دوستان سلام

شاید همه ما به هرکسی که کار سئو و بهینه سازی سایت را انجام دهد، در اصطلاح سئو کار بگوییم، اما تعاریف دقیق تری برای آن وجود دارد. چه طور؟

بخشی از این تعاریف که در سایت های خارجی در آن بحث می شود، در ادامه توضیح داده می شود.

آشنایی با این فرهنگ باعث می شود که بتوانیم بین مشاور سئو با کارشناس سئو و استراتژیست سئو تفاوت قائل شویم.




و اما این لیست:



  1. SEO Executive
  2. SEO Analyst
  3. SEO Strategists
  4. SEO Specialist
  5. SEO Manager
  6. SEO Consultant
  7. Senior SEO Analyst
  8. SEO Analyst
  9. SEO Coordinator
  10. SEO content writers wanted
  11. SEO Internships
  12. Entry Level SEO Specialist
  13. Junior SEO Specialist
  14. SEO Technical Specialist
  15. SEO Associate
  16. Entry-Mid Level SEO
  17. SEO Intern
  18. SEO Expert - Remote
  19. SEO Account Coordinator


در این بین، 6 تای اولی اهمیت بیشتری دارند و بقیه به نوعی منتج از آن ها هستند.


  • مجری سئو =SEO Executive= کارشناس سئو، کارهای اجرایی سئو را انجام می دهد. معمولا افرادی که بعد از دوره کار آموزی سئو، وارد بازار کار سئو می شوند در این دسته قرار می گیرند.




  • آنالیزور سئو (تحلیل گر سئو) =SEO Analyst= کسی است که معمولا بک گراند قوی ریاضی دارد و با استفاده از دانش ریاضی و آمار گزارش های A/B تست و میران نرخ تبدیل و سایر خروجی های لازم را استخراج و تحلیل می کند.




  • استراتژیست سئو=SEO Strategists= به سئوکاری استراتژیست سئو می گویند که دارای حداقل چند سال تجربه در زمینه سئو دارد و کار آن تعیین استراتژی سئو می باشد. می تواند این فرد با توجه به تخصص و تجربه بالاتر یا پایین تر از مشاور سئو یا مدیر سئو باشد.




  • متخصص سئو= SEO Specialist= یک کلمه عام برای نسبت دادن به سئوکاران است، که معمولا فریلنسرها و افرادی که به صورت تکی سئو سایت ها را انجام می دهند، گفته می شود.




  • مدیر سئو=SEO Manager = هدایت تیم سئو را بر عهده دارد و معمولا به این صورت است که کار اجرایی مستقیم کمتری انجام می دهد.




  • مشاور سئو= SEO Consultant= سئوکاری است که سابقه ۵ ساله در سئو و بهینه سازی سایت ها دارد و خدمات مشاوره سئو را چه به صورت حضوری و غیرحضوری برای شرکت ها انجام می دهد.


منبع: سایت نباتک