نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک

  1. #1
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    May 2017
    نوشته ها
    9
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست

    پیش فرض سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک

    با سلام

    بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.

    وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
    نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.

    آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.

    آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟

  2. تعداد تشکر ها از sajjad.ibm به دلیل پست مفید


  3. # ADS




     

  4. #2
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    نوشته ها
    1
    تشکر تشکر کرده 
    28
    تشکر تشکر شده 
    8
    تشکر شده در
    5 پست

    پیش فرض پاسخ : سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک

    هدایت شدن به سایت فروشنده ، صرفا یک هدایت ساده نیست بلکه بین سایت فروشنده و شاپرک از طریق وبسرویس تعاملاتی انجام میشه که بهش میگن عمل verify ... یعنی بانک باید یه سری اطلاعات رو به سایت فروشنده پاس بده و فروشنده بیاد این اطلاعات رو با مقادیر داخل دیتابیس سایتش مطابقت بده و اگر همه چیز اکی بود عملیات verify انجام میشه و به بانک اطلاع داده میشه که تراکنش موفق هست .

  5. تعداد تشکر ها از 0000000000 به دلیل پست مفید


  6. #3
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    May 2017
    نوشته ها
    9
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    7
    تشکر شده در
    6 پست

    پیش فرض پاسخ : سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک

    بنده متوجه حرف شما هستیم. مشکلی که بنده مطرح کردم اینکه طراحی سیستم فعلی به وصل بودن اینترنت مشتری، حتی بعد از کسر پول از حسابش نیاز داره. اگر پرداخت با موفقیت انجام بشه (صفحه تکمیل فرایند خرید) و اینترنت مشتری قطع بشه، این تراکنش برگشت می خوره در حالی که لزومی نداره برگشت بخوره. خود سرور بانک باید یک درخواست مستقل به درگاه بفرسته و عمل verify رو انجام بده. (حالا چه مشتری وصل باشه، چه نباشه)

    چون مبلغ از حساب مشتری کم شده، پیش فرض مشتری بر اینه که تراکنش با موفقیت انجام شده بنابراین اول با فروشنده تماس می گیره.
    ویرایش توسط sajjad.ibm : May 15th, 2017 در ساعت 21:31

  7. #4
    عضو انجمن RealHAM آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    نوشته ها
    425
    تشکر تشکر کرده 
    36
    تشکر تشکر شده 
    455
    تشکر شده در
    368 پست

    پیش فرض پاسخ : سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک

    نقل قول نوشته اصلی توسط sajjad.ibm نمایش پست ها
    با سلام

    بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.

    وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
    نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.

    آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.

    آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟

    سلام
    ایراد که خیلی زیاد دارد، بهتر بود از وب هوک برای این مورد استفاده کنند که متاسفانه در کشور ما چندان استفاده ندارد.
    سامانه میزبانی وب صفروب | سامانه پرداخت یک دو سه پی
    تلفن : ۰۹۳۰۴۰۰۱۹۸۶ | تلگرام : safeith
    شرکت فناوران برنامه نویس ماد

  8. تعداد تشکر ها از RealHAM به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: November 3rd, 2015, 19:25
  2. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: July 26th, 2012, 14:16
  3. سوال و راهنمایی در مورد دیتاسنتر Equinix سوئیس
    توسط logofun در انجمن سرور اختصاصی
    پاسخ ها: 69
    آخرين نوشته: July 27th, 2011, 23:32
  4. سوئیچینگ و سوئیچ سیسکو Switching
    توسط royalserver.ir در انجمن سیسکو Cisco
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: February 9th, 2011, 12:22

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •