-
March 12th, 2013, 20:56
#1
اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند
با سلام
احتمال بسيار زياد دوستاني كه در پرداختهاي آنلاين از درگاه پارسيان استفاده ميكنند متوجه شده اند كه چند روزي است درگاه گاها از كار افتاده و اين مسئله ديگر تقريبا براي همه عادي شده. اممممممممممممما اين دفعه يك مورد عحيب پيش مي آيد و آن اينكه در زمان قطعي شبكه شتاب پرداخت مشتريان را بانك تاييد ميكند و فاكتورهاي صادر شده تاييد پرداخت شده ثبت ميگردد درصورتيكه وقتي در كنترل پنلي كه بانك به ما داده بررسي كرديم برخي پرداخت ها اصلا نه در پرداختهاي تاييد شده و نه در پرداخت هاي برگشت خورده هيچ اطلاعاتي ثبت نشده و اصلا آن كد پيگيري در كنترل پنل ما در بانك ثبت نشده بود. با پيگيري تلفني كه انجام داديم اطلاع دادند كه اين فلان پرداخت برگشت خورده و وقتي ميگوييم پس چرا در كويري آخر كد تاييد به سرور ما فرستاده ايد و چرا اصلا اين پرداخت در هيچ كجاي پنل بانك ما ثبت نشده هي ما را به مسئول ديگر پاس ميدهند و جواب درستي نمي دهند ولي بعد از هر تلفني كه بايت اينگونه «پرداخت هاي تاييد شدهء برگشت خورده! و ثبت نشده در كنترل پنل بانك» انجام مي دهيم در كمال تعجب ديده شد كه بعد تماس ما آن پرداخت برگشت خورده را تازه (احتمالا بصورت دستي) در پنل برگشتي هاي ما در بانك قرار داده اند(برخي از اين پرداختهاي برگشت خورده مال 3 روز پيش بوده! كه امروز در كنترل پنل و بعداز تماس ما تازه نشان ميدهد كه برگشت خورده است!!!!).
به هر حال طبق روال مسئولان پرداخت الكترونيك پارسيان فعلا ما را سر كار گذاشته و به همين دليل به همكاران خودم گفتم از امروز هيچ پرداخت تاييد شده اي را بدون اينكه تاييدش را تلفني از بانك نگيرند تاييد شده محسوب نكنند تا ببينيم بالاخره تكليف اين درگاه به كجا خواهد انجاميد.
اين را جهت هشدار و اطلاع دوستان گفتم كه حداقل پرداخت هايي را كه از درگاه پاسيان تاييد شده داشته اند را از روز 16 اسفند تا به امروز را با خود بانك چك كنند تا خدايي ناكرده چنين مشكلي براي آنها پيش نيامده باشد و باعث ضرر و زيانشان نشود.
اين را هم اضافه كنم كه ما 7 سال است از همين سيستم با بانك همكاري داريم و فقط طي 4 روز گذشته به چنين خطاي وحشتناكي كه مطمئنا از جانب درگاه بانك در حال اتفاق افتادن است برخورد كرده ايم!!!!!!!
پس فعلا هيچ گونه اطميناني به پرداخت هاي تاييد شده درگاه پارسيان نداشته باشيد و درصورت مشاهده چنين خطايي فورا به مسئولين درگاه بانك 22661777-021 گزارش كنيد تا شايد سريعتر متوجه خطاي به وجود امده در سيستمشان بشوند
پي نوشت: بررسيهاي دقيقتر ما نشان مي دهد كه اين گونه پرداختهاي «تاييد شدهء برگشت خورده» دقيقا زمان هايي اتفاق افتاده است كه ارتباط درگاه پاسيان با شبكه شتاب قطع شده بوده!
ویرایش توسط azadiphone : March 12th, 2013 در ساعت 21:42
-
تعداد تشکر ها از azadiphone به دلیل پست مفید
-
March 12th, 2013 20:56
# ADS
-
March 15th, 2013, 10:47
#2
-
تعداد تشکر ها از azadiphone به دلیل پست مفید
-
March 15th, 2013, 11:39
#3
عضو دائم
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند
شما این مشکلات رو دارین ما همچین مشکلاتی نداریم روزانه هم میلیونی پرداخت داریم اما همچین مشکلاتی هم نداریم
شرکت میزبان داده پاسارگاد با نام تجاری آنلاین سرور | شماره ثبت : 5315 | تلفن تماس : 54634 - 021
| onlineserver.ir
آدرس : تهران -شهریار-خیابان مصطفی خمینی(کرشته) - پلاک 101 - مجتمع اداری نور-طبقه 3 -واحد 12
-
-
March 15th, 2013, 11:43
#4
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند

نوشته اصلی توسط
majidisaloo1
شما این مشکلات رو دارین ما همچین مشکلاتی نداریم روزانه هم میلیونی پرداخت داریم اما همچین مشکلاتی هم نداریم
شما حسابتان روي وب سرور اول پارسيان است يا روي سرور دومشان؟ هاستتان ايران است يا خارج از كشور؟
-
-
March 15th, 2013, 11:55
#5
عضو دائم
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند
خارج
روی سرور آمریکای خودمون هست
pecco
شرکت میزبان داده پاسارگاد با نام تجاری آنلاین سرور | شماره ثبت : 5315 | تلفن تماس : 54634 - 021
| onlineserver.ir
آدرس : تهران -شهریار-خیابان مصطفی خمینی(کرشته) - پلاک 101 - مجتمع اداری نور-طبقه 3 -واحد 12
-
-
March 15th, 2013, 11:59
#6
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند
pecco خوب جواب میده . البته لازم به ذکر ایت باید یک if در callback هنگام soap گرفتن بزارید که اگه نتونست بگیره و کانکت نشد، کل خارج شه. وگرنه سرویس ر پراخت شده میزنه
-
تعداد تشکر ها از speedy به دلیل پست مفید
-
March 15th, 2013, 12:03
#7
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند

نوشته اصلی توسط
majidisaloo1
خارج
روی سرور آمریکای خودمون هست
pecco
دوست عزيز من الان كل سيستم شما را تست كردم و اصلا به عنوان نمونه يك روش پرداخت در سرويسهايتان پيدا نكردم كه مبلغش بالاي 500 هزار بشود تا ببينم به درگاه منتقل ميشه يا نه؟!! خوب شما نبايد هم مشكل داشته باشيد در اين محدوديت جديد!
-
تعداد تشکر ها از azadiphone به دلیل پست مفید
-
March 15th, 2013, 12:06
#8
-
تعداد تشکر ها از ali2k به دلیل پست مفید
-
March 15th, 2013, 12:08
#9
عضو دائم
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند

نوشته اصلی توسط
azadiphone
دوست عزيز من الان كل سيستم شما را تست كردم و اصلا به عنوان نمونه يك روش پرداخت در سرويسهايتان پيدا نكردم كه مبلغش بالاي 500 هزار بشود تا ببينم به درگاه منتقل ميشه يا نه؟!! خوب شما نبايد هم مشكل داشته باشيد در اين محدوديت جديد!
شما برای 500 به بالا مشکل دارید؟
ما پرداخت های 500 به بالا باید سرور اختصاصی کانفیگ بالا بگیرید اونجوری بشه اما ما دیروز هم چک کردیم و پرداخت هم داشتیم برای سرور اختصاصی هامون که 533500 تومان بود بدون مشکل پرداخت شد
شرکت میزبان داده پاسارگاد با نام تجاری آنلاین سرور | شماره ثبت : 5315 | تلفن تماس : 54634 - 021
| onlineserver.ir
آدرس : تهران -شهریار-خیابان مصطفی خمینی(کرشته) - پلاک 101 - مجتمع اداری نور-طبقه 3 -واحد 12
-
تعداد تشکر ها از majidisaloo1 به دلیل پست مفید
-
March 15th, 2013, 12:16
#10
پاسخ : اخطار: قابل توجه دوستاني كه از درگاه بانك پارسيان بهره ميبرند

نوشته اصلی توسط
speedy
pecco خوب جواب میده . البته لازم به ذکر ایت باید یک if در callback هنگام soap گرفتن بزارید که اگه نتونست بگیره و کانکت نشد، کل خارج شه. وگرنه سرویس ر پراخت شده میزنه
جهت اطلاعتان هماطور كه گفتيم برنامه اتصال به پارسيان را خودمان شش هفت سال پيش نوشته ايم و طي اين مدت به هيچ عنوان به اين مشكل برخورد نكرده بوديم ضمن اينكه ما برنامه را طوري طراحي كرده ايم كه بعداز گرفتن استاتوس صفر در دومين مرحله كويريهاي ارسالي از بانك نيز كماكان سيستم ما آن پرداخت را در حالت خطا نگه ميدارد تا اينكه در وريفاري آخري كه سيستم ما مبني بر تاييد دريافت استاتوس صفر دوم به بانك ميفرستد را دريافت كند انگاه پرداخت سيستم ما به حالت تاييد قطعي پرداخت در مي آيد و در غير اينصورت چنانچه به هر دليلي كويري آخر ما را بانك نتواند دريافت كند لذا پرداخت در سيستم ما خطا دار باقي مي ماند (يعني اينقدر قرص و محكم برنامه را نوشته ايم و تقريبا همان if است كه منظور شماست). ضمن اينكه اگر توجه كنيد اين چند موردي كه به چنين مشكلي با بانك برخورد كرده بوديم هيچگونه اطلاعاتي در مورد اين پرداختها در كنترل پنلي كه بانك به ما داده است و در هيچ بخشي ثبت نشده بود(مانند اينكه اصلا چنين عملياتي وجود خارجي نداشته!) و بعداز اينكه تلفني پيگيري كرديم و گفتند اينها برگشت خورده تازه (احتمال قوي بصورت دستي) در بخش برگشتي ها قابل رويت شد! و اين يعني اينكه قطعا خودشان به اين مشكل پي برده اند ولي به روي خودشان نمي آورند و سربسته نگه داشته اند تا مشكل را برطرف كنند!.
-
تعداد تشکر ها از azadiphone به دلیل پست مفید