سلام
الان 2 روزه که Mail Queue Manager هر چند ساعت یکبار پر میشه و ایمیلهای برگشتی اونجا می مونن لطفا راهنمایی بفرمایید. چطور میشه این مشکل رو حل کرد چون مشتری ها حسابی شاکی شدن.
باتشکر
سلام
الان 2 روزه که Mail Queue Manager هر چند ساعت یکبار پر میشه و ایمیلهای برگشتی اونجا می مونن لطفا راهنمایی بفرمایید. چطور میشه این مشکل رو حل کرد چون مشتری ها حسابی شاکی شدن.
باتشکر
احتمالن یه آدرسی همینجوری داره ایمیل می فرسته. باید آدرس ها رو چک کنید؟ یا با netstat چک کنی ببینی اوضاع از چه قراره؟
- اگر فایروالی نصب کردید ، چک کنید پوت خروجی شماره 25 آزاد باشد .
- آدرس مقصد این ایمیل ها را چک کنید و مطمئن بشید که این آدرس ها valid هستند و یا اینکه آدرس های مقصد ایمیل های شما را ignore نکرده باشند
- مطمئن بشید کاربری در حال ارسال SPAM نیست
- log های میل سرور خودتون ( Exim ) را مطالعه کنید
وقتی دستور deliver می دم این پیغام رو میده:
Message 1PDGIG-0004Tt-Ox is not frozen
delivering 1PDGIG-0004Tt-Ox
Connecting to smtp.global-village.de [2001:40b8:0:5::1000]:25 ... failed: Network is unreachable
LOG: MAIN
smtp.global-village.de [2001:40b8:0:5::1000] Network is unreachable
Connecting to smtp.global-village.de [212.20.161.18]:25 ... connected
SMTP<< 220 smtp.global-village.de Global Village ESMTP Service V1.2
SMTP>> EHLO server.*****.com
SMTP<< 250-smtp.global-village.de
250-PIPELINING
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH LOGIN PLAIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
SMTP>> STARTTLS
SMTP<< 220 2.0.0 Ready to start TLS
SMTP>> EHLO server.*****.com
SMTP<< 250-smtp.global-village.de
250-PIPELINING
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-AUTH LOGIN PLAIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
SMTP>> MAIL FROM:<tip-co@tip-co.com> SIZE=2900
SMTP>> RCPT TO:<dieter.riedel@wurster.net>
SMTP>> RCPT TO:<heike.nagl@wurster.net>
SMTP>> DATA
SMTP<< 250 2.1.0 Ok
SMTP<< 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
SMTP<< 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
SMTP<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients
SMTP>> QUIT
LOG: MAIN
== dieter.riedel@wurster.net R=lookuphost T=remote_smtp defer (-44): SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<dieter.riedel@wurster.net>: host smtp.global-village.de [212.20.161.18]: 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
LOG: MAIN
== heike.nagl@wurster.net R=lookuphost T=remote_smtp defer (-44): SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<heike.nagl@wurster.net>: host smtp.global-village.de [212.20.161.18]: 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
---------- Post added at 05:01 PM ---------- Previous post was at 04:41 PM ----------
جالب اینجاست که گاهی ارور عدم دسترسی به smtp رو توی outlook می بینم و با پاک کردن mail queue manager مشکل حل میشه
ip شما [94.75.192.82] در Spamhaus Block List لیست شده !
اکثر سرویس دهنده ها ، ایمیل های دریافتی از ip های موجود در بلک لیست های اسپم را ignore میکنند و در نتیجه ایمیل های ارسالی از طرف سرور شما Deliver نمیشوند و در Mail Queue میل سرور شما میمانند .
ببخشید متوجه نشدم
من وقتی ایمیلی توی Mail Queue Manager دارم نمی تونم ایمیلی از طریق outlook دریافت کنم و از ایت قضیه کاملا مطمئن هستم.
---------- Post added at 05:48 PM ---------- Previous post was at 05:47 PM ----------
میشه راهنمایی بفرمایید پس مشکل از کجا هستش؟
خوب حالا باید چی کار کنم؟
بعد هم اینکه چرا همینکه 1 ایمیل در Mail Queue Manager میاد من نمی تونم ایمیلی توی outlook دریافت کنم؟
برای ارسال ایمیل از یک fresh IP استفاده کنید .
- این مشکل ربطی به دریافت Mail ندارد .
از طریق دستور :
exim -bp | awk '{print $3}' | xargs exim -Mrm
از ssh تمامی ایمیل های اضافی رو حذف کنید. سپس آی پی جدید را از طریق دستورات زیر اضافه کنید
برای این کار فایل زیر را ویرایش نمایید:
1 nano /etc/exim.conf
در این فایل خطی که شامل عبارات زیر است را پیدا کنید:
1
2remote_smtp:
driver = smtp
و زیر خط دوم عبارت زیر را اضافه نمایید:
1 interface = IP
به جای IP در عبارت با IP مورد نظر را وارد نمایید و درپایان سرویس exim را restart نمایید.
1 service exim restart
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)