درود؛
چکیده: اگر از قشر مرفه جامعه هستید و پول برایتان ارزشی ندارد! احتمالا ایرانسل برای شما انتخاب خوب یا خنثی خواهد بود!! در غیر این صورت، پول هایی که برایتان ارزشمند است و میتوانید به هزار و یک زخم دیگر زندگی بزنید، به راحتی توسط ایرانسل نوش جان خواهد شد! ایرانسل است دیگر! شرکتی عظیم! با آشنایان و قدرتی نامحدود!!! در مقابل، شما یک شهروند عادی هستید، که ایرانسل هرگونه برخوردی را، را راحتی با شما خواهد داشت!
تازه، با این شرایط:
آخر سال، تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کننده به شرکت ایرانسل تعلق میگیرد!
گویی هرچه بیشتر مشتری را خوار و پست کنی، هرچه بیشتر خون آنها را بمکی!! رتبه بالاتری در بین شرکت ها خواهی داشت و در نهایت تندیس تقدیم تو باد!!!
شرح مختصری، از تجربه خدمات اینترنت نسل 4ثابت ایرانسل: (تمام این ماجرا در حالتی است که هنگام خرید، منطقه در سبز پررنگ واقع شده بود)
آبان ماه سال 1395، یعنی تقریبا اوایل زمانی که ایرانسل شروع به ارائه این سرویس کرده بود، جذب تبلیغات رنگارنگ و ادعای فروشندگان، نمایندگان ایرانسل درباره این سرویس شدم!
مودم dt-350 به قیمت 359،000 تومان + بسته اینترنت یک ماهه {20گیگ + 10گیگ 2تا 8صبح} به قیمت 60،000تومان + 5،400 تومان مالیات بر ارزش افزوده = جمعا 424،400 تومان.
یک هفته پس از تهیه سرویس، مشکلات عجیب و غریبی آغاز شد! از قطعی کامل گرفته، تا سرعت 1کیلوبیت بر ثانیه!!!
هنگام تماس با پشتیبانی اینترنت نسل 4ثابت ایرانسل، (همچون پشتیبانان سایر شرکت ها، که میگن مشکل سیم کشی داخلی_ست) کارشناسان از شما میخواهند که مودم را در نقاط مختلف جابجا کنید!!! همچون اسفند دودکن های دوره گرد، هرلحظه مودم به دست، در نقاط مختلف گشت و گذار میکردیم تا بلکه در یک نقطه، اتصال مودم با آنتن ها برقرار شود!!!
چنانچه در مرحله قبلی، ناکام بمانید، کارشناس پاسخگو به شما، درخواست بررسی و پیگیری وضعیت آنتن ها در منطقه را ثبت و یک کد پیگیری به شما تقدیم می نماید!
بیشتر از 3روز قطعی کامل گذشت! تماس مجدد با ایرانسل، ارائه کد پیگیری قبلی و نتیجه = پیگیری مجدد ثبت شد، منتظر باشید با شما تماس گرفته خواهد شد!!!
پس از یک هفته، مشکل حل شد! (خسارت یک هفته قطع اینترنت هیچ اهمیتی نداره! همینی که هست!!!)
همه چیز عالی! تا اینکه 9روز بعد! دوباره اتصال قطع شد!! طی تماس مجدد خواستار جابجایی مجدد مودم هستند! و مجدد به دریافت کد پیگیری و مابقی داستان میرسیم!!! و بعد از 3روز اتصال مجدد برقرار شد!!
کمتر از یک هفته بعد، دوباره قطع اتصال!!! اینبار علاوه بر تماس با پشتیبانی، وضعیت را در سامانه 195 نیز گزارش کردم!
اینبار قطعی به وصل مجدد ختم نشد! و بواسط شکایت ثبت شده در سامانه 195 شرکت ایرانسل پیگیری های جدی تری نسبت به قبل انجام میداد!! تا جایی که کارشناس ایرانسل اعلام می نماید:
سرویس اینترنت نسل 4ثابت ایرانسل، به دلیل اینکه تازه بهره برداری شده، دارای نواقص و مشکلاتی هست، صبور باشید تا شبکه بهبود پیدا کنه.
با توجه به اینکه کار بنده وابسته به اینترنت بود، تحمل موضوع تا گسترش شبکه برای بنده امکان پذیر نبود! و کارشناس کاملا منطقی موضوع رو قبول کرد! بهمن ماه 1395 فرم ضمانت بازپرداخت وجه، از جانب کارمندان شرکت ایرانسل برای بنده تکمیل شد.
حالا امروز، بعد از گذشت 3ماه با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند، مودم رو خودتون بفروشید! ما پس نمیگیریم!! فقط 7روز اول امکان پس دادن هست!!!
مودمی که من 359،000 هزار تومن خریدم و ایرانسل حالا 149،000 هزار تومان میفروشد، باید چند بفروشم؟ تکلیف سرویس یک ماهه خریداری شده (65،400 تومان) که باطل شد چیست؟!
=========================
تمام این ها، در حالتی_ست که خود کارشناسان این شرکت، ایده برگشت مودم رو به من پیشنهاد کردند!!!
و در پایان:
مبلغ 424،400 تومان پول + بیش از دو میلیون تومان خساراتی که قطع مکرر سرویس باعث شد، دود شد رفت هوا 
=========================
این است: تنها اپراتور دریافت کننده تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کننده