-
September 1st, 2014, 15:42
#1
عضو جدید
تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر روی وضعیت سئوی سایت
سرعت بارگذاری صفحات بر روی عملکرد کلی سایت تأثیر مستقیمی میگذارد؛ در حقیقت گام اول چالش این است که کاربر را ترغیب کنیم بر روی لینک سایتمان کلیک کند، اما اصل کار از این مرحله به بعد شروع میشود؛ باید صفحات را به نحوی به کاربران نمایش بدهیم که هوس نکنند بلافاصله سایت را ترک کنند. هیچ کاربری حوصله ندارد بیشتر از چند ثانیه شکنجه بشود و منتظر بارگذاری صفحه بماند؛ اتفاقاً الگوریتمهای گوگل هم دقیقاً همینقدر بیطاقت هستند. درصورتیکه بارگذاری صفحه بیشازحد طول بکشد، کیفیت کمپین سئوی مجموعه خدشهدار میشود. درواقع این موضوع اخیراً ازنظر علمی هم ثابتشده است.

سرعت ایدئال چقدر است؟
ایمی گزنهوس از کمپانی Search Engine Land در مقاله مارس سال قبلش عنوان کرده بود که میانگین زمان بارگذاری صفحات در وبسایتهای مطرح آمریکائی بیشتر از ۷ ثانیه است؛ درصورتیکه این مدت در حالت ایدئال باید کمتر از ۳ ثانیه باشد. بر اساس آمار کمپانی KissMetrics، درصورتیکه زمان بارگذاری صفحه بهجای ایدئال ۳ ثانیهای، بین ۴ تا ۵ ثانیه باشد، برای یک کمپانی معتبر، میلیاردها دلار آب میخورد. تنها یک ثانیه تأخیر میتواند منجر به کاهش ۷ درصدی میزان فروش بشود که بههیچوجه خوشایند نیست.
افزایش سرعت صفحات
اما سرعت اندک صفحات تنها تجربه کاربران و میزان فروش را تخریب نمیکند، بلکه به شکل مستقیم بر روی سئوی سایت هم تأثیر میگذارد. کارشناسان این حوزه از ابتدا به اهمیت سرعت صفحات واقف بودند اما بهتازگی بیشتر از قبل درگیر اهمیت آن شدهاند. گوگل هم برای اینکه کاربران تکلیف خودشان را بدانند، فوریه ۲۰۱۴ بهصورت علنی اعلام کرد که از دادههای مربوط به زمان بارگذاری صفحات در رنک دهی به نتایج جستجو استفاده میکند. ۷ ماه قبل از این هم مت کاتس اعلام کرده بود گوگل سرعت صفحات را در الگوریتمهای سئو دخیل میکند. در حقیقت گوگل بهصورت صریح عنوان کرده صفحات سریعتر رنکینگ بسیار بهتری به دست میآورند و بهسرعت میان نتایج اولیه صفحات جستجو جا باز میکنند. مهم نیست سایت خدمات پزشکی، فروش گل و گیاه یا حتی یک وبلاگ آبدوخیاری دارید، درهرصورت سرعت بالاتر صفحات وضعیت کمپین سئو را بهبود میدهد. گوگل صراحتاً عنوان میکند: “وبسایتهایی که زمان بارگذاری کمتری دارند، نسبت به انواع مشابه با زمان بارگذاری بالاتر، داخل نتایج جستجوها رنکینگ بسیار بهتری به دست میآورند.” درواقع سرعت میتواند برای سایتها پاداش یا جریمه به دنبال داشته باشد.
با گوگل همگام بمانیم
اما برای بهبود وضعیت سئو از طریق افزایش سرعت، ابتدا باید ببینیم گوگل چطور سرعت صفحات را محاسبه میکند. در این مرحله خزندهها نقشی ندارند و وظیفه اصلی بر دوش کروم است. درواقع همراه کروم ابزارهایی تعبیهشده که به مهندسان و توسعهدهندگان وب امکان میدهد سرعت صفحات را بررسی کنند؛ درنتیجه هر بار که صفحهای داخل کروم بارگذاری میشود، اطلاعات بهصورت مستقیم به گوگل ارسال میشوند. (اما در مورد سایر مرورگرها چنین امکانی وجود ندارد.) بااینوجود نباید تنها بر روی کروم تمرکز کنید، چون گوگل تمام جستجوهای صورت گرفته از طریق هر دستگاه و مرورگری را در محاسبه دخیل میکند؛ سرعت تمام صفحات مشابهی که به جستجوی کاربر مرتبط هستند بررسی میشود و سریعترین آنها در صدر قرار میگیرد.
هر صفحه با صفحههای رقیب مقایسه میشود و نتایج بر اساس معیارهایی ازجمله سرعت مرتب میشوند. مثل هر چیز دیگری در زندگی اگر کوتاهی کنید، رقیبتان از فرصت به نفع خودش استفاده میکند و پاداش زحمتش را میگیرد…
-
تعداد تشکر ها ازmorvahost به دلیل پست مفید
-
September 1st, 2014 15:42
# ADS