-
August 30th, 2015, 20:03
#1
عضو انجمن
تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
وارن بافت جمله معروفی دارد به این مضمون: «قیمت چیزی است که شما میپردازید. ارزش چیزی است که به دست میآورید»
این میلیاردر مشهور، جمله مذکور را درباره بازار سهام گفته است، اما کارآفرینهای جوان نیز مخاطب او بودهاند. این جمله به طور خاص باید مورد توجه مدیران فروش باشد تا به جای متمرکز شدن روی قیمت محصول ارزش آن را مورد توجه قرار دهند.
در غیراین صورت وقتی تنها عامل مهم قیمت محصول تلقی شود، تخفیف میتواند بر تمام امور حکمفرما شود. این اتفاق معضلی است که باید از آن اجتناب شود. در اینجا برخی بهانههایی که نمایندگان فروش شما برای تخفیف دادن بیان میکنند و شیوههای مواجه شدن با آنها را ملاحظه میکنید:
مشتری آن را مطالبه میکند. مشتریان اغلب به دنبال تخفیف هستند، اما به ندرت آن را مطالبه میکنند. گاهی شنیدن چنین بهانه هایی میتواند نشانه پایین بودن انضباط کاری و مهارت فروشنده باشد.
توجه داشته باشید مشتریان به راهنمایی هم نیاز دارند. جزوهای تهیه کنید که در آن به سوالات رایج پاسخهای ایدهآلی داده شده باشد. به این روش فروشندگان شما راحتتر میتوانند نیازهای مشتریان را کشف کنند و به شیوه موثرتری میان ارزشهای کالا یا خدمت شما با نیاز مشتریان ارتباط برقرار کنند.
قیمت رقبای ما پایینتر است. وقتی قیمتهای رقبا شما پایینتر باشد، مشتریان برای خرید از شما طلب تخفیف میکنند، این موضوع میتواند درست باشد اما فقط در صورتی که شما کالایی را عرضه کنید که عوامل دیگری در تصمیمگیری برای خریدش وجود نداشته باشد. معنی ساده آن میتواند این باشد که شرکت شما فاقد مزیت خاصی است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید کشف کنید که چگونه میتوانید به صورت راهبردی شرکت خود را از سایر رقبا متمایز کنید.
اگر شرکت شما کالای منحصر به فردی عرضه میکند و فروشندگان شما این بهانه را بیان میکنند، بدانید که آنها فاقد دانش رقابتی لازم برای قرار گرفتن در چنین سمتی هستند. در چنین مواردی باید آنها را نسبت وجوه تمایز کالای خود نسبت به کالای رقبا کاملا توجیه کنید.
مشتریان آنقدر باهوش نیستند که متوجه مزیت کالای ما بشوند. معنی چنین بهانهای این است که هنگام استخدام افراد اشتباه کردهاید. فروشندهای که به مشتری اهمیت ندهد، درباره مشتریان بد حرف بزند یا سایر شایستگیهای لازم را نداشته باشد، میتواند کل تیم را دچار مشکل کند. هرچه سریعتر خودتان را از چنین افرادی خلاص کنید. دلیل دیگر بیان چنین جملهای میتواند این موضوع باشد که فروشنده شما انگیزه لازم برای درک نیازهای مشتریان را ندارد و به همین دلیل نمی تواند میان محصول شما و منافع تأثیر گذار برای مشتری ارتباط برقرار کند. این موضوع را بررسی کنید تا بدانید که او به تعلیم و راهنمایی بیشتر احتیاج دارد یا باید اخراج شود. در نهایت بیان چنین جملهای میتواند به این علت باشد که فرآیند فروش شما برای فروشندگان تان جدید باشد.
این موضوع الزاما نباید منجر به پایان همکاری شود، ممکن است لازم باشد که زمان بیشتری را صرف آموزش آنها و تعلیم مهارتهای فروش کنید تا از این طریق آنها را به سمت موفقیت هدایت کنید.
برای شروع همکاری بلندمدت لازم است به مشتری تخفیف بدهیم. اگر به فروشهای کوچک قانع نیستید بررسی کنید که گوینده این جمله آدم تنبلی هست یا خیر. اگر اینگونه نیست مطمئن شوید که او واقعا باور دارد که خریدهای بعدی – با قیمت کامل- انجام خواهد شد. در اینجا باید توجه داشته باشید که ممکن است مشتریان یادگرفته باشند که اگر صبر کنند، تخفیف دریافت میکنند.
لطفا نظرات خود را ارسال فرمایید...
ایکس وی پی اس
021-77485724
Telegram : @xvps_ir
-
تعداد تشکر ها ازmorgoet به دلیل پست مفید
-
August 30th, 2015 20:03
# ADS
-
August 30th, 2015, 20:18
#2
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
موضوع جالبی را مطرح کردید.
امیدوارم همکاران و افرادی که سرور مجازی 8 هزار تومانی ارائه می کنند (بر روی سرور های بیچاره هتزنر 130 هزار تومانی) مجدد مطالعه کنند!
-
تعداد تشکر ها ازYas-Host به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 20:35
#3
عضو انجمن
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
با تشکر
لطفا اطلاع رسانی کنید تا همکاران مطالعه نمایند
ایکس وی پی اس
021-77485724
Telegram : @xvps_ir
-
تعداد تشکر ها از morgoet به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 20:45
#4
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
داره تابستان تمام میشه مدارس باز بشوند مثل همیشه تاپیگ های نارضایتی باز می شود مثل هر سال
-
تعداد تشکر ها ازs0NY به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 20:48
#5
عضو انجمن
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران

نوشته اصلی توسط
s0NY
داره تابستان تمام میشه مدارس باز بشوند مثل همیشه تاپیگ های نارضایتی باز می شود مثل هر سال
درود ، یعنی اونقدر کسایی که درس میخونند هاستینگ دارند ؟
-
تعداد تشکر ها از pardazonline به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 20:50
#6
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
به نظر بنده وجود سرویس های ارزون قیمت چندان هم مشکل بزرگی نیستند.
این نکته رو در نظر بگیرید که یک فرد با تجربه هیچوقت به سمت سرویس های نا معتبر نمیره. بیشتر افراد کم تجربه و تازه کار هستند که به این سمت میرن و خوب اگر واقع بین باشیم این نوع کاربر ها از دسته کاربر هایی نیستند که واقعا یک هاستینگ بزرگ به عنوان مشتری اون ها رو بخواد. دردسر هایی که این دسته از کاربران دارن به قدری زیاد هست که مثلا یک هاستینگ که ماهیانه تا حتی چند میلیون تومان حقوق پشتیبان میده نمیتونه وقتش رو صرف رسیدگی به سوالات بسیار زیاد این کاربرا کنه.
در واقع درسری هست که ارزشش رو نداره در نتیجه شاید همین هاستینگ های ارزون قیمت و بی کیفیت بتونن این کاربر هارو داشته باشند و در نهایت هم سر این کاربر ها به سنگ بخوره هم با مقداری تجربه و دانش وارد فعالیت حرفه ای بشند.
بنده حتی شاهد بودم تاپیک هایی مبنی بر این که کاربران سطح مناسبی ندارند هم دوستان زدند در نتیجه میشه گفت تحت هر شرایطی هاستینگ های عزیز یک اعتراضی خواهند داشت.
از طرفی این جا ایران هست دوست عزیز.
مهمترین شغل های مملکت دارای بازار و جو درستی نیستند بعد شما انتظار دارید توی این زمینه همه چی خوب باشه؟ خوب بدون شک چنین چیزی نیست. از طرفی از قشری که در طول فعالیت کاریشون قصد کوبیدن همدیگر رو دارند نمیشه انتظار همکاری درست برای بهتر شدن وضعیت داشت. قصد جسارت ندارم ولی بنده خیلی کم دیدم یک سرویس دهنده کاربری رو به سمت همکارشون ارجاع بدند و یا حداقل بگن "بله از همکاران خوب ما هست و تایید میشند"
شما اگر برید به بازار های کامپیوتر بسیار بزرگ و معتبر هیچوقت دست خالی بیرون نمیاید چون اگر وارد مغازه ای بشید و جنسی بخواید که اون مغازه نداشته باشه بلافاصله شما رو به همکارش ارجاع میده. بنده بارها و بارها شده جنسی رو خواستم که نداشتند و فروشنده تماس گرفتند که ببینن کدوم یک از همکاراشون موجود دارن در صورتی که فعالیتشون دقیقا در یک زمینه هست.
در نتیجه به نظر بنده هاستینگ های عزیز اول باید خودشون رو اصلاح کنند و قدری هم که شده به سطح حرفه ای نزدیک بشند و بعد انتظار داشته باشند تا بقیه هم رفتار حرفه ای با اون ها داشته باشند
البته این موراد فقط شامل بخشی از دوستان میشه که و سایرین که شکی به خودشون ندارند دلیل برای دلخوری هم نخواهند داشت
-
تعداد تشکر ها ازnavid2zp به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 20:53
#7
عضو انجمن
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران

نوشته اصلی توسط
pardazonline
درود ، یعنی اونقدر کسایی که درس میخونند هاستینگ دارند ؟
آره دیگه.شرکتی که ارزش افزوده میده، مالیات میده ، بیمه میده هزار چیز دیگه میاد قیمت چرت بده ؟ کاش یک سطح یوزر مثل pc7 قدیم که نظارت داشت توی اینجام بود که این تاپیک هایی که اساساً چرت هستند حذف میشدند.
Designer and Consultant of e-Government Services / CRM-HRM-ERP-MIS / Web & Windows & Mobile Application
-
تعداد تشکر ها ازspsgorgan به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 21:02
#8
عضو انجمن
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران

نوشته اصلی توسط
navid2zp
به نظر بنده وجود سرویس های ارزون قیمت چندان هم مشکل بزرگی نیستند.
این نکته رو در نظر بگیرید که یک فرد با تجربه هیچوقت به سمت سرویس های نا معتبر نمیره. بیشتر افراد کم تجربه و تازه کار هستند که به این سمت میرن و خوب اگر واقع بین باشیم این نوع کاربر ها از دسته کاربر هایی نیستند که واقعا یک هاستینگ بزرگ به عنوان مشتری اون ها رو بخواد. دردسر هایی که این دسته از کاربران دارن به قدری زیاد هست که مثلا یک هاستینگ که ماهیانه تا حتی چند میلیون تومان حقوق پشتیبان میده نمیتونه وقتش رو صرف رسیدگی به سوالات بسیار زیاد این کاربرا کنه.
در واقع درسری هست که ارزشش رو نداره در نتیجه شاید همین هاستینگ های ارزون قیمت و بی کیفیت بتونن این کاربر هارو داشته باشند و در نهایت هم سر این کاربر ها به سنگ بخوره هم با مقداری تجربه و دانش وارد فعالیت حرفه ای بشند.
بنده حتی شاهد بودم تاپیک هایی مبنی بر این که کاربران سطح مناسبی ندارند هم دوستان زدند در نتیجه میشه گفت تحت هر شرایطی هاستینگ های عزیز یک اعتراضی خواهند داشت.
از طرفی این جا ایران هست دوست عزیز.
مهمترین شغل های مملکت دارای بازار و جو درستی نیستند بعد شما انتظار دارید توی این زمینه همه چی خوب باشه؟ خوب بدون شک چنین چیزی نیست. از طرفی از قشری که در طول فعالیت کاریشون قصد کوبیدن همدیگر رو دارند نمیشه انتظار همکاری درست برای بهتر شدن وضعیت داشت. قصد جسارت ندارم ولی بنده خیلی کم دیدم یک سرویس دهنده کاربری رو به سمت همکارشون ارجاع بدند و یا حداقل بگن "بله از همکاران خوب ما هست و تایید میشند"
شما اگر برید به بازار های کامپیوتر بسیار بزرگ و معتبر هیچوقت دست خالی بیرون نمیاید چون اگر وارد مغازه ای بشید و جنسی بخواید که اون مغازه نداشته باشه بلافاصله شما رو به همکارش ارجاع میده. بنده بارها و بارها شده جنسی رو خواستم که نداشتند و فروشنده تماس گرفتند که ببینن کدوم یک از همکاراشون موجود دارن در صورتی که فعالیتشون دقیقا در یک زمینه هست.
در نتیجه به نظر بنده هاستینگ های عزیز اول باید خودشون رو اصلاح کنند و قدری هم که شده به سطح حرفه ای نزدیک بشند و بعد انتظار داشته باشند تا بقیه هم رفتار حرفه ای با اون ها داشته باشند
البته این موراد فقط شامل بخشی از دوستان میشه که و سایرین که شکی به خودشون ندارند دلیل برای دلخوری هم نخواهند داشت
با عرض سلام و تشکر بابت وقتی که صرف کردید
در این تاپیک قصد هیچ گونه توهین و یا جسارتی به هیچ کس را نداشته ایم - هدف از ایجاد تاپیک یاد آوری قوانین تجارت و... هست
افرادی که شما میفرمایید چند مشکل بوجود خواهند آورد
1- افزایش سطح توقع کاربر مبنی بر دریافت تخفیف و خرید با قیمت پایین - که متاسفانه شرکت هایی که برای کیفیت ارزش قائل هستند و هزینه میکنند قادر به ارائه سرویس با هزینه پایین نخواهند بود
2- ارائه سرویس بی کیفیت و بی اعتماد سازی کاربران نسبت به سایر شرکت ها که در نهایت کار هم برای کاربر و هم برای همکاران دشوار میگردد
3- ....
در مورد معرفی به سایر همکاران که میفرمایید بنده بنا به تجربه شخصی با این مورد در زمینه هاستینگ و دنیای مجازی مخالف هستم
چندین مورد بوده که کاربر به سایر همکاران (سرویس دهندگان معتبر) ارجاع داده شده و بنا به مشکلاتی که پیش آمده ما را مقصر اصلی خطاب نموده...
ایکس وی پی اس
021-77485724
Telegram : @xvps_ir
-
تعداد تشکر ها ازmorgoet به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 21:19
#9
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران

نوشته اصلی توسط
morgoet
با عرض سلام و تشکر بابت وقتی که صرف کردید
در این تاپیک قصد هیچ گونه توهین و یا جسارتی به هیچ کس را نداشته ایم - هدف از ایجاد تاپیک یاد آوری قوانین تجارت و... هست
افرادی که شما میفرمایید چند مشکل بوجود خواهند آورد
1- افزایش سطح توقع کاربر مبنی بر دریافت تخفیف و خرید با قیمت پایین - که متاسفانه شرکت هایی که برای کیفیت ارزش قائل هستند و هزینه میکنند قادر به ارائه سرویس با هزینه پایین نخواهند بود
2- ارائه سرویس بی کیفیت و بی اعتماد سازی کاربران نسبت به سایر شرکت ها که در نهایت کار هم برای کاربر و هم برای همکاران دشوار میگردد
3- ....
در مورد معرفی به سایر همکاران که میفرمایید بنده بنا به تجربه شخصی با این مورد در زمینه هاستینگ و دنیای مجازی مخالف هستم
چندین مورد بوده که کاربر به سایر همکاران (سرویس دهندگان معتبر) ارجاع داده شده و بنا به مشکلاتی که پیش آمده ما را مقصر اصلی خطاب نموده...
خوب دوست عزیز یکم که دقت کنید میبینید 2 موردی که گفتید بیشتر شبیه بهانه هست.
کاربر که 24 ساعت پا پیچ شما نمیشه بابت تخفیف. 2 بار بگید نه اصلا 3 بار بگید نه خودش میره پی کارش.
نهایت چند مورد رو که تست می کنه میبینه تخفیف خبری نیست متوجه میشه که قیمت به چه صورت هست. همچنین شرکت های بزرگ اصلا مشتری ندارند که به این شکلی که شما میگید درخواست تخفیف کنند.
بله هاست دی ال هم به برخی از کاربران خودش تخفیف میده ولی تحت هیچ شرایطی سرویس ارزون قیمتی ارائه نمیده و تا حالا هم مشکلی نداشته.
مورد دومتون اصلا واقع بینانه نیست.
یعنی چی بی اعتمادی؟ حرف شما مثل این میمونه که بنده برم لپ تاپ بخرم بعد 2 ماه خراب بشه بعد بیام بگم کل لپ تاپ ها بی کیفیت هستند!!!!! مگه میشه چنین چیزی دوست عزیز؟ کسی که روزی 1 ساعت هم توی فضای مجازی اینور اونور بره کاملا متوجه وجود سایت های بزرگ که بدون مشکل در حال فعالیت هستند میشه. پس امکان نداره فکر کنه کل سرویس دهنده ها بی کیفیت هستند.
اگر هم موردی پیش بیاد که فکر کنه هستند بنده به شما تضمین میدم این شخص تحت هیچ شرایطی از دسته مشتریانی نخواهد بود که شما دلتون می خواد داشته باشید.
اصلا کسی که چنین دیدی پیدا کنه با تست چند سرویس دهنده بی کیفیت به نظر بنده اصلا باید فعالیت در این زمینه رو ول کنه بره.
در مورد همکاران هم خوب بنده که منظورم با شما نیست. شما که نباید خودتون رو ببینید
باز هم این حرفتون مثل این میمونه که بیگید من خوبم پس همه خوبن یا من بدم پس همه بدن.
مشکلاتی که بین خود دوستانی که در این بین فعالیت می کنند بسیار فراتر از مشکلاتی هست که هر کس دیگه ای ممکن هست بوجود اورده باشه.
بنده تا طی سالها فعالیتم به ندرت دیدم واقعا یک هاستینگ همکارشون رو معرفی کنند و یا حداقل نکوبن.
شما 10 هاستینگ رو انتخاب کنید و ازشون درباره بقیه نظر بخواید. امکان نداره 6 مورد از اون ها حرف های کنایه دار مثل " ما مثل بقیه، بر خلاف سایرین و ... رو به زبون نیاره"
-
تعداد تشکر ها ازnavid2zp به دلیل پست مفید
-
August 31st, 2015, 22:12
#10
عضو جدید
پاسخ : تخفیف بیش از حد و تاثیر سو در تجارت - قابل توجه همکاران
خوب بود
هر چی پول بدی ماست میخوری دیگه
ارائه سرور مجازی و اختصاصی ایران و خارج | ارائه هاست | ارائه خدمات ارزی | ارائه سرور گیم آنلاین | طراحی وب ==>
زوتین
-