-
پشتیبانی از سرورها
سلام دوستان.
در مورد پشتیبانی از سرورها می خوام یه داکیومنت 40-50 صفحه ی جمع کنم که هم خودم اطلاعات کافی در این مورد کسب کنم و هم به یه سری کاراموز بدم که وقتی می خوان برن پشتبانی بدونن شرح وظایفشون چیه. لطفا در این مورد توضیح ارائه بفرمایید، تجربیاتی که دارید یا منابعی معرفی کنید.
تا اونجایی که من از مسول شبکه ی یکی از این اداره ها پرسیدم گفتش که ما اینجا یه اکتیو دایرکتوری داریم که چندین سال پیش راه اندازیش کردیم و خداروشکر داره مثل ساعت کار میکنه و مشکلی در رابطه با نگهداریش نداریم فقط اضافه کردن و حذف یوزرهاست .
حالا اگه سرور ویندوزی باشه اکتیو دایرکتوری داره ، اگه لینوکسی باشه اوضاع به چه منوال هستش. فک نکنم زیاد سرور لینوکسی داشته باشیم! داریم ! در شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی با ویندوزش مشکل دارن حالا چه برسه به لینوکس!!!!!!!!!!
یه کاری هم که ممکنه بعضی مواقع انجام بشه اضافه کردن نود به شبکه و کابل کشی هست که مشکل آنچنانی نداره.
پشتیبانی هم 2نوع هستش : 1- شرکت کارشناسش رو در محل پروژه مستقر میکنه و سرویس میده
2- شرکت کسی رو در محل پروژه مستقر نمیکنه و هر وقت که کارفرما نیاز داشت زنگ میزنه و شرکت کارشناس رو به محل پروژه اعزام میکنه.
این بود اطلاعات من!!!!!!!!

دیگه چیزی در مورد این موضوع نمیدونم! لطفا راهنماییم کنید که در این مورد اطلاعاتم رو کامل کنم و یه داکیومن قابل قبول درست کنم.
فعلا دسترسی به اینترنتم محدوده و نمیتونم آنلاین باشم.
تشکر
-
-
June 7th, 2014 15:31
# ADS
-
پاسخ : پشتیبانی از سرورها
پشتیبان باید اشنایی عمیقی با راه اندازی سروریس ها و مشکلات سیستم عامل داشته باشه
درخارج پشیبان ها بسته به توانایی هاشون دارن دارای سطح بندی هستن ولی اینجا سطح بندی خاصی نداره
و باید اچار فرانسه باشن.
داکیومنت خاصی هم نداره شما باید افراد رو با نحوه راه اندازی سرویس ها و سیستم عامل اشنا کنی همین
-
تعداد تشکر ها ازULTRAWEB به دلیل پست مفید
-
پاسخ : پشتیبانی از سرورها
برای لینوکس اول باید یک سری قانون بزاری چطوری چی نصب کنن و چی نصب نکنن.
بعد باید برای بعد از یک post installation بنویسی که کار هر کسی نیست و یک شخص پر تجربه باید این کار بر اساس سازمان و کارفرما انجام بده .
بعدش برای لینوکس طرف باید حداقل 3 سال سابقه linux sys admin را داشته باشد.
-