PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مایکروسافت، نوکیا را خرید



30SecondToMars
September 4th, 2013, 10:10
مایکروسافت، نوکیا را خریدشرکت مایکروسافت، بزرگ‌ترین ارائه‌کننده نرم‌افزار‌های رایانه‌ای در دنیا، نوکیا را که در کار تولید ابزارهای مخابراتی‌ست، به بهای ۷.۲ میلیارد دلار خرید.


نوکیا زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان بود؛ ولی این امپراتوری بزرگ با حضور رقبایی مانند اپل و سامسونگ، در سال‌های گذشته رو به افول بوده است.

ده سال پیش ارزش این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد.

مایکروسافت نیز با شرکت اپل سخت در رقابت است، هرچند هنوز بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

گفته می‌شود مایکروسافت تلاش می‌کند تا با تولید ابزارهای جانبی و ارائه خدماتی مانند آنچه اپل انجام می‌دهد، با آن رقابت کند.

تولید نرم‌افزار «ویندوز فون» و اینک خرید شرکت نوکیا که پیشتر نیز همکار مایکروسافت در تولید گوشی‌هایی با «ویدوز فون» بود، بخشی از تازه‌ترین تلاش‌های این شرکت محسوب می‌شوند.

ویندوز فون سیستم عاملی‌ست که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و جانشین «ویندوز موبایل» است.

نوکیا شرکتی چند ملیتی در زمینه ارتباطات است. مقر اصلی این شرکت در فنلاند است و کار اصلی آن تولید ابزار مخابراتی سیمی و بی‌سیمی‌ست.

کارولینا میلانسی، یک تحلیل‌گر در «گارتنر» که یک شرکت تحقیقاتی در زمینه فن‌آوری‌ست، به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «مایکرو سافت نمی‌تواند از اسمارت‌فون‌ها فاصله بگیرد و امید زیادی به اینکه ارائه‌کنندگان دیگری از ویندوز فون استفاده کنند، وجود ندارد، در نتیجه خریدن نوکیا در بهترین زمان ممکن انجام شد».

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت سوم سپتامبر، زمانی که خبر خرید نوکیا را اعلام می‌کرد گفت «این گامی بی‌پروا رو به جلوست».

بالمر گفته است که پلتفورم ویندوز فون طی سال گذشته ۷۸ درصد در بازار رشد داشته و اکنون سومین پلتفورم در بازار است.

گزارشی از «کانتار ورلدپنل کام‌تک» می‌گوید که بازار پلتفورم‌های برای اسمارت‌فون‌ها در آمریکا نخست در دست آندروئید [۵۱ درصد کل اسمارت‌فون‌ها] و سپس در دست آی‌فون [۴۳ درصد کل] است؛ در نهایت سهم مایکرو سافت از کل بازار آمریکا تنها ۳.۵ درصد است.

برایان کولی سردبیر وب‌سایت فن‌آوری سی‌نت (CNET) به شکبه سی‌بی‌اس گفته است: مایکروسافت باید در مورد موبایل جدی‌تر عمل کند».

کولی می‌گوید «ما الان در زمانی هستیم که این سوال مطرح است: دور این میز دو صندلی وجود دارد یا سه تا؟»

او می‌گوید احتمالا صندلی سومی وجود ندارد و مایکروسافت باید خودش آن را بسازد و پشت این میز بنشیند.


sours: radiofarda

nginxweb
September 4th, 2013, 10:15
فکر کنم بیل جون وام گرفته :دی از موسسه اعتباری بنیاد :d

30SecondToMars
September 4th, 2013, 10:18
=d>
بازار پلتفورم‌های برای اسمارت‌فون‌ها در آمریکا:
نخست در دست آندروئید [۵۱ درصد کل اسمارت‌فون‌ها]
سپس در دست آی‌فون [۴۳ درصد کل] است؛
در نهایت سهم مایکرو سافت از کل بازار آمریکا تنها ۳.۵ درصد است.

بیلی جون بچه مایه داره دیگه دلش نمیخواد افول کنه .
هر چند همه چیز پول نیست ، اندروید به خاطر اپن سورس بودن پیشتازه .