سلام
همیشه تمام مشکلات به دلیل میزان SNR و یا Line Attenuation نمی باشد . بعضاً مشکلات از سمت ارائه دهنده است که برای رفع مسئولیت کاربر را با چنین اصطلاحات تخصصی درگیر می کنند.
بنده به صورت خلاصه خدمت شما عرض می کنم:
- برای آنکه مطمئن شوید آیا مشکلات نت شما به دلیل نویز و کیفیت خط است و یا به دلیل مشکلات ارائه دهنده در اولین قدم به کنسول مودم خود مراحجعه فرمائید . میزان SNR و Line Attenuation را مشاهده فرمائید. اگر برای SNR ، مقدار بیش از 15 و برای Line Attenuation کمتر از 30 را مشاهده فرمودید . وضعیت خط شما برای دریافت نت مطلوب است ( و نه عالی ! ) پس مشکل را باید در جای دیگری جستجو کنید ( از طریق ارائه دهنده ، شکایت ، تعویض شرکت و ........... )
اگر موارد فوق اختلاف بسیار زیادی با مقادیر عنوان شده در بالا داشتند در اولین گام به سر خط تلفن مراجعه فرمائید ( کابل وارد شده از پست مخابرات به محل سکونت ) این سیم را به صورت کامل از شبکه سیم کشی ساختمان قطع نمائید و تنها برای تست آنرا به مودم متصل نمائید . مجددا موارد SNR و Line Attenuation را بررسی نمائید . اگر بهبودی مشاهده شد می توانید اطمینان داشته باشید که قسمتی از مشکل به دلیل نوع سیم کشی تلفن ساختمان است و چند راه حل وجود دارد. اگر بهبودی مشاهده نشد مشکل از خط تلفن است و باید با پشتیبانی سرویس دهنده شرکت خود تماس داشته باشید و توضیحات لازم را ارائه دهید و درخواست بررسی پورت را داشته باشید . معمولاً در این مرحله اگر پیگیری انجام شود مشکل تا رسیدن کیفیت سرویس شما به حد مطلوب ، مرتفع خواهد شد .( از طریق اعمال برخی تنظیمات اختصاصی برای شما ، تعویض و بازسازی شبکه هوایی منطقه شما و .... )