این اطلاعیه دقایقی پیش ارسال شد.
شاید به این موضوع مقداری ربط داشته باشه: http://www.webhostingtalk.ir/showthread.php?t=151943

به اطلاع می رساند:
اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی بر اساس احراز هویت مالک و تصدیق آدرس محل فعالیت ایشان و نیز تایید مدل کسب و کار و نوع کالا و خدمت عرضه شده در وب سایت از حیث مطابقت با قوانین و مقررات جاری کشور و دارا بودن مجوزهای قانونی لازم حسب مورد می باشد.
لذا نماد اعتماد الکترونیکی اعطا شده مبین مورد تایید بودن فعالیت تجاری کسب و کار اینترنتی مشروط به ادامه فعالیت مطابق مدل و کالا و خدمت ابرازی و مورد تایید در هنگام اعطای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد.
بر این اساس هریک از کسب و کارهای اینترنتی مکلفند هرگونه تغییر در مدل کسب و کار و نیز نوع کالا و خدمت عرضه شده در وب سایت را قبل از اجرا به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نموده و در صورت لزوم تاییدیه های لازم اخذ نمایند. در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و برابر مقررات با ایشان برخورد خواهد شد.
اخیرا مشاهده شده برخی کسب و کارهای اینترنتی، پس از اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، با تغییر در مدل کسب و کار اقدام به انجام فعالیت واسطه گری و خرید کالا از وب سایت های خارجی مانند آمازون، علی بابا و ... مطابق سفارش خریداران می نمایند. با توجه به آنکه این تغییر در فعالیت به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نگردیده است لذا مورد تایید این مرکز نمی باشد.
شایان ذکر است اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که بر اساس سفارش مشتریان، اقدام به خرید کالا از وب سایت های خارجی می نمایند، به هیچ وجه سند دارا بودن نمایندگی رسمی از وب سایت های خارجی توسط کسب و کارهای اینترنتی مزبور نمی باشد و حق برخورد قانونی با هرگونه ادعا در این زمینه برای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی محفوظ است