نقل قول نوشته اصلی توسط taghi.karimi نمایش پست ها
درود
اگر امکانش را دارید یک تصویر قرار دهید از ارور!
آقا خیلی ممنون اون مشکل من حل شد رفتم از خود سایت HP یک Image گرفتم و اونو نصبش کردم و مشکلم حل شد اما حالا یه مشکل دیگه دارم !!!

بنده در دیتاسنتری که مشغول بکار هستم از ESX 4.1 استفاده می کردیم و vcenter server 4
محیطی که ما باهاش کار میکنیم Blade سرورهای شرکت HP و محیط SAN Storage هستش
بنده سیستم عامل بعضی از بلید هام رو Update کردم به ورژن جدیدی که شرکت vmware داده و ظاهرا اسمش رو هم گذاشته Hypervisor و همچنین اونها رو Add کردم به Vcenter Server 5 همه چیز خوب پیشرفت و همه کارها همونطوری پیشرفت که انتظار داشتم بغیر از یک مشکل:
Blade های من مثل همه بلید های شرکت HP دوتا کارت شبکه داره vmnic0 و vmnic1 من یکی از این کارت شبکه هام رو گذاشتم تو Vlan ی که دارم روش کار می کنم و به esx خودم IP دادم و اونو ADD ش کردم به Vcenter اما از اون یکی کارت شبکم یعنی vmnic1 بصورت Trunk استفاده کردم و پورت سوییچ حقیقی متقصل به اون رو گذاشتم رو حالت trunk این دقیقا همون کاریه که واسه سیستم مجازی سازیم با esx 4 انجام دادم و همین الانم داره کار میکنه! اما حالا وقتی یک PortGroup درست میکنم و برای یک Vlan خاص اونو Tagg میزنم و کارت شبکه ماشین مجازیه خودم رو میذارم تا از اون استفاده کنه جواب نمیگیرم !!! الان حدود 4-5 روزه که باهاش درگیرم ! هر راهی به ذهنم اومده رو امتحان کردم اما جواب نگرفتم!!!

استادی خوبم اگه راه کار دیگه ای رو میدونن یا اینکه تشخیص میدن شاید جایی رو اشتباه Config کردم بهم بگن یلی ممنون می شم.

چندتا عکس هم از تنظیماتم می ذارم

12345.jpg
پورت پشت یکی از کارت شبکه ها یعنی vmnic1 بصورت trunk تنظیم شده تا همه ترافیک رو عبور بده اون یکی یعنی vmnic0 رو هم انداختم تو vlan هاست هام و در واقع دارم باهاش host م رو manage می کنم

444.jpg
تو این عکس میبینین که همه چی درسته ! اما Ping کلاینت رو نگاه کنین!!! :confused:

دوستان درضمن اگه من تگ PortGroup خودم رو تنظیم کنم رو حالت 4095 یعنی حالتی که vmware معادل Trunk درنظر گرفته اون موقع درست میشه و و می تونم مسیریاب پیشفرض خودم رو از تو ماشین مجازیم Ping کنم !!! اما چون Trunk نمی خوام این کار رو کنم !!!
خواهش میکنم اگه دوستان و استادان نظری دارن بگن هرنظری میتونه کمکم کنه ممنونم