استفاده از این الگوریتم توسط گوگل به ۳۰ آگوست ۲۰۱۳ باز می گردد و و معرفی آن در ۲۶ سپتامبر همان سال و در شامگاه پانزدهمین سالروز این شرکت انجام شد.
از دلایل نام گذاری این الگوریتم دو عنصر دقت و سرعت عنوان شده است، و تمرکز آن بر افزایش میزان توجه به معنی عبارات و کلمات است.
الگوریتم مرغ مگسخوار سعی در درک معنی لغات در جملات و عبارات داشته و بدین ترتیب خواهد توانست صفحاتی که دارای بارمعنایی مناسبی هستند را از صفحاتی که صرفا به قرار دادن کلمات کلیدی در کنار یکدیگر و ایجاد عبارات بی معنی پرداخته و یا دارای کیفیت پایین از نظر معنایی هستند تشخیص دهد.
با توجه به تکنیک های مورد استفاده در این الگوریتم استفاده از تگ های معنایی (Semantic Tags) و ساخت یافته (Structural Tags) در طراحی صفحات و همچنین ایجاد پرسش و پاسخ های صحیح (FAQ) و بامعنی می تواند در کنار استفاده مناسب و به جا از کلمات کلیدی مورد نظر در عبارات و محتوا، نتایج خوبی را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد.
آدرس پست:الگوریتم مرغ مگسخوار