به نظر من این حجم از سیاه نمایی هم در وضعیت فعلی اصلا درست نیست .
مطمئنا نه فقط در مشتریان ، در جامعه نیز انسان های خوب و بد وجود دارند .
اینکه ما تنها نیمه خالی لیون رو نگاه کنیم کمی بی انصافی است .
نباید از شرایط کنونی اقتصادی ، اجتماعی حاکم بر جامعه نیز غافل شد .
بنده به عنوان شخصی که بیرون از گود نشسته نظر نمیدهم و سابقه چندین ساله ، مرا با چالش های این حرفه کاملا اشنا کرده است .
بخش بسیار بزرگی از رفتار مشتریان مربوط به خود سرویس دهندگان است ! چرا که بسیاری از سرویس دهندگان با کم فروشی ، خراب کردن همکاران ، فروش فصلی و ... این رفتار رو در بین بعضی از کاربران نهادینه کردند .
اینکه صنف و مدیریتی برای ارائه سرویس در این بازار نیست هم حائز اهمیت است . هر کاربر با هر سنی با هر مهارتی خیلی راحت میتواند بدون اینکه درکی از ساختار این کار داشته باشد ، با حداقل هزینه اقدام به سرویس دهی کند .
صد البته توقع مشتری به صورت کاذب بالا خواهد رفت و این خرده به سرویس دهندگان است نه کاربران !
اینکه مدام افراد را مورد ملامت قرار دهیم دور از انصاف است و مشکل در مرحله نخست از خود ماست .
افزایش قیمت دلار با تمام جنبه های منفی که داشته و بسیار هم اثر گذار بوده ، به نظر بنده یک جنبه مثبت داشته و ان امکان ادامه فعالیت سرویس دهندگانی است که عقبه و تجربه کافی دارند که توانایی عبور از این طوفان سهمگین را ، دارا هستند و ریزش " سرویس دهنده نماها " میباشد.