با سلام و احترام فراوان
بله به جز تغییر آیپی موارد دیگری نیاز هست.
در هر صورت باید هزینه لایسنس به گونه ای برای میزبان درامد داشته باشد تا بتواند از آن یک کارمند حداقل استخدام کند (در اوج جمع کردن کار اصلیش و ...)
از ساعت 19 تا هم اکنون میتوانم بگم خدمتتون که فقط بالای 20 تیکت مبنی بر تغییر سیستم عامل و مشکل در نصب و ... اعلام شده است که باید تمام این موارد توسط یک کارمند رسیدگی شود ...
متاسفانه 99% کاربرها فکر میکنند فقط یک آیپی ست کردن و یک خرید و ... تمام و یا اگر خودشان سالی یک بار هم تعویض آیپی ندارند پس دلیل بر هزینه پشتیبانی دادن ندارند.(شرکتی که کارش فروش لایسنس هست هزینه ناچیزی به عنوان پشتیبانی را از همه دریافت میکند تا هزینه معقولی برای استخدام کارمند و ... برای پشتیبانی همین مورد و سود شرکت در آید)
درسته اینترنال قیمت کمتری دارد اما این قیمت به این دلیل پائین هست که قرار هست فروش و پشتیبانی توسط شخص نماینده انجام شود و تا سال 2038 بر عهده همان فروشنده باشد و قرار نیست چون مشترکین قیمت اینترنال را میدانند با 10 یا 20 تومان سود از یک جای معروف بخواهند که لایسنس ارائه کند. (این خط کلا به صورت کلی ذکر شد)
خیلی موارد دیگر برای پشتیبانی لازم هست که باز کردن صحبت آن نیاز نیست ...
ارادتمند
یاحق