-
عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
سلام دوستان
مدتي است كه سرورمون رو تغيير داديم و اينبار از ديتا سنتر redstation سرور جديدي گرفتيم. كه بعد از انتقال اطلاعات و تنظيم dns و آيپي جديد، با مشكل عدم ارسال ايميل مواجه شديم. بطوري كه هيچ ايميلي ارسال و يا دريافت نميشد. لازم به ذكر است كه كنترل پنل ما kloxo ميباشد و از CentOS 5.9 استفاده ميكنيم
بعد از بررسي فراوان متوجه شدم كه بايد در /var/qmail/control/smtproutes عبارت :relay.redstationmail.co.uk رو قرار بديم.
كه بعد از اينكار ، مشكل برطرف شد.
و چند هفته بدون مشكل كار ميكرد
تا اينكه الان نميدونم چرا دوباره همون مشكل قبلي رو داريم و ايميل ارسال نميشه.
و تعداد نامه هاي ارسال نشده /var/qmail/bin/qmail-qstat رقم بالايي شده
messages in queue: 16202
messages in queue but not yet preprocessed: 0
و توي ميل لاگ كلكسو ، خطاي زير رو نشون ميده /var/log/kloxo/maillog
deferral: Sorry,_I_wasn't_able_to_establish_an_SMTP_connecti on._(#4.4.1)
جهت اطلاع عرض كنم كه فايروال iptables و csf نصب هست ولي حتي وقتي اونها رو بطور كلي غير فعال كردم بازهم مشكل ارسال ايميل برطرف نشد
ضمنا وقتي در ssh دستور telnet MyIP 25 رو وارد ميكنم.
# telnet MyIP 25
Trying MyIP...
Connected to h(MyIP).host.redstation.co.uk (MyIP).
Escape character is '^]'.
220 mail.MyDomain.com - Welcome to Qmail ESMTP
البته فقط همين دو خط نوشته بالا مياد ولي بعدش ديگه هيچي نوشته نميشه و يكجورايي ميشه گفت برنامه putty هنگ ميكنه و بايد پنجره برنامه Putty رو ببندم و دوباره باز كنم.
ضمنا وقتي توي سايت MX Lookup Tool - Check your DNS MX Records online - MxToolbox توي قسمت بررسي smtp نام دامنه و يا آيپي سرور رو وارد ميكنم
خطاي SMTP Reverse DNS Mismatch رو ميده كه توي توضيحش نوشته : Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner
و پايين همون صفحه در قسمت Session Transcript به خطاي شماره 553 اشاره ميكنه
220 mail.MyDomain.com - Welcome to Qmail ESMTP [686 ms]
EHLO please-read-policy.mxtoolbox.com
250-mail.MyDomain.com - Welcome to Qmail
250-STARTTLS
250-PIPELINING
250-8BITMIME
250-SIZE 20971520
250 AUTH LOGIN PLAIN CRAM-MD5 [733 ms]
MAIL FROM: <supertool@mxtoolbox.com>
250 ok [733 ms]
RCPT TO: <test@example.com>
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.5.3 - chkuser) [1747 ms]
QUIT
SendSMTPCommand: You hung up on us after we connected. Please whitelist us. (connection lost)
جهت اطلاع ، گزارش port scan هم به شرح زير است
ضمنا گزارش تست stmp_diag ميباشد كه ناموفق مي باشد
5/11/2013 9:27:52 AM Connection attempt #1 - Unable to connect after 15 seconds. [15.03 sec]
5/11/2013 9:28:12 AM Connection attempt #2 - Unable to connect after 15 seconds. [15.04 sec]
ضمنا در فايل /etc/resolv.conf عبارت زير درج شده بود كه تغييري در آن نداده ام
search host.redstation.co.uk
nameserver 80.84.58.27
nameserver 80.84.58.28
و همچنين nano /etc/hosts
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost
::1 localhost6.localdomain6 localhost6
MyIP hMyIP.host.redstation.co.uk hMyIP
و نيز nano /etc/sysconfig/network
NETWORKING=yes
NETWORKING_IPV6=no
HOSTNAME=hMyIP.host.redstation.co.uk
GATEWAY=MyIP
خيلي ممنون ميشم اگه محبت كرده و راهنماييم كنيد
-
-
May 11th, 2013 20:01
# ADS
-
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
هر روز حق ارسال 500 ایمیل دارید
اگر csf داشته باشید همان ساعات اول این محدودیت شما تمام می شود
قوانین جدید هست که راضی کننده نیست
-
-
عضو انجمن
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
رد استیشن جدیدا خیلی حساس شده به ایمیل 3 سرور مارو بست سر همین جریان
اگر بازم موفق نشدید تیکت کنید به دیتا سنتر
-
-
عضو انجمن
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
اگر میتوانید یک relay سرور خارج از شبکه دیتاسنتر ایجاد کنید و از آن استفاده کنید.
گمشده این نسل، اعتماد است نه اعتقاد. اما افسوس، که نه بر اعتماد اعتقادیست و نه بر اعتقادها اعتماد!
تنها راه ارتباطی با من:
s.w.a.t@webhostingtalk.ir
-
تعداد تشکر ها از s.w.a.t به دلیل پست مفید
-
عضو دائم
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation

نوشته اصلی توسط
s.w.a.t
اگر میتوانید یک relay سرور خارج از شبکه دیتاسنتر ایجاد کنید و از آن استفاده کنید.
چطور میشه این کارو انجام داد؟
چه چیزهایی لازم هست؟
در قلمرو ایمان نیز تسامح هست
-
-
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation

نوشته اصلی توسط
TARIMEHR
چطور میشه این کارو انجام داد؟
چه چیزهایی لازم هست؟
یک vps خارج شبکه و مطمئن که با ارسال ایمیل مشکل نداشته باشد! برای کانفیگ اگر تمایل داشتید در خدمتیم
-
-
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation

نوشته اصلی توسط
vistaperes
هر روز حق ارسال 500 ایمیل دارید

اگر csf داشته باشید همان ساعات اول این محدودیت شما تمام می شود
قوانین جدید هست که راضی کننده نیست
دوست عزيزم تنظيمات csf كه قابل تغيير است (اگه اشتباه ميكنم بفرماييد)، ضمنا من عرض كردم كه حتي با غير فعال كردن csf باز مشكل عدم ارسال ايميل پابرجاست. پس قاعدتاً نبايد ربطي به csf داشته باشه.

نوشته اصلی توسط
ParsWebIT
رد استیشن جدیدا خیلی حساس شده به ایمیل 3 سرور مارو بست سر همین جریان
اگر بازم موفق نشدید تیکت کنید به دیتا سنتر
هر ماه كلي هزينه سرور اختصاصي ميدهيم. يعني چي به ارسال ايميل حساس شده! بعيد ميدونم محدوديت از طرف اونها باشه. چون عرض كردم بعد از اصلاحي كه توضيح دادم ، سرور چندين هفته كار خودش رو انجام ميداد. و روزانه تعداد زيادي ايميل ارسال ميشد و مشكلي هم نبود.

نوشته اصلی توسط
s.w.a.t
اگر میتوانید یک relay سرور خارج از شبکه دیتاسنتر ایجاد کنید و از آن استفاده کنید.
من نميخوام هزينه اضافي بكنم چون فكر ميكنم مشكل از جاي ديگه باشه
لطفا در مورد اون چند ايرادي كه با رنگ قرمز مشخص شده ، راهنمايي بفرماييد كه براي رفع اونها چه بايد بكنم؟
ضمنا يك موردي كه يادم رفت بگم اينه كه
همه اين مشكلات از وقتي شروع شد كه هارد سرور بدليل افزايش حجم لاگ ها ، كاملا پر شد . بطوريكه mysql ازكار افتاد. بعد مجبور شدم فايل هاي لاگ را از پاك كنم. به عنوان مثال فايل /var/log/messages كه حجم 47 گيگا بايت داشت رو پاك كردم. البته بعد از پاك كردم فايل مزبور ، با دستور touch /var/log/messages دوباره اون فايل رو ايجاد كردم
البته محتويات پوشه /var/cache/logwatch/ رو هم پاك كردم چون نزديك به 16 گيگا بايت بود.
و حقيقتش همه مشكل عدم ارسال ايميل ، بعد از اين ماجرا ها پيش اومد. يعني بعد از اينكه سرور بخاطر مشكل پر شدن هارد از كار افتاد و من مجبور به پاك سازي فايل هاي لاگ شدم.
وگرنه قبلش هيچ مشكلي نبود
دوستان ، لطفا در مورد اون ايرادات كه با رنگ قرمز نوشته شده ، و نحوه رفع اونها راهنمايي بفرماييد!
ضمنا در مورد تست پورت 25 كه با رنگ آبي نوشتم ، ميشه بگيد پاسخي كه من از سرور خودم دريافت ميكنم و با زدن دستور telnet MyIP 25 فقط دو خط نوشته مياد و بعد به حالت هنگ در مياد! آيا اين طبيعيه ؟ يا مشكلي وجود داره كه اينطور هست و نبايد اينطور باشه؟
چون من روي سرورهاي قبلي هيچ وقت اين مشكل عدم ارسال ايميل رو نداشتم و بخاطر همين قبلا اين دستور رو رويك يك سروري كه مشكل ارسال ايميل نداره ، تست نكردم كه ببينم جوابش دقيقا چي بايد باشه؟
-
-
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
میتوانید یک گزارش از Mail Delivery Reports قرار بدید؟ ببینید در هدر ارسال ایمیل چه چیزی نوشته شده؟
-
-
عضو انجمن
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
دوستان دقت کنند به متن زیر
Thanks for your reply.
I can confirm that all Redstation dedicated servers are restricted to only send mail on port 25 through our premium relay server. You would therefore need to configure your system to send mail through our server.
We provide a free premium relay with dedicated servers, instructions for setup for popular email clients and control panels can be found at
http://www.redstation.com/dedicated_...mailrelay.html
Please follow the instructions provided above if you require to send mail from your dedicated server. Redstation have a policy of not allowing direct or bulk mailing to protect the reputation of our IPs in the interest of our customers.
If you have not already configured your system for our mail relay then this will be the cause of your issues.
Please check your configuration with our FAQ and then test your email functions again.
-
-
May 12th, 2013, 02:09
#10
پاسخ : عدم ارسال ايميل - سرور اختصاصي از redstation
-