مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
مدتیه که اینترنت من بسیار قطع میشه. بیش از حد معمول
از طرفی چراغ مودم قرمز میشه که این سراسری هست و احساس میکنم از طرف مخابرات باشه (مخابرات میگه از طرف اونا نیست...)
اما چند روزه که آخرین چراغ مودم من خاموش میشه و باید یه بار کلا از برق بکشم و بزنم برق تا شاید دوباره وصل بشه. یا مودم رو خاموش رو روشن کنم...
به شرکت مخابرات هم زنگ میزنم میگه مشکل از طرف منه و باید کارشناس بفرستند. هزینه کارشناس هم که از تعویض کردن کل کابل تلفن خونه بیشتره...
به نظرتون چطوری مشکل قطعی اینترنت رو پیدا کنم؟
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
خب شما بایستی اولین آی پی مخابرات همون گت وی پیدا تست پینگ بگیرید و اگر پینگ قطع و وصلی داشت میشه گفت ارتباط شما با مخابرات مشکل داره در غیر این صورت اینترنت مشکل داره.
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ipsat
خب شما بایستی اولین آی پی مخابرات همون گت وی پیدا تست پینگ بگیرید و اگر پینگ قطع و وصلی داشت میشه گفت ارتباط شما با مخابرات مشکل داره در غیر این صورت اینترنت مشکل داره.
چطوری باید این کار رو کنم؟ میشه راهنمایی کنید؟
چون میخوام اگه مشکل از سمت منه، بجای اینکه ۵۰ هزار تومان بدم کارشناس، با این پول سیم کشی ها رو عوض کنم
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
سیدرضا بازیار
چطوری باید این کار رو کنم؟ میشه راهنمایی کنید؟
چون میخوام اگه مشکل از سمت منه، بجای اینکه ۵۰ هزار تومان بدم کارشناس، با این پول سیم کشی ها رو عوض کنم
تو تنظیمات مودم می تونی نگاه کنید یک آی پی به شما اختصاص میده میشه آی پی شما و اونی یکی گت وی میشه آی پی مخابرات.
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
شما مودم ییرید سر خط اونجا بزارید و تست کنید حل شد یعنی از سیم کشی داخلی هست - نشد مشکل از مخابرات هست شایدم فاصله منزل شما تا پست مخابراتی زیاده؟
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
با سلام
از طریق مرورگر وارد مودم بشد آدرس آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید
نام کاربری و رمز عبور بصورت پیش فرض admin هست
قسمتی در مودم هست status که کیفیت خط رو نشون میده
بدنبال عبارات Upstream Speed و Downstream Speed باشید که ببینید سرعت برقرار شده چقدر است
و همچنین SNR Margin Down Stream و SNR Margin Up Stream که کیفیت ارتباط رو به شما نشون میده
که حتما باید بیشتر از 10 باشه تا کیفیت مطلوب رو بگیرید البته با توجه به سرعت برقراری شما
موفق باشید
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
خاموش شدن چراغ یا درست شدن بعد از ریسیت نشون میده مودمتون نیم سوز شده بهتره تغییرش بدید.
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
سیدرضا بازیار
مدتیه که اینترنت من بسیار قطع میشه. بیش از حد معمول
از طرفی چراغ مودم قرمز میشه که این سراسری هست و احساس میکنم از طرف مخابرات باشه (مخابرات میگه از طرف اونا نیست...)
اما چند روزه که آخرین چراغ مودم من خاموش میشه و باید یه بار کلا از برق بکشم و بزنم برق تا شاید دوباره وصل بشه. یا مودم رو خاموش رو روشن کنم...
به شرکت مخابرات هم زنگ میزنم میگه مشکل از طرف منه و باید کارشناس بفرستند. هزینه کارشناس هم که از تعویض کردن کل کابل تلفن خونه بیشتره...
به نظرتون چطوری مشکل قطعی اینترنت رو پیدا کنم؟
سلام
بصورت پیش فرض ای پی مودم 192.168.1.1 هست
در ران تایپ کنید
ping 192.168.1.1 -t
بعد صبر کنید ببینید زمانی که اینترنت شما قطع میشه،ریپلای مودم هم قطع میشه یا خیر؟
اگر پینگ قطع نشد و فقط چراغ استاتوس یا همون لینک خاموش یا قرمز شد،یعنی مشکل از ارتباط تلفنی شماست.باید زنگ بزنید خرابی تلفن و بخواهید که سر سیم هاتون رو از پست مخابرات دوباره متصل کنند چون احتمالا سولفاته شدن.یک احتمال دیگه اینجا حتما باید بررسی بشه که اولا هیچ تفنی نباید از خز تلفن استفاده کنه و حتما حتما حتما بدون اسپلیتر هم مودم رو تست کنید (سیم تلفن را مستقیم به مودم وصل کنید) چون اسپلیتر ها هم خرابی زیاد دارن!
اگر پینگ مودم هم قطع شد احتمال زیاد مودم خراب شده،ممکن هم هست از ترانسش باشه یا پرمای بیش از حد ترانسش ...
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ipsat
تو تنظیمات مودم می تونی نگاه کنید یک آی پی به شما اختصاص میده میشه آی پی شما و اونی یکی گت وی میشه آی پی مخابرات.
متاسفانه متوجه منظور شما نمیشم
- - - Updated - - -
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
tabanpay
شما مودم ییرید سر خط اونجا بزارید و تست کنید حل شد یعنی از سیم کشی داخلی هست - نشد مشکل از مخابرات هست شایدم فاصله منزل شما تا پست مخابراتی زیاده؟
فاصله تا مخابرات ۳-۴ کیلومتر هست و مخابرات هم همیشه که میرم یا بسته هست یا...
- - - Updated - - -
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mask-online
با سلام
از طریق مرورگر وارد مودم بشد آدرس آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید
نام کاربری و رمز عبور بصورت پیش فرض admin هست
قسمتی در مودم هست status که کیفیت خط رو نشون میده
بدنبال عبارات Upstream Speed و Downstream Speed باشید که ببینید سرعت برقرار شده چقدر است
و همچنین SNR Margin Down Stream و SNR Margin Up Stream که کیفیت ارتباط رو به شما نشون میده
که حتما باید بیشتر از 10 باشه تا کیفیت مطلوب رو بگیرید البته با توجه به سرعت برقراری شما
موفق باشید
الان چطوره؟
http://uupload.ir/files/9xjt_screen_...8.04_thumb.png
- - - Updated - - -
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
my-host.site
خاموش شدن چراغ یا درست شدن بعد از ریسیت نشون میده مودمتون نیم سوز شده بهتره تغییرش بدید.
از کجا مطمئن بشم که نیم سوز شده؟ چون خودم هم همین احساس رو میکنم
- - - Updated - - -
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Alt+F4
سلام
بصورت پیش فرض ای پی مودم 192.168.1.1 هست
در ران تایپ کنید
ping 192.168.1.1 -t
بعد صبر کنید ببینید زمانی که اینترنت شما قطع میشه،ریپلای مودم هم قطع میشه یا خیر؟
اگر پینگ قطع نشد و فقط چراغ استاتوس یا همون لینک خاموش یا قرمز شد،یعنی مشکل از ارتباط تلفنی شماست.باید زنگ بزنید خرابی تلفن و بخواهید که سر سیم هاتون رو از پست مخابرات دوباره متصل کنند چون احتمالا سولفاته شدن.یک احتمال دیگه اینجا حتما باید بررسی بشه که اولا هیچ تفنی نباید از خز تلفن استفاده کنه و حتما حتما حتما بدون اسپلیتر هم مودم رو تست کنید (سیم تلفن را مستقیم به مودم وصل کنید) چون اسپلیتر ها هم خرابی زیاد دارن!
اگر پینگ مودم هم قطع شد احتمال زیاد مودم خراب شده،ممکن هم هست از ترانسش باشه یا پرمای بیش از حد ترانسش ...
سیم کشی ها و دو شاخ و... رو هم کامل عوض کردم و ساده گرفتم. مستقیم هم وصب کردم... اما در کل باز هم فایده نداشت
فقط این دستورات رو که میزنم متوجه پاسخ خاصی نمیشم... چون گاهی وقت ها چراغ قرمز میشه. گاهی وقت ها چراغ خاموش میشه. گاهی وقت ها هم هر دو چراغ آخر خاموش میشه
پاسخ : مشکل قطعی اینترنت رو چطوری پیدا کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
سیدرضا بازیار
با سلام
سرعت دانلود برقرار شده شما 4 مگ هست 4352
سرعت آپلود برقرار شده شما 512 کیلوبیت هست
مودم شما دی لینک 2730 هست
از منو سمت چپ گزینه adsl driver رو بزنید اونجا snr رو میزنه