-
November 1st, 2011, 12:15
#1
تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
سلام
یه مشکلی که من داشتم این بود که وقتی از طریق Directadmin ایمیلی رو میزدم اولا اصلا به اینباکس یا هیچ جای دیگه نمیاومد، بعد وارد اسپم شد. وقتی که در مورد دلیل این موضوع سوال کردم، ساپورت این جواب رو به من داد که حقیقتش من اون رو متوجه نشدم:
سوال من:
Should I send as mail@domain1.com ONLY from "domain1.com"'s host? Should I create the email before sending email from noreply@myhostingcompany.com to send welcome email to users? But why "Account email field" doesn't ask for POP3 info?
جواب پشتیبانی (هتزنر)
if you are sending mail for domain1.com from your server but not correct mail server of domain1.com eventually your mail server ip will be listed as it will be identified for spoofing or spamming for impersonation domains which it find mail originate from correct server.
Mails are verfied by spam rules if they are originated from correct server to which its mx and dns is set. IF mail originated from one ip but mx shows differ chances of mail going to spam box is high, also once too many such mails are send your server ip will be black listed and all mails even valid ones will start going to spam folders
حالا میخوام ببینم اصلا این جواب معناش چی هست؟ (تو معنی کردن کلمه ها هیچ مشکلی ندارم. خواهش می کنم فقط در صورتی پاسخ بدید که معنای تخصصیش رو می دونید)
حالا میخوام ببینم با توجه به این جواب، من باید چطوری تنظیمات رو ست کنم که ایمیلهایی که از هر سایتی فرستاده میشن فقط توی Inbox برن؟
چند تا سوال توی ذهنم هست:
۱. آیا فقط همون یوزر domain1 (که دامین domain1.com رو داره) و توی سرور من هاست گرفته، میتونه از طرف email@domain1.com ایمیل فرسته؟
۲. اگر از ایمیل email@domain1.com با یوزری که هاست domain2.com رو داره، ایمیل بزنیم، آیا باز هم اسپم میشه؟
۳. موقعی که میخواهیم از طرف دایرکتادمین ایمیل بزنیم، هیچ یوزرنیم/پسووردی برای ایمیل نمیگیره (از SMTP یا POP3 یا هیچ پروتکل درست حسابی استفاده نمیکنه). از طرفی اون ایمیلها برای من خیلی مهم هست. بهترین راه برای این که این ایمیلها اسپم نشن چی هست؟
۴. تنظیمات MX رکورد ها توی DNS Server چی هست؟ (میدونم چی هست، اما میخوام بدونم که آیا اونها در زمان ساخت هاست برای دامین به صورت اتوماتیک بوجود میان یا این که باید اونها رو دستی ست کنیم؟ یا تغییراتی بدیم؟)
اگر کسی با این همه دانش می تونست به سوالهای من جواب بده چقدر خوب می شد!
-
-
November 1st, 2011 12:15
# ADS
-
November 1st, 2011, 16:13
#2
پاسخ : تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
اگر درست متوجه شده باشم تمام ایمیل هاتون میره به اسپم فولدر و معمولا به آدرسهایی که در "جیمیل" و "یاهو " و هاتمیل هست
با ساپورت تماس بگیرید و ازشون بخواهید تا براتون Reverse DNS ثبت کنند.
آیپی اصلی سرور با Host name یا دامین اصلی.
نمونه:
in-addr.arpa host name example.com(آی پی معکووس شده)
ویرایش توسط myvps : November 1st, 2011 در ساعت 16:33
-
تعداد تشکر ها از myvps به دلیل پست مفید
-
November 5th, 2011, 03:03
#3
پاسخ : تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
سلام
تشکر اما اصلا متوجه نشدم Reverse DNS یعنی چی؟
بعد از اینکه ویکیپدیا رو خوندم فهمیدم که این برعکس DNS هست. یعنی از domain به IP میرسونه ما رو. حالا این چه ارتباطی با برطرف شدن مشکل من داره؟ یعنی شما میگید که دقیقا در چه فایلی؟؟؟ باید IP های واقعی سرور من قرار داده بشه؟
من مطمئنم هست که فقط همون IP ها در سرور هستند. IP های دیگهای توی سرور ثبت نشدن. قبلا یه مشکلی با IP قبلی وجود داشت که بخاطر اون IPم رو عوض کردم و الان فقط همون IP جدید روی سرور ست هست.
من فکر میکنم که بیشتر مشکل بخاطر فرستادن ایمیل از هاست نامربوط (اما از همون سرور) باشه.
+ در مورد دایرکتادمین و چگونگی فرستادن اون ایمیلها هم ممنون میشم توضیحی بدین.
یا علی
-
-
November 6th, 2011, 19:15
#4
پاسخ : تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
سلام

نوشته اصلی توسط
smhnaji
حالا این چه ارتباطی با برطرف شدن مشکل من داره؟
یه راه حل ساده و رایگان برای مشکل شما.
خیلی ها این مشکلو با دایرکت ادمین دارند(معمولا از نوع اینترنالش).

نوشته اصلی توسط
smhnaji
یعنی شما میگید که دقیقا در چه فایلی؟؟؟ باید IP های واقعی سرور من قرار داده بشه؟
به تنظیمات سرورتون دست نزنید. ثبت Reverse DNS توسط همون شرکت و به رایگان باید واسطون انجام بدن. بعد از ثبت باید دامین خودتون را در هوایز مانند مثال بالا ببینید.

نوشته اصلی توسط
smhnaji
حالا این چه ارتباطی با برطرف شدن مشکل من داره؟
وقتی از یک آی پی ، ایمیلی از DA به سرورهای گوگل و... میره ، دربیشتر موارد اسپم تشخیص داده میشه. این راه حل به ایمیلهای شما اعتبار لازم را میده تا اسپم شناخته نشن.
چنین مشکلی را من هنوز در کنترل پنلهای رایگان و حتی سی پنل باش مواجه نشدم. اگر هم تونستید که معاوضه پنلها هم به برطرف شدن مشکل کمک میکنه.
با تشکر
-
تعداد تشکر ها ازmyvps به دلیل پست مفید
-
November 6th, 2011, 23:35
#5
پاسخ : تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
بابت این راه حل خیلی از شما ممنونم
حتما این Reverse IP رو پیگیری میکنم و حتی اگه خودم یادش هم بگیرم، اونو به ساپورت میسپرم.
در ضمن همونطور که گفتید من یه لایسنس اینترنال خریدم. فکر میکنم این بدترین شرایط ممکن رو ایجاد میکنه برای اینکه ایمیلهام اسپم بشه. به هر حال ممنونم بازم.
در مورد کنترل پنل هم بخاطر تحریم نمیخوام برم سراغ cPanel. من خودم یه لایسنس DA خریدم.
خیلی خوشحالم که حداقل به یه نتیجهی شفاف رسیدم که اگه این تاپیک رو نمیزدم، بهش نمیرسیدم. امیدوارم این تاپیک برای بقیه هم بتونه استفاده بشه
-
تعداد تشکر ها از smhnaji به دلیل پست مفید
-
March 25th, 2012, 10:56
#6
پاسخ : تنظیمات ایمیل DirectAdmin بصورتی که ایمیلهای ارسالی spam نشود
سلام
بهترین گذینه برای ارسال ایمیل گروهی استفاده از smtp های سایت های رایگان مثل گوگل یاهو وغیره.....
-