سلام
از دوستانی که ثبت شرکت انجام دادند و مشغول به فعالیت هستند خواهش می کنم لطفا در مورد میزان مالیات ها و نحوه حساب ان راهنمایی کنند
سلام
از دوستانی که ثبت شرکت انجام دادند و مشغول به فعالیت هستند خواهش می کنم لطفا در مورد میزان مالیات ها و نحوه حساب ان راهنمایی کنند
انسان ها هرگز به آرزوهایشان نمی رسند , انها فقط به اهدافشان دست پیدا می کنند.
در تو چه می گذرد , آن گاه که جهان در گذر است.
( دکتر هلاکویی)
http://www.infosabt.com/fa/index.php...=68&Itemid=101
ج - سایر اشخاص حقوقی
شركتهای سهامی عام و خاص مختلط سهامی و شركتهای تعاونی واتحادیه آنها شركت با مسئولیت محدود تضامنی نسبی مختلط غیرسهامی در این شركتها ١٠% از كل درآمد به عنوان مالیات شركت محاسبه و وصول شده و ازكل درآمد مشمول مالیات پس از كسر ١٠% نسبت به بقیه به شرح زیر عمل خواهدشد:
اول شركتهای سهامی مختلط سهامی تعاونی و اتحادیه آنها
١- از درآمد سهم صاحبان سهام بی نام به نرخ ماده ١٣١ ق.م.م
٢- از اندوخته سهم صاحبان سهام با نام و شركای ضامن و یا اعضای شركتهای تعاونی به نسبت سهم هر یك از آنها به نرخ ماده ١٣١ ق.م.م.
٣- از بقیه درآمد مشمول مالیات اعم از سود تقسیم نشده به نسبت هر یك از آنها به نرخ ماده ١٣١ ق.م.م.
ضمنا افزایش بها ناشی از ارزیابی مجدد دارایی شركتهایی كه بیش از ٥٠% سرمایه آنها به طور مسقتیم یا با واسطه به وزارت خانه ها شركتها و موسسات دولتی متعلق می باشد برای یك مرتبه و تاسقف زیان مندرج در ترازنامه مصوب مجمع عمومی شركت با رعایت شرایط زیر در طول مدت اجرای قانون برنامه اول توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از پرداخت مالیات معاف خواهند بود:
١- سهام شركت پذیرفته شده در بورس یا سهام شركتی كه یك سال پس از ارزیابی در دفاتر ثبت و در بورس پذیرفته شود.
٢- زیان سنواتی از محل افزایش مذكور مستهلك شده باشند.
در قلمرو ایمان نیز تسامح هست
اگر شرکت ضررده باشه، چطور؟؟
فکر کنم تو این اوضاع شرکت بدرد نمیخوره
اگه ضرر ده هستید یا سودتون کمتر از یک میزانی باشه مالیات ندارید
ولی در هر حالت باید یک حسابدار بگیرید که بعدا مشکلی پیش نیاد
یعنی اگر شرکتی ماهیانه 1 میلیون تومان در امد داشته باشد پس از یک سال باید 1 میلیون و 200 هزار تومان مالیات بده؟
سوال اینجاست که:
بسیاری از خدمات اینترنتی بدون صدور فاکتور انجام میشه
بنابراین ایا بر اساس اظهار ما قبول می کنند که درامد چقدر بوده و یا بر اساس تصمیم خودشان مبلغ مالیات را تعیین می کنند؟
در رابطه با ضررده بودن شرکت چطور می تونیم اثبات کنیم؟
لطفا دوستانی که تجربه در این زمینه ها دارند دریغ نکنند.
انسان ها هرگز به آرزوهایشان نمی رسند , انها فقط به اهدافشان دست پیدا می کنند.
در تو چه می گذرد , آن گاه که جهان در گذر است.
( دکتر هلاکویی)
ما که هر سال عدم فعالیت رد کردیم چون جمع فاکتورهامون خیلی کم بوده
همینکه میزان درآمد از خرجتون کمتر شده باشه ضررده هست
فقط باید فاکتور ها حساب بشه. البته توجه کنید که فاکتورها باید با گردش حساب شرکتتون بخونه
با سلام
دوست عزیز بر اساس تجربیات بنده شما 2 تا راه دارید : 1- عدم فعالیت اعلام نمایید : در این روش مدیر عامل شرکت طی نامه ای رسمی که ممهور به امضاء و مهر قانونی شرکت ( که در روزنامه رسمی شرکت ثبت شده ) به اداره مالیات مربوطه عدم فعالیت شرکت رو اعلام میکنه و ازونجا که سرممیزین محترم و کارشناسان مالیاتی افراد خبره و کار بلدی هستند ، بعید میدونم به سادگی از کنار این نامه رد بشن این رو هم باید متذکر بشم این قضیه مربوط به شرکتای تازه تاسیس و سال اول فعالیت مالیشونه پس اگه 1 سال از تاسیس شرکتتون میگذره این موضوع بی اثر میشه
2- ارائه دفاتر + اسناد و گزارشات مالی بهمراه اظهارنامه : امروزه سازمان های امور مالیاتی تاکید بر این دارند ، کلیه اسناد و فرآیندهای مالی و اقتصادی یک شرکت علاوه بر ثبت و درج در دفاتر روزنامه و کل سال مربوطه و تسلیم مکانیزه اظهارنامه حتماً پرینت اسناد و ضمیمه شدن فاکتور به اسناد صورت بگیره ( جهت رسیدگی و حسابرسی اداره امور مالیاتی مربوطه ) حال با این توضیحات مطمئن باشید مورد 2 بهتره بشروطی که حسابدار بگیرید و اسناد و مدارکتون رو شفاف و بقول خودمون ترو تمیز ارائه بدید من در 4 سال فعالیت مالی در یه شرکت ایرانی خارجی و ارتباط مستقیم با اداره مالیاتی شمال تهران تجربیات خوبی از رفتارها و نوع رسیدگی و برخورد کارشناسان خبره مالیاتی با اسناد و مدارک کسب کردم ! تلاش کنید که ثابت کنید متضرر شدید اوضاع بدتر میشه و بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید باید هزینه کنید! اونم خودتون گفتید که فاکتور وجود داره این فاکتورها یعنی ( مالیات بر ارزش افزوده + سود حاصله از فروش و یا ارائه خدمات ( ق.م.م ) ماده 186 و همون بحث 11% از سود خالص سالانه
ببخشید اگه توضیحاتم یکم طولانی شد اما خلاصه ماجرا : تهیه یه سیستم مکانیزه حسابداری مانند ( رافع + هلو و... ) ثبت صحیح و بر اساس تاریخ فامتورها و ایجاد سند و پرینت هر سند و ضمیمه کردنشون به فاکتورهای مربوطه ، تهیه دفاتر مالی روزنامه و کل از طریق مراجع قانونی منجمله اداره ثبت شرکتها و اداره پست ، تهیه اظهارنامه قبل از سر رسید زمان تسلیم در مهلت قانونی مطابق با اسناد و مدارک واقعی ثبت شده ( چون بعداً با دفاتر و اسناد تطبیق داده میشه ) و از همه مهمتر ایجاد ارتباطی دوستانه و در حد متعارف نسبت به رفتار و برخورد سر ممیز مالیاتیتون ( چون حالا حالاها با هم کار دارید ) یه موضوع که توضیح بدم با این توضیحات فکر نکنید 7 خان رستم سر راهتونه ، اگه حجم فروش و فعالیتتون خیلی زیاده و سود چشمگیری دارید قرار نیست تمام فاکتورهای مهم و درآمد زارو ضمیمه کنید ببخشید اینقد شفاف میگم اما گفتم برداشت اشتباه نشه فردا همه اطلاعات رو بردارید و مستقیم وارد اداره مالیات بشید ، گاهی یه اظهارنامه مالیاتی اکثر جداولش خالی میمونه پس قرار نیست اونو حلش کنیم lool اگه نیاز به اطلاعات دیگه داشتید در خدمتم%
ویرایش توسط mosi_sh : June 27th, 2013 در ساعت 10:36
انسان ها هرگز به آرزوهایشان نمی رسند , انها فقط به اهدافشان دست پیدا می کنند.
در تو چه می گذرد , آن گاه که جهان در گذر است.
( دکتر هلاکویی)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)