نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 52

موضوع: نماد اعتماد الکترونیک یا سرگرمی؟

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو انجمن
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    نوشته ها
    361
    تشکر تشکر کرده 
    648
    تشکر تشکر شده 
    1,664
    تشکر شده در
    814 پست

    پیش فرض نماد اعتماد الکترونیک یا سرگرمی؟

    درود
    سپاس از عزیزانی که با مطالعه کامل مطلب در بحث شرکت می کنند و با مطالعه خلاصه و مختصر اقدام به ارائه نظر نمی کنند!!

    قبل از هر چیز بحث رو با مقدمه ای مرتبط و مهم آغاز می کنم!

    دلیل بزرگ و مهم شدن یک موضوع توجه مردم و مخاطبین هست! این موضوع چه در امر بازاریابی و چه در سایر امور تنها دلیل موفقیت یک طرح یا موضوع میشه!

    به عبارت ساده تر همین تاپیک رو در نظر بگیرید! چنانچه مورد توجه کاربری قرار نگیره به هیچ عنوان موضوعی داغ و جذاب نخواهد شد.

    حالا به اصل موضوع برگردیم! نماد اعتماد الکترونیک!! یا در واقع نماد سرگرمی و بازی!!

    به نظر میرسه طرح اجرای نماد اعتماد الکترونیک بیشتر یک سرگرمی و بهانه ای بود تا اشتغال زایی بشه و چند کارمند در این مرکز فقط حضور داشته باشند (نیازی به هیچ دانش فنی یا حتی این که خودشون رو برای کار کردن خسته کنند نیست) تنها بهانه ای است که هر ماه حقوق بگیرند!!!

    اما این حرف تنها یک ادعا است؟ یا دلایل مستندی هم برای مطرح کردن آن وجود دارد؟

    به صورت خیلی خلاصه و مختصر نماد اعتماد الکترونیک در مواقع لازم و ضروری هیچ سود و منفعتی برای مشتری نخواهد داشت! در صورتی که هدف اصلی نماد اعتماد الکترونیک به صورت مستقیم مشتریان هستند!!!

    تصور کنید از سایت بزرگ دیجی کالا خرید می کنید! با وجود این که این سایت نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره داره چنانچه در روند خرید یا ... مشکلی برای شما رخ بده آیا با گزارش موضوع به (ای نماد) به راحتی مشکل شما حل میشه؟؟؟ آیا (ای نماد) به صورت دقیق و پیگیرانه از حقوق شما دفاع می کنه؟؟ آیا (ای نماد) شنوای صدای مشتری است؟

    پاسخ رو خودتون به خوبی می دونید!!! نیازی به بیان نیست! مراجع قانونی بسیار بالاتر در برخورد با مشکلات نمی تونن مدعی پیگیری دقیق و هدفمندی باشند! چه بسا (ای نماد)

    اما نماد اعتماد الکترونیک چرا مهم شد؟؟؟!!!
    پاسخ ساده است! توجه مردم همیشه در صحنه و خود جوش به این موضوع! و صد البته اجبارهایی که به اشتباه به سیستم بانکی و درگاه های پرداخت آنلاین وارد شد تا به سایت هایی که نماد اعتماد ندارند خدمات ارائه نکنند!!!

    شاید احساس می کنید نماد اعتماد الکترونیک باعث بهبود بعضی از شرایط شده!! در پاسخ:

    این موضوع دلیل بر کیفیت و مفید بودن طرح نماد اعتماد الکترونیک نیست!! بلکه علت اصلی و ذاتی آن ریشه در عوامل روانشناسی دارد!!

    شما به عنوان ارائه کننده کالا یا خدمات از لحظه ای که موفق شدید با هزاران زحمت به غول مرحله آخر برسید و نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنید به صورت ناخودآگاه سعی می کنید کیفیت کاریتون رو ارتقاء بدید و دقیقا مثل جمله (این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است) تصور می کنید کلیه فعالیت ها و اقدامات کاری شما در حال کنترل شدن است!!


    حالا ممکنه بگید حتی اگر از نظر روانشناسی و ذاتی موضوع نماد باعث بهبود بعضی از شرایط شده پس در نتیجه طرحی موفق بوده!! اما در پاسخ:

    نماد اعتماد الکترونیک تنها یک روند کاغذ بازی اداری ایرانی است!! اگر در ذهن خودتون موفق شدید پاسخی منطقی به سوالات زیر بدید شاید بتوان از موضوع نماد اعتماد الکترونیک دفاع کرد!!


    1. آیا در زمان بررسی درخواست نماد کالا و خدمات از نظر اصلی بودن/قیمت/کیفیت/وووو بررسی میشه یا این که فقط به اسناد و مدارکی که متقاضی ارسال می کنه توجه شده؟؟؟
    2. آیا پس از ارائه نماد به متقاضی روند کاری و فعالیت تجاری مورد بررسی و نظارت دقیق هست؟ یا این که فقط به مسائل حاشیه ای توجه میشه؟؟؟
    3. اگر مشتری در خرید از سایتی با نماد اعتماد الکترونیک دچار مشکل بشه آیا ضمانتی برای حل مشکل وجود داره؟ یا این که پاسخ های همیشگی مثل خودتون مسئول هستید! باید دقت می کردید! خودتون پیگیری کنید! این اطلاعات رو ما داریم مابقی ماجرا با شما!! یا .....


    البته شاید به نماد اعتماد الکترونیک حق بدید!! این بنده های خدا چطور می تونن حجم وسیع خرید و فروشهای اینترنتی/فروشگاه ها و... رو کنترل کنند؟؟؟؟ تازه اون هم در سطح یک کشور بزرگ مثل ایران!! اون هم در حالتی که تمرکز اکثر موارد در پاییتخت (تهران) هست!!! ای بابا چطور (ای نماد) از تهران به کار فروشنده ای در بندرعباس به صورت دقیق رسیدگی داشته باشه؟؟؟!!

    بله دیگه بنده های خدا حق دارند!! همین که به ما نماد میدن کافیه دوستان بیش از این انتظار نداشته باشیم!!!

    احتمالا هدف در واقع همون سرگرمی بوده و اشتغال زایی برای یک عده به اصطلاح کارشناس که تنها کارشون حضور در محل و نشستن روی صندلی بوده!!

    اوه! البته یک نکته مهمتر رو فراموش کردم!! این کارمندان شخیص و به اصطلاح کارشناس ما برای سرگرمی بیشتر سعی می کنند مراحل دریافت نماد رو مرتب پیچیده تر کنند و سر هر موضوع ریز و درشتی کار شما رو به تعویق بندازن!! بنده های خدا دلشون برای شما تنگ میشه!! اینجوری هم بیشتر با این عزیزان در تماس هستید!! هم سر شما و هم سر اونا گرم میشه!!

    و در نهایت همه با هم سرگرمی بزرگی به نام نماد اعتماد الکترونیک داریم

  2. تعداد تشکر ها ازiranian-portal به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: June 27th, 2016, 10:01
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: June 9th, 2016, 13:17
  3. پاسخ ها: 28
    آخرين نوشته: November 30th, 2015, 14:44
  4. CloudLinux به نفع مشتری؟ یا به ضرر مشتری؟
    توسط Ashkankamangar.ir در انجمن سوالات و مشکلات
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: August 11th, 2012, 21:45
  5. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: April 3rd, 2012, 01:52

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •