ما یک ماه پیش tes824 رو با کلی گوشی و هدفن پشتیبانی انداختیم دور و سیستم سانترال رو بر پایه E1 و ترانک بر روی سرور بالا آوردیم و از تلفن های سیسکو استفاده میکنیم
اینطوری امکانات خیلی خیلی خیلی بهتری داریم و نیاز نیست بابت هر ارتقا هزینه بکنید
شما روی پاناسونیک برای ارتقا به 6 به 16 باید 450 هزار تومن بدهید
هر کالر آی دی 100 هزار تومن - کارت ogm باید بگیرید و کلی خودتون هزینه اضافه بکنید تا اینکه بشه یک سیستم سانترال که در حالت 6 به 16 اش 2 نفر میتونند صدای گوینده رو بشنوند و 6 تا ورودی شهری دارید و یا نهایتا 2 تا کالر آی دی هم خریدید که 2 نفر همزمان میتونند شماره رو ببینند
خوب این چیز مزخرفیه از نظر بنده و هزینه کردن اضافه است
اگه اطلاعات کافی رو داشته باشید و بتونید از free pbx برای سانترالتون استفاده بکنید طبیعتا امکانات خیلی بهتری خواهید داشت
تفاوت های بسیار زیادی بین این روش و دستگاه های پاناسونیک هست
خیلی ساده بگم که خیلی توی ذوق میزنه کاربر اگه زنگ بزنه توی این دستگاه که گفتید و وسط پخش قطع بشه سانترال نمیفهمه و تماس رو به منشی انتقال میده و بوق آزاد منشی میبینه یعنی روزی 40 تا تماس اینطوری داری که کلافت میکنه
یا مثلا اشغال هست خط هاتون و این کاربر رو اذیت میکنه
یا یک مورد دیگه که خیلی زشته اول بوق معمولی میخوره بعد صدا پخش میشه خوب خیلی بده این در صورتی که وقتی از سیستمی که بنده گفتم بتونید استفاده بکنید صدای بوقی نخواهید داشت
هزینه هاتونم کمتره اما نیاز به دانش فنی و همچنین اینترنت خیلی خوب داره که voip خودتون رو پایه گذاری بکنید .
با سپاس
عیسی لو