-
April 16th, 2016, 03:47
#1
عضو انجمن
*** مشکلات متداول و نحوه حل مشکلات در WHMCS *** ( معرفی کانال تلگرام iWHMCS )
سلام
این پست بزودی تکمیل و ویرایش میگردد
لطفا اگر مواردی فراموش شده بود اطلاع دهید تا در پست درج کنم
در کانال تلگرام زیر هم فقط به صورت اختصاصی مطالب آموزشی ، نکات ، مطالب و اخبار مرتبط با WHMCS رو برای دوستان قرار خواهم داد عضو شوید حتما
telegram.me/iwhmcs
جهت رفع ارور 500 ، صفحه سفید و مشکلات کران جابز موارد زیر رو مطالعه و بررسی کنید .
اگر از نسخه نال شده استفاده میکنید مطمعن شوید ، نسخه نصب شده سالم و تست شده باشد و از منبع معتبر دریافت شده باشد ! اکثر مشکلات بدلیل استفاده از نسخه نال و ویرایش شده هست
آخرین تغییرات اعمال شده را به یاد بیاورید ( نصب ماژول ، آپلود فایل ، تنظیمات و ... ) و با برگشت پله پله به سمت عقب و با توجه به لاگ سیستم اقدام به بررسی مشکل نمایید
WHMCS خود را بروز کنید ... بیشتر باگ و مشکلات در نسخه های جدید حل و رفع شده اند
در مورد خطای 500 یا Internal Server Error
1- ممکنه مشکل از یکی از فایل های PHP شما باشد ، جهت بررسی گزینه Display Error را در تنظیمات با زدن تیک در بخش مربوطه ( Setup > General Settings > Other - تنظیمات > تنظیمات کلی > آخرین تب در بخش متفرقه ) فعال کنید.
2- فایل ها باید دسترسی 644 و فولدرها 755 داشته باشند ( پرمیشن ها را از کنترل پنل هاست بررسی کنید )
3- میزان رم و منابع رو بررسی کنید و PHP مموری رو به 128 مگ افزایش بدید
4- مطمعن شوید ماژول ها با نسخه PHP و WHMCS و همچنین تنظیمات و کانفیگ سرور همخوانی داشته باشد
5- لاگ سیستم و آخرین تغییرات یا ماژول های نصب شده رو بررسی نمایید و همچنین یا غیرفعال کردن ماژول های نصب شده توسط شما ( مانند ماژول های پیامک ، درگاه پرداخت ، ریجسترار دامنه ) بررسی کنید که آیا مشکل برطرف میگردد یا خیر.
کران جابر
1- اگر کران فایل شما کامل اجرا نمیشود و در انتها عبارت را در لاگ سیستم یا ایمیل ارسالی نمابش نمیدهد بررسی کنید در چه مرحله ای گیر میکنید و عیب یابی را از انجا شروع کنید ( برای مثال اگر در مرحله صدور فاکتور متوقف میشود با بررسی تنظیمات سرور ، ماژول های مربوطه و ... شروع نمایید )
2- تیک بخش ساخت فاکتور PDF را از بخش فاکتور در تنظیمات غیرفعال نمایید
3- بررسی کنید سرورها به درستی تعریف شده باشند و دکمه لاگین به سرور بدرستی عمل کند.
4- بروزرسانی میزان منابع مصرفی را در بخش اتوماسیون غیر فعال کنید.
5- گزینه Display Error را در تنظیمات با زدن تیک در بخش مربوطه ( Setup > General Settings > Other - تنظیمات > تنظیمات کلی > آخرین تب در بخش متفرقه ) فعال کنید و سپس به صورت دستی کران رو اجرا کنید و متن خطا را بررسی نمایید
6- میزان رم و مدت زمان اجرای درخواست در PHP را افزایش دهید
7- اگر جهت امنیت فولدر کران را جابجا کرده اید مطمعن شوید تنظیمات مرتبط با انتقال و مسیر دهی پوشه نصب WHMCS را بدرستی انجام داده اید
صفحه سفید یا خالی
نکته مهم
اگر به تازگی ماژولی نصب کردید و احتمال میدید مشکل از ماژول باشد ، توجه داشته باشید که با غیرفعال کردن ماژول مشکل رفع نمیگردد و حتما حتما باید فایل های ماژول از مسیر نصب پاک گردد ! ( وجود فایل ماژول حتی در حالت غیرفعال باعث مشکل و بروز صفحه سفید میگردد ! )
مسیر های مهم و اصلی جهت بررسی فایل های اضافی و ماژول های خراب در WHMCS :
- /configuration.php
- /includes/hooks/
- /modules/admin/
- /modules/addons/
- /modules/registrars/
- /modules/servers/
- /modules/widgets/
- /lang/
- /lang/overrides/
- /admin/lang/
- /admin/lang/overrides/
دلایل اصلی بروز صفحه سفید
آپلود ناقص فایل ها و گم شدن یک فایل در قالب یا ماژول
کمبود منابع سرور یا ناسازگاری نیازمندی های WHMCS مثل ورژن PHP , SQL و ....
مشکلات مرتبط با PHP یا Ioncube
ماژول یا هوک ناسازگار با ورژن شما
ویرایش توسط avatco : April 16th, 2016 در ساعت 04:12
-
تعداد تشکر ها از avatco به دلیل پست مفید
-
April 16th, 2016 03:47
# ADS
-
April 19th, 2016, 23:32
#2
پاسخ : *** مشکلات متداول و نحوه حل مشکلات در WHMCS *** ( معرفی کانال تلگرام iWHMCS )
سلام ممنون میشم در مورد رد شدن بدون پرداخت فاکتور هم توضیح دهید :
بدون اینکه وارد درگاه بشه این پیام میاد : یعنی رد میشه از پرداخت .در صورتی که اینطوری نبود جدیدا ینطوری شده !
کارت خرید
درخواست تایید
از سفارش شما متشکریم.به زودی ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد.
شماره سفارش شما : 5548176339
اگر هر سوالی در مورد سفارش خود دارید لطفا درخواست پشتیبانی را از ناحیه کاربری خود باز کرده و شماره سفارش خود را بیان کنید .
برای ورود به ناحیه کاربری اینجا را کلیک کنید
-
-
April 20th, 2016, 03:07
#3
عضو انجمن
پاسخ : *** مشکلات متداول و نحوه حل مشکلات در WHMCS *** ( معرفی کانال تلگرام iWHMCS )

نوشته اصلی توسط
AriyanPayamak
سلام ممنون میشم در مورد رد شدن بدون پرداخت فاکتور هم توضیح دهید :
بدون اینکه وارد درگاه بشه این پیام میاد : یعنی رد میشه از پرداخت .در صورتی که اینطوری نبود جدیدا ینطوری شده !
کارت خرید
درخواست تایید
از سفارش شما متشکریم.به زودی ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد.
شماره سفارش شما : 5548176339
اگر هر سوالی در مورد سفارش خود دارید لطفا درخواست پشتیبانی را از ناحیه کاربری خود باز کرده و شماره سفارش خود را بیان کنید .
برای ورود به ناحیه کاربری اینجا را کلیک کنید
سلام
لطف کنید بیشتر توضیح بدید ، اطلاعات WHMCS هم بگید ( ورژن ، نال شده یا لایسنس دار )
سفارش پرداخت شده ثبت میشه یا معلق ؟
در تنظیمات اصلی در تب فاکتورها بررسی کنید ، حالت انتقال به درگاه پرداخت بعد از سفارش فعال باشد ( منو انگلیسیش هست Automatically forward the user to the payment gateway )
در صفحه محصول هم بررسی کنید حالت قیمت روی رایگان نباشد و همچنین در تب ماژول گزینه Automatically setup the product as soon as the first payment is received یا فعال سازی بعد از دریافت اولین پرداخت فعال باشد
ویرایش توسط avatco : April 20th, 2016 در ساعت 03:09
-