PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پنج راه برای رفتار بهتر با مشتریان



nasrollahiit
November 3rd, 2013, 11:37
پنج راه برای رفتار بهتر با مشتریان

گذشته از تبلیغاتی که می کنید رفتار شما با مشتریان بیانگر وجهه سازمان شماست. بهترین تبلیغات دنیا نمی تواند کاستی های خدمت رسانی به مشتریان را جبران کند. نظراتی که از شرکت یا سازمان شما دهان به دهان می چرخد (تبلیغات دهان به دهان) تاثیرش بسیار بیشتر از بزرگترین و بهترین انواع تبلیغات است. بهترین راهی که می توانید از تأثیر منفی آن بکاهید و وجهه خوبی از سازمان خود به نمایش بگذارید رفتار محترمانه با مشتریان است. در این مقاله نکاتی را برای برخورد بهتر با مشتری در اختیار شما قرار می دهیم.


کار را برای مشتری ساده کنید.


ظاهراً این روزها یک مشتری بدون پرسیدن نمی تواند به هدف خود برسد. بسیار مهم است که شرایطی فراهم کنید که مشتری بتواند به سادگی و راحتی با بخش مورد نظر خود صحبت کند. بعضی مواقع مشتری برای رسیدن به مقصود خود باید چندین بار از بخشی به بخش دیگر برود تا بالاخره کارش انجام شود بنابراین تا می توانید از این مراحل بکاهید و کاری کنید که مشتری شما سر درگم نشود.


افرادی که به کار مشتری رسیدگی می کنند محدود کنید.


وقتی با کسی در حال معامله هستید اگر او را به شخص دیگری برای انجام کارش ارجاع دهید کاری کاملاً غیر حرفه ای انجام داده اید. (در حالی که بعضی ها برای بزرگ نشان دادن کسب و کار خود این کار را به اشتباه انجام می دهند.) به این ترتیب در او احساس مزاحم بودن را القا خواهید کرد و شخص تصور می کند با سازمان چندان معتبری کار نمی کند. به خاطر داشته باشید کسی که فرایند کار با مشتری را آغاز می کند باید تمام کننده آن هم باشد.


شماره تلفن ها را تفکیک کنید.


هیچ چیز بدتر از این نیست که در وب سایت خود تعداد زیادی شماره تلفن قرار دهید که معلوم نیست آن سوی خط چه کسی پاسخگوست تازه وقتی که مشتری شماره می گیرد متوجه می شود این شماره ای نیست که کارش را انجام می دهد و باید با بخش دیگری تماس بگیرد. شاید مشخص کردن و محدود کردن شماره تلفن برای شما کار سختی باشد ولی بسیار حیاتی است که مسیر ارتباطی مشتری را با کسی که کارش را انجام می دهد تا حد امکان کوتاه و ساده نمایید.



اشتباه خود را قبول کنید.


برای مشتری هیچ چیز مایوس کننده تر از این نیست که او را وادار کنید اشتباه خود را قبول کند. اگر کار شما مشکلی دارد بسیار حیاتی است که آن را اصلاح کنید و به اشتباه خود اعتراف نمایید. این کار سبب می شود مشتری هنگام کار با شما احساس خوبی داشته باشد و به این ترتیب شانس معامله یا کار بعدی با او را از دست نخواهید داد.


مرکز تلفن انسانی


اگر مرکز تلفن شما دارای یک سیستم پاسخگوی خودکار است سعی نکنید از آن برای راهنمایی مشتریان خود استفاده کنید چون با این روش مشتری را تحت تنش و فشار عصبی قرار داده اید. از افراد با حوصله و مؤدب برای این کار استفاده کنید و به آنها بفهمانید بایستی کاری کنند که مشتریان هنگام صحبت با آنها احساس خوبی داشته باشند. ارزش این احساس خوب از هر آمار و ارقامی بیشتر است.

rashed.rafiee
November 3rd, 2013, 12:59
سلام
کاملا درست است

اخلاق و فن بیان شیوا در رسیدن به موفقیت بسیار تاثیر دارد

بنده حاظر هستم سرویس رو با قیمت بالاتر بگیرم ولی فروشنده فردی خوش اخلاق و با حوصله باشه
سپاس از مطلب مفیدتون

viasky
November 3rd, 2013, 13:05
بنده حاظر هستم سرویس رو با قیمت بالاتر بگیرم ولی فروشنده فردی خوش اخلاق و با حوصله باشه

دقیقا همینطور هست
درست می فرمایید - اگر اخلاق خوب باشه حتی سرور به مشکل هم بخوره کاربر اصلا رفتار بدی نشان نمیده و صبوری میکنه

majidisaloo1
November 3rd, 2013, 13:18
افرادی که به کار مشتری رسیدگی می کنند محدود کنید.


وقتی با کسی در حال معامله هستید اگر او را به شخص دیگری برای انجام کارش ارجاع دهید کاری کاملاً غیر حرفه ای انجام داده اید. (در حالی که بعضی ها برای بزرگ نشان دادن کسب و کار خود این کار را به اشتباه انجام می دهند.) به این ترتیب در او احساس مزاحم بودن را القا خواهید کرد و شخص تصور می کند با سازمان چندان معتبری کار نمی کند. به خاطر داشته باشید کسی که فرایند کار با مشتری را آغاز می کند باید تمام کننده آن هم باشد.


این مورد از جانب بنده مورد قبول نیست بقیه موارد درست است
برای مثال توی شرکت ما هر کس کار خودش را انجام میدهد یعنی امور مالی فقط موارد مربوط به امور مالی را انجام میدهد و پشتیبانی به بحث پشتیبانی و بخش فروش هم کار خودش را و این وظایف تفکیک شده است طبیعتا نیاز هست که ارجاع داده بشود که مشکلاتی در کار شرکت به وجود نیاید
میشه 2 راه را استفاده کرد یکی که توی تیکت بگین که ارجاع داده شد و یا اینکه نگین و ارجاع بدهید وقتی بگین ارجاع داده شد شما میگین اشتباهه اما من میگم درسته چرا که کاربر میدونه یک فردی توی شرکت هست و داره کار ها را پیگیری میکند وقتی نمیگین ممکنه این زمان مقداری بیشتر طول بکشد و کاربر احساس بکند که کسی در شرکت حضور ندارد و به نوعی تنها مانده است
به این دلایل بنده این حرف شما را درست نمیدانم البته درست است اگر به خاطر بزرگ نمایی بخواهد انجام بشود اما وقتی سیکل کاری به این شکل باشه و برای هر بخش فرد مورد نظر خودش باشد طبیعتا درست نخواهد بود

با سپاس
عیسی لو

dertgtr
November 3rd, 2013, 13:20
استارتر 101 پستی شد ! تبریک میگم یکی دیگه به جمع دوستان فروشنده اضافه شد !

viasky
November 3rd, 2013, 13:26
استارتر 101 پستی شد ! تبریک میگم یکی دیگه به جمع دوستان فروشنده اضافه شد !
شما هم که فقط پست میشماری:71:
راستی اون داستان کور رنگی چی شد؟!:65:

dertgtr
November 3rd, 2013, 13:27
پیرو اطلاعیه قبلی خودم یک نکته بسیار ظریف رو اضافه می کنم :دی

همیشه حق با مشتری نیست ! بعضی مشتری ها بعد سفارش و خرید رفتار بسیار زننده ای دارند به گونه ای که احساس می کنند کل شرکت و کارمندانش رو با هم خریده اند !

dertgtr
November 3rd, 2013, 13:30
شما هم که فقط پست میشماری:71:
راستی اون داستان کور رنگی چی شد؟!:65:

نه این بار اوله پست میشمارم :دی آخه این بنده خدا با پست های ... کل فروم رو از دیروز داره بمب باران می کنه ( دیکته درستش اینه دیگه :دی ) هرچی میزدی نوشته های ... این آقا میومد !
کور رنگیم درست شده :دی دیگه از اون جور پست های حیرت انگیز تو فروم نمی بینم :دی
طرف با کمال شگفتی 10 نوع تونل درخواست داده بود یه همچین پستی تو عمر سه سالم تو این فروم ندیده بودم !

majidisaloo1
November 3rd, 2013, 13:32
پیرو اطلاعیه قبلی خودم یک نکته بسیار ظریف رو اضافه می کنم :دی

همیشه حق با مشتری نیست ! بعضی مشتری ها بعد سفارش و خرید رفتار بسیار زننده ای دارند به گونه ای که احساس می کنند کل شرکت و کارمندانش رو با هم خریده اند !

شدیدا تایید میشه

viasky
November 3rd, 2013, 13:36
شدیدا تایید میشه
این مورد که بله تایید میشه
اما شما هم شدیدا خودت بد اخلاقی همکار عزیز:71:

majidisaloo1
November 3rd, 2013, 13:37
این مورد که بله تایید میشه
اما شما هم شدیدا خودت بد اخلاقی همکار عزیز:71:

من؟خوشحالم که چنین موردی را میشنوم

موفق باشید