سلام
اگر از نسخه ی جدید افزونه ی محبوب سئو Yoast در وردپرس استفاده کرده باشید، میدونید که قوانین سئوی سختگیرانه تری رو دنبال میکنه.
یه چند وقتی هست که این موضوع برام سوال بوده ولی گفتم شاید مسأله ی مهمی نباشه و دیگه نپرسیدمش.
یکی از موارد مهم در سئو، وجود کلمات عنوان و تیتر در متا تگ هست که باعث میشه از این افزونه چراغ سبز بگیریم (دلایل دیگه بماند. فرض کنید بقیه موارد مثل تعداد لغات و عکس و غیره اوکی باشه).
سایت من هم در مورد موبایل هست و مثلا ممکنه در یک روز، سه خبر شایعه ای در مورد صرفا یک نوع مدل گوشی خاص (مثلا آیفون 7) در سایت قرار بدم و اون کلید واژه ی کانونی رو "آیفون 7" بنویسم. دفعه ی اول خب سئو رو سبز میگه، اما در دفعات بعدی میاد به رنگ نارنجی نشون میده. البته قبلا این جوری نبوده. در 270 مطلبی که با نسخه ی قبلی سئو میشد، تعداد سبزی های زیادی دارم که کلید واژه کانونی بعضی مطالب، شاید پنج یا شش مطلب در یک دسته و دسته های بعدی هم بین دو تا چهار تا، عینا مشابه هم هستند و افزونه قبلا سبز نشون میداد.
الان سوالم اینه که آیا به این نارنجی بودنش اهمیت بدم و هر دفعه یک کلید واژه ی جدا بذارم؟ خب این جوری آخه امکان پذیر هم نیست. مثلا کل مطلب حول محور همون آیفون 7 میچرخه، اما چون مثلا قبلا یه بار از این استفاده کردم، باید لغت "می شود" رو بذارم که در تیتر "آیفون 7 معرفی می شود" وجود دارد، اما خب ارتباط معنایی درستی بین شون نمیتونم برقرار کنم تو ذهن خودم.
مساله بعدی هم اینه که مثلا از زمان انتشار اولین شایعه درباره ی آیفون 7 تا زمان معرفی رسمیش، شاید یک سال زمان ببره و اخبار زیادی هم منتشر میشه که تیتر و نحوه ی ترجمه ی عنوان، ایجاب میکنه که کلید واژه کانونی رو همون واژه ی گفته شده قرار بدم.
ظاهرا این مساله تاثیری در میزان ورودی گوگلم نذاشته، چون روزانه بین 15 تا 20 ورودی از گوگل و یکی دو تا هم از دیگر موتور ها رو دارم.
اما خب بهتره که نظر بزرگان در این زمینه رو هم بدونم تا بهتر بتونم عمل کنم.
آدرس وب سایت: http://phonezone.ir فون زون - اخبار دنیای موبایل
اگر نیاز به شات از مطالب قدیمی هم باشه، خدمت تون تقدیم میشه
تشکر

- - - Updated - - -

الان ما چه کنیم؟
بهش اهمیت بدیم یا ندیم؟