نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: آهنگی که یک شرکت هواپیمایی را به خاک سیاه نشاند

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو جدید nima73 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    InTeRNET
    نوشته ها
    46
    تشکر تشکر کرده 
    351
    تشکر تشکر شده 
    359
    تشکر شده در
    180 پست

    پیش فرض آهنگی که یک شرکت هواپیمایی را به خاک سیاه نشاند

    ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۰۸ کارول به همراه تیمش برای برگزاری یک تور در مسیر شیکاگو، سوار هواپیما می‌شوند و از پنجره هواپیما می‌بینند که متصدیان حمل بار، کیف‌های سازهایشان را پرتاب می‌کنند و در این میان، گیتار ۳۵۰۰ دلاری کارول می‌شکند.
    او حدود ۹ ماه تلاش می‌کند تا بتواند خسارت خود را از هواپیمایی یونایتد بگیرد ولی تلاش‌های او بی‌نتیجه می‌ماند. در نهایت به دریافت ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر گیتار راضی می‌شود ولی مسوولین یونایتد این رقم را هم نمی‌پردازند. در نهایت او آهنگ United Breaks Guitar را در اعتراض می‌سازد و انتقام جانانه‌ای از یونایتد می‌گیرد.
    این آهنگ در روز اول آپلود شدن در یوتیوب، ۱۵۰ هزار بار بازدید شد و در هفته اول انتشار، رکورد پرفروش‌ترین آهنگ iTunes را به خود اختصاص داد. طی ۴ روز پس از انتشار این آهنگ، ارزش سهام یونایتد ۱۰% افت کرد و حدود ۱۸۰ میلیون دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد.
    مدیر خدمات مشتریان یونایتد با کارول تماس‌ گرفت و از او دلجویی کرد. این شرکت در برنامه‌ای نمادین، ۳۰۰۰ دلار خسارت به یک موسسه غیرانتفاعی آموزش موسیقی پرداخت و مجبور شد اعلام کند که از این ماجرا درس‌های فراوانی گرفته و سیاست‌های خدمت‌دهی به مشتریانش را بازنگری کرده است.
    گذشته ها می‌گفتند یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به ۷ تا ۱۳ نفر منتقل می‌کند، ولی این آمار برای قبل از دوران شبکه‌های اجتماعی بود. امروز یک مشتری ناراضی به ابزارهایی دسترسی دارد که می‌تواند صدها هزار نفر را با تجربه مثبت یا منفی خود همراه کند.

    تحلیل راهبردی :
    هم اکنون حوزه تاثیرگذاری و آگاهی رسانی هر کدام از ما افزایش یافته است. من اگر تا دیروز از محصولات یک شرکت راضی یا ناراضی بودم ماکزیمم می توانستم به ده نفر منتقل کنم و روی آنان تاثیرگذار باشم. اما این روزها داستان متفاوت است و آدم های بواسطه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، گستره تاثیر بالاتری دارند.
    در گذشته وقتی می فهمیدیم که فرد مهمی به ما (به عنوان یک سازمان) مراجعه کرده، سعی می کردیم که بهترین سرویس و بهترین تجربه را برای وی فراهم کنیم. این روزها همه مهم هستند چرا؟ این روزها باید بدانیم وقتی یک آدم به ظاهر معمولی به ما مراجعه می کند، می تواند تاثیرگذارترین آدمی باشد چرا؟ چون پشت هر آدم معمولی، یک شبکه اجتماعی بزرگ وجود دارد که نسبت به تجربه های مثبت و منفی حساس است.


    سوال راهبردی :
    به نظر شما این ماجرا برای صاحبان شرکت های هاستینگ هم میتونه یک درس عبرت باشه ؟

    آمد سحری ندا زمیخانه مــــا
    کـــای رند خراباتی دیوانه مــــا
    برخیز که پر کنیم پیمانه زمی
    زان پیش که پر کنند پیمانه ما


  2. تعداد تشکر ها ازnima73 به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پینگ عجیب 8.8.8.8 و گوگل در اسیاتک!
    توسط jahromweb در انجمن اتصالات به اینترنت و ارایه دهندگان پهنای باند
    پاسخ ها: 20
    آخرين نوشته: February 27th, 2015, 13:45
  2. اینترنت اسیاتک مشکل پینگ تایم
    توسط مینا-صیفی در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: August 12th, 2014, 23:58
  3. فراموشی پین کد درگاه پارسیان
    توسط alborzdata در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: November 11th, 2012, 16:16

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •