یک سرفصل داشته باشید. هر جلسه بر اساس اون جلو برید
پیشنهاد:
بهتره جلسه اول یک توضیحاتی بدین و بعد یک سنجش بکنید ببینید درک دانش آموزان از برنامه نویسی در چه حد هست و بعد جلسه بعد و همینطور برید جلو. اصولا عقلانی نیست نقطه شروع و پایان رو مشخص کرد چون شما تا ندونید سطح در چه حده نمیتونید برنامه بریزید.
مثل مهندسی برق شریف هست و دانشگاه آزاد.
حساب کنید درس ماشین 1 یک پیشنیازهایی داره و طبیعتا باید همه بلد باشند مثل مغناطیس مدار1 و... اما چون اساتید دانشگاه آزاد معلوم نیست مدار یک رو چطور درس داده میبینی کسیکه تازه شروع کرده به تدریس در دانشگاه آزاد باید تازه بدونه سطح دانشجویان در چه حده بعد برنامه ریزی کنه.
اما تو شریف فوری میره کتاب ماشین پرفسور بیم بهارا رو معرفی میکنه و تا تهش میره. ولی تو آزاد همین کتاب معرفی میشه ولی از 8 فصلش شاید 4فصلشم تدریس نکرد دوستم برای دانشجوهاش. میگفت طرفین وسطین باید یادشون میدادم!!!
- کلیات و تاریخچه سی پلاس پلاس - C++
- تعریف متغیرها، آشنایی با نوعهای متغیرها
- نامگذاری مجاز متغیرها و کار با آنها
- ساختار کلی برنامه در کامپایلر سی پلاس پلاس
- معرفی سرفایلها و کتابخانهها، چگومگی استفاده از آنها
- آشنایی با عملگرها و کار با آنها
- ارتباط با ورودی و خروجی
- نحوه تعریف ثابتها و کار با آنها
- دستور شرطی if - else if - else
- حلقه تکرار for
- کار با عملگر ؟
- کاربرد عملگر کاما (,)
- ساختار انتخاب switch - case
- حلقههای while و do - while
- کاربرد دستورات break و continue
- معرفی سرفایلهای conio، string و math
- تعریف آرایهها، یک بعدی، دو بعدی (کار با ماتریسها)
- متغیرهای کاراکتری، آرایهای از کاراکترها (کار با رشتهها)
- تعریف ساختارها - structure
- تعریف اتحاد - union
- متغیرهای شمارشی (شمارندهها) – enumeration
- کار با صف (queue) و پشته (stack) و بیان فرق بین آنها – FIFO و LIFO
- نحوه تعریف اشارهگرها و چگونگی به کارگیری آنها
- آشنایی با متدها، نحوه تعریف متد
- متد با مقدار بازگشتی (کار با توابع)
- متد با پارامتر ورودی یا آرگومان
- متغیر سراسری و متغیر محلی
- فراخوانی و استفاده از متدها
- ارسال آرایه به متد
- فراخوانی با مقدار و فراخوانی با ارجاع
- مفهوم چند ریختی (چند شکلی) در متدها
- بیان مفاهیم برنامه نویسی شیءگرا (OOP)
- نحوه تعریف کلاس، اعضای کلاس و سطح دسترسیها
- به کارگیری متدهای کلاس
- متد سازنده
- متد نابودگر
- چگونگی تعریف عضو استاتیک در کلاس، کار با اعضای static و dynamic
- مفهوم ارثبری یا وراثت در کلاسها
- کار با فایلها
- مثالها و تمرینات پرکاربرد و عملی