نیاز به شارژ شدن یا پرداخت اجاره دارید و خواستید بفروشید را قیمت گزاری کنید برای جذب مشتری ممکنه یکی از این کار ها را انجام بدید :


1- قیمت بار اول خرید کمتر از قیمت شارژ محصول باشه
(مزایا : مشتری ترغیب به خرید میشه )
(معایب : خوب در این صورت مشتری که تازه خرید کرده خوشحاله اما برای شارژ محصول ممکنه دیگر از شما خرید نکنه چون قیمت بیشتر شده یا حتی بستگی به اون جنس اگر براش ممکن باشه به عنوان یک یوزر جدید خودش را جا بزنه و.........)

2-قیمت شارژ محصول کمتر از مقدار خرید محصول جدید باشد
(مزایا : مشتری های قدیمی بیشتر پایبند میمانند)
(معایب : مشتری جدید کمتر جذب می شه که به نظر من فاکتورمهمی هست )


من از هر دو مدل زیاد دیدم به نظر شما کدومش بهتره ؟