نظر شما در این مورد چیه ؟
سلام .
دوستان عزیز این مطلب رو بخوبی بخونن آخر نظر داشتن بدن ببینیم عرف چی هست .
یکی از دوستان نزدیک من ازم درخواست کرد که نظری بدم من اطلاعی نداشتم واگذار میکنم به شما .
یکی از دوستان نزدیک من سروری از یک دوستی تهیه میکنه بعد سر ماه میرسه پول سرور رو پرداخت میکنه به نفر اول بعد حتی تیکت هم میزنه که پرداخت انجام شد .
تا اینجا که هیچی
5 روز بعد :
نفر دومی یا نمیدونه یا از قصد میاد سرور رو بدلیل عدم پرداخت ساسپند میکنه ( فرض میگیریم نمیدونه ) حالا دوست ما زنگ میزنه - تیکت میزنه کسی نیست سرور هم کمکان داون هست حالا :
آیا تو این مواقع طرفی که سرور رو بسته باید خسارت بپردازه ؟ آیا ساعتی حساب میشه ؟
آیا اعتبار و منابع یک شخص را بخطر انداختن تاوان دیگری دارد ؟
عرفش چیه ؟
با سپاس .
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arte
سلام .
دوستان عزیز این مطلب رو بخوبی بخونن آخر نظر داشتن بدن ببینیم عرف چی هست .
یکی از دوستان نزدیک من ازم درخواست کرد که نظری بدم من اطلاعی نداشتم واگذار میکنم به شما .
یکی از دوستان نزدیک من سروری از یک دوستی تهیه میکنه بعد سر ماه میرسه پول سرور رو پرداخت میکنه به نفر اول بعد حتی تیکت هم میزنه که پرداخت انجام شد .
تا اینجا که هیچی
5 روز بعد :
نفر دومی یا نمیدونه یا از قصد میاد سرور رو بدلیل عدم پرداخت ساسپند میکنه ( فرض میگیریم نمیدونه ) حالا دوست ما زنگ میزنه - تیکت میزنه کسی نیست سرور هم کمکان داون هست حالا :
آیا تو این مواقع طرفی که سرور رو بسته باید خسارت بپردازه ؟ آیا ساعتی حساب میشه ؟
آیا اعتبار و منابع یک شخص را بخطر انداختن تاوان دیگری دارد ؟
عرفش چیه ؟
با سپاس .
100% تاوان داره !
شما فکر کن اون سرور یک سروری بوده که حتی 10 ثانیه داون شدن براش مشکل ساز بوده
مثلا هاست یک سایت مهم بوده ...
به هر حال به این بهانه نمیشه گذشت از موضوع !
فرد واسط (نفر دوم) موظف هست پیگیر پرداخت باشه
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
سلام
یه موردی که هست اینه که مشتری بنظر من باید پیگیر ثبت شدن پرداخت خودش باشه.
یعنی تا سرویس دهنده تاییدیه پرداخت رو ارسال نکنه، مشتری نباید خیالش راحت بشه :d
(برای خود بنده یکی دو بار پیش اومده مثلا مشتری بین تیکت ها گفته که پرداخت کردم و من حواسم نبوده ثبت کنم و دقیقا مشکل مشابه پیش اومده
البته اینطوری نبوده که بعد از ساسپند شدن سرور مشتری، کسی جوابگوی این مورد نباشه)
به هر حال هر انسانی ممکنه اشتباه کنه (به هر دلیلی از جمله مشغله زیاد در اون زمان) پس پیگیری مهمه
از طرف دیگه هم این موردی که شما گفتین بیشتر تقصیر از طرف سرویس دهنده هست.
چون اولا پرداخت رو ثبت نکرده و باعث این مشکل شده
دوم اینکه با وجود پیگیری مشتری، همچنان سرویس در دسترس نیست
پس با این شرایط به طوری که هر دو طرف راضی بشن و حق کسی زیاد ضایع نشه، فروشنده باید جبران خسارت کنه (به هر طریقی که توافق کنند)
توافق میتونه یک ماه (یا ...) سرویس رایگان باشه یا مثلا پرداخت وجه باشه و امثالهم
اما این که گفتم حق کسی ضایع نشه (که در اغلب مواقع میشه) خیلی مهمه
مثلا خریدار نگه باید 10 سال سرویس رایگان بدی :d
یا مثلا 1 میلیون باید ضرر بدی
فروشنده هم نگه که "همینه که هست، میخوای بخوا، نمیخوای به سلامت :d
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
m3hdi
100% تاوان داره !
شما فکر کن اون سرور یک سروری بوده که حتی 10 ثانیه داون شدن براش مشکل ساز بوده
مثلا هاست یک سایت مهم بوده ...
به هر حال به این بهانه نمیشه گذشت از موضوع !
فرد واسط (نفر دوم) موظف هست پیگیر پرداخت باشه
مرسی دوست من , دقیقا سایت خیلی هم براش اهمیت داره .
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
RezaFH
سلام
یه موردی که هست اینه که مشتری بنظر من باید پیگیر ثبت شدن پرداخت خودش باشه.
یعنی تا سرویس دهنده تاییدیه پرداخت رو ارسال نکنه، مشتری نباید خیالش راحت بشه :d
(برای خود بنده یکی دو بار پیش اومده مثلا مشتری بین تیکت ها گفته که پرداخت کردم و من حواسم نبوده ثبت کنم و دقیقا مشکل مشابه پیش اومده
البته اینطوری نبوده که بعد از ساسپند شدن سرور مشتری، کسی جوابگوی این مورد نباشه)
به هر حال هر انسانی ممکنه اشتباه کنه (به هر دلیلی از جمله مشغله زیاد در اون زمان) پس پیگیری مهمه
از طرف دیگه هم این موردی که شما گفتین بیشتر تقصیر از طرف سرویس دهنده هست.
چون اولا پرداخت رو ثبت نکرده و باعث این مشکل شده
دوم اینکه با وجود پیگیری مشتری، همچنان سرویس در دسترس نیست
پس با این شرایط به طوری که هر دو طرف راضی بشن و حق کسی زیاد ضایع نشه، فروشنده باید جبران خسارت کنه (به هر طریقی که توافق کنند)
توافق میتونه یک ماه (یا ...) سرویس رایگان باشه یا مثلا پرداخت وجه باشه و امثالهم
اما این که گفتم حق کسی ضایع نشه (که در اغلب مواقع میشه) خیلی مهمه
مثلا خریدار نگه باید 10 سال سرویس رایگان بدی :d
یا مثلا 1 میلیون باید ضرر بدی
فروشنده هم نگه که "همینه که هست، میخوای بخوا، نمیخوای به سلامت :d
همه اشتباه میکنیم اون قابل یخشش هست ولی اینکه از 11 دی ساعت 4 بعد ازظهر تا این لحظه قطع هست و بدون ساپورت سایت رو رها کردن آزار دهنده هست .
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
عرفش تو ایران اینکه تاوان این کار رو خود دوستتون که اشتباه کرده از اون یکی دوستتون خرید کرده بپردازه !
همش از انتخاب اشتباه هست .
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
قانونا و عقلا هر فروشنده نسبت به خریدار خودش مسئول هست سرور نسبت به نفر دوم و نفر دوم نسبت به نفر اول
پیدا کنید پرتقال فروش را
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arte
همه اشتباه میکنیم اون قابل یخشش هست ولی اینکه از 11 دی ساعت 4 بعد ازظهر تا این لحظه قطع هست و بدون ساپورت سایت رو رها کردن آزار دهنده هست .
لابد بک آپ هم به هیچ وجه گرفته نشده
اینم یکی از اشتباهات بزرگ وبمستر های ایرانی! :105:
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
به نظر من تقصیر خود خریداره
اولا پیگیر نشده دوما بکاپ نداشته
باید از سرور در جایی به جز اون سرور بکاپ بگیرید تا اگه این مشکل ایجاد شد سریع به سرور جدید منتقل کنید تا دان نباشه
به نظر من تنها مشکلی که الان اون فروشنده داره اینه که جواب تیکت و اینارو نمیده
وگرنه خب اون طرف که نمیتونه حدس بزنه شما پرداخت کردی باید پیگیر میبودین
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
maryam1
به نظر من تقصیر خود خریداره
اولا پیگیر نشده دوما بکاپ نداشته
باید از سرور در جایی به جز اون سرور بکاپ بگیرید تا اگه این مشکل ایجاد شد سریع به سرور جدید منتقل کنید تا دان نباشه
به نظر من تنها مشکلی که الان اون فروشنده داره اینه که جواب تیکت و اینارو نمیده
وگرنه خب اون طرف که نمیتونه حدس بزنه شما پرداخت کردی باید پیگیر میبودین
طرف پول سرویس رو داده ، بیخیال پول بشه بره سرور جدید بخره ؟ :)
طرف نباید حدس بزنه باید پرداخت هارو چک کنه ببینه در صورت پرداخت کاربر هزینه سرور رو به دیتاسنتر بده و در صورت عدم پرداخت به خریدار (قبل از ساسپند شدن) اطلاع بده که سر رسید نزدیکه
موفق باشید
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
آها ببخشید من نگرفتم موضوعو
پس طرف بدون اطلاع ساس کرده؟
پاسخ : نظر شما در این مورد چیه ؟
سلام.
ما یک بار به اشتباه سرور یکی از دوستان همین انجمن رو down کردیم (در حین اضافه کردن phase جدید برق، سرور ایشان از دسترس خارج شد بدون اطلاع ما) و وقتی به ما اطلاع دادند متوجه شدیم که 9 ساعت هست سرور down هست.
پس از حل مشکل، بدون درخواست کاربر، 30% از هزینه سرویس به حساب ایشان credit شد و یک سری خرید جدید هم از ما انجام داده بودند که هنوز تحویل نداده بودیم و به دلیل این اشتباه 50% از هزینه ماه اول سرویس جدید رو هم کم کردیم و به حسابشون credit کردیم.
حالا خودشون در این انجمن هستند و اگر مایل باشند اعلام می کنند که راست گفتیم و یا خیر.
با تشکر.