PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل Defect on server با دیتاسنتر ovh



mohamad2314
August 30th, 2013, 00:53
با سلام خدمت دوستان و اساتید یکی از سرور های ما توی ovh این هفته به یکسری مشکلات پیدا کرده دیتا سنتر تیکت زیر را میده , سرور قطع میشه:


Dear Customer,

Our monitoring system, has just detected a defect on your server ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ) (ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ)). This defect was noted at 2013-08-29 19:02:52

Our technicians, who work 24 hours a day, have also received this alert. However, they may be conducting another intervention and we are unable to give you a precise time.

You will be informed at the beginning of the intervention by email.

While waiting for the intervention of our teams, you always have the possibility
of hardware reboot in the manager.

Logs:
----------------------
PING ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ) (94.23.235.200) from 213.186.33.13 : 56(84) bytes of data.
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Destination Host Unreachable
--- 94.23.235.200 ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, +6 errors, 100% packet loss



بعد از این بعد نیم ساعت تیکت زیر را میده و سرور به حالت عادی برمیگرده


Dear Sir or Madam,

Our monitoring system does not detect any more defects on
your server ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ) (ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ)) Last defect was detected on: 2013-08-29 20:53:05

Your server does not require any type of intervention, that
is why your planned intervention has been removed from our task list.

Logs:
----------------------
PING ns308131.ovh.net (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fns308131.ovh.net&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHR49iHYqUz0gOge63_NaARwqWIvQ) (94.23.235.200) from 213.186.33.13 : 56(84) bytes of data.
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive
From 213.186.33.13 (http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2F213.186.33.13&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNGo7-4_6SI6AM6E3NH0cMuh8cIaXA): Host is alive

--- 94.23.235.200 ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0 errors, 0% packet loss


بنظر شما مشکل کجاست؟

mohamad2314
August 30th, 2013, 01:24
کسی از اساتید نظری نداره؟

ULTRAWEB
August 30th, 2013, 01:28
بعضی موقع ها که سرور از دسترسی خارج میشه این پیام ها میاد و وقتی دوباره به شبکه برمیگرده خبر میده دیگه
باید بپرسید از دیتاسنتر ایرادی داشته که سرور قطع شده یا شما
زمانی ما داشتیم دیتاسنتر مشکل داشت همشش ماهی دوباره عادی هست و بوده

speednet
August 30th, 2013, 01:37
با سلام ای پی های او وی اچ هر از گاهی از دسترس خارج میشن برای نیم ساعت دوباره به شبکه برمیگردن این مشکل تو کل سرورها هست عادیه

websazha
August 30th, 2013, 02:39
سلام.
دوست عزیز این سیستم پیام ها دسته های مختلفی دارند یک سری خبری آینده و آگاهی ار وضعیت و یک سری اخطاری هستند.
که میگه سرور شما چند پینگ نمیشه و سیستم مانیتورینگ متوجه مشکل میشه و یک تیکت در بخش ساپورتون ایجاد میشه که واقعا ارجعیت داره و سریع رسیدگی می کنند.
و اگر سرور بعد از 15-30 دقیقه به وضعیت عای برگرده که مجدد تیکت میاد که حل شد و تیکت بسته میشه.
گاهی شده این پیام میاد که سرور پینگ نمیشه بعد از 30 دقیقه ساپورت در همون تیکت گفته که سرور شما درچار مشکل شده نیاز به زمان بیشتری داریم و بعد از چند دقیقه بار ایمیل میاد که جل شد سرور به شبکه برگشت و تیکت بسته میشه.
خلاصه در دیتاسنتر برای تغییرات شبکه که قرار هست قطعی داشته باشند اطلاع میدن گاهی و گاهی قطع که شد اطلاع می دند.
کلا نگران این ایمیل ها نباشید قطع بشه نیازی نیست تیکت ریپلای کنید حداقل 30-40 دقیقه صبر کنید واقعا اوپراتور ها سریع رفع مشکل می کنند چون زمانی که اینجا سرور شما دان شده باشه در سایت که رک های دیتاسنتر و وضعیت آپتاایم ها نشان می دهد دقیقا میگه در فلان رک یک سرور این مقدار دقیقه دان شده... برای همین سریع حل می کنند و تیکت میدند خیلی این سیستم جالب هست.

mohamad2314
August 30th, 2013, 02:43
سلام.
دوست عزیز این سیستم پیام ها دسته های مختلفی دارند یک سری خبری آینده و آگاهی ار وضعیت و یک سری اخطاری هستند.
که میگه سرور شما چند پینگ نمیشه و سیستم مانیتورینگ متوجه مشکل میشه و یک تیکت در بخش ساپورتون ایجاد میشه که واقعا ارجعیت داره و سریع رسیدگی می کنند.
و اگر سرور بعد از 15-30 دقیقه به وضعیت عای برگرده که مجدد تیکت میاد که حل شد و تیکت بسته میشه.
گاهی شده این پیام میاد که سرور پینگ نمیشه بعد از 30 دقیقه ساپورت در همون تیکت گفته که سرور شما درچار مشکل شده نیاز به زمان بیشتری داریم و بعد از چند دقیقه بار ایمیل میاد که جل شد سرور به شبکه برگشت و تیکت بسته میشه.
خلاصه در دیتاسنتر برای تغییرات شبکه که قرار هست قطعی داشته باشند اطلاع میدن گاهی و گاهی قطع که شد اطلاع می دند.
کلا نگران این ایمیل ها نباشید قطع بشه نیازی نیست تیکت ریپلای کنید حداقل 30-40 دقیقه صبر کنید واقعا اوپراتور ها سریع رفع مشکل می کنند چون زمانی که اینجا سرور شما دان شده باشه در سایت که رک های دیتاسنتر و وضعیت آپتاایم ها نشان می دهد دقیقا میگه در فلان رک یک سرور این مقدار دقیقه دان شده... برای همین سریع حل می کنند و تیکت میدند خیلی این سیستم جالب هست.
با تشکر از جواب شما این ماه دوبار قطعی داشتیم به همین صورت یکی 40 دقیقه و یکی دو ساعت میخواستم ببینم این تایم طبیعی واسه دیتا سنتری مثل ovh?

mohamad2314
August 31st, 2013, 13:55
سرور ما تو چهار روز چهار بار downشده تیکت هم زدیم جوابی نمیدن اساتید پیشنهادی ندارید؟

websazha
August 31st, 2013, 15:56
با تشکر از جواب شما این ماه دوبار قطعی داشتیم به همین صورت یکی 40 دقیقه و یکی دو ساعت میخواستم ببینم این تایم طبیعی واسه دیتا سنتری مثل ovh?
سلام مجدد .
غیر غیر طبیعی است برای این دیتاسنتر که واقعا من سرور 100% آپتایم در 1 سال داشتم.ولی باید خدمت شما بگم که گسترش شبکه و ایجاد دیتاسنتر جدید gra که تاسیس شده هر دیتاسنتر جدیدی هر قدر تیم طراح و فنی زبده باشند مشکلاتی مدتی دارند اگر نیم سرور و ای پی روت خودتون در انجمن قرار عمومی قرار ندهید آدم بی کار زیاد هست که ریپورت ارسال کنند و برای تهیه کننده سرور شما اخطار و یا ... ارسال می کنند.
ولی مورد خاصی نیست درست میشه جای نگرانی نداره اصلا.
سرور های ما هر از این تعداد فقط 8 عدد دچار اختلال شدند برای این گسترش ها...
حالا خوب هست سریع سیستم مانیتورینگ خودشون ایمیل میده سریع رفع میشه و پی گیر هستند و نیاز نیست که مانند دیتاسنتر های دیگه تازه تیکت بدیم شبکه قطع شده و تشریف ببرید درست کنید و کلی زمان بگیره.

websazha
August 31st, 2013, 16:02
سرور ما تو چهار روز چهار بار downشده تیکت هم زدیم جوابی نمیدن اساتید پیشنهادی ندارید؟
نیازی نیست تیکتی که ارسال میشه رو آپ کنید شما بهتر هست بدون پاسخ بگذارید اگر سرور رفت در حال رسکو مد از این حالت خارج کنید و تیکت فبلی رو ببندید و سرور دوباره راه اندازی کنید اگر ارور شبکه داشته باشد گزارش به واحد حوادث مجدد ارسال میشه :) اگر دیدین تیکت اومد که رفع شده و رفع نشوده بود مجدد تیکت سرور ریستارت کنید که مجدد گرازش خطا به واحد حوادث ارسال بشه 1 ساعت زمان بگذارید 4 بار اینطور بشه مطمئن باشید خودشون دستی پاسخ میدن و شرح مشکل می کنند همان طوری که کاربر ما شبکه سرور نابود کرده بود و از شبکه خارج شده بود 4 بار این حرکت تکرار کردم تا دست اخر تیکت دادند مشکل از تنظیمات شبکه سرور هست و با رسکیو مد برید فلان جا و فلان جا فلان کار کنید تا حل شود ! این ها که جواب تیکت نمی دهند راهنمایی کامل کردند...پس به این نتیجه میرسیم زمانی که سرور شما از شبکه خارج شود دی لیست تابلو وضعیت سرور ها و دیتاسنتر و رک های دیتاسنتر نشان میده که سرور شما دان هست و برای اعتبار دیتاسنتر چندان جالب نیست و مطمئئنن پی گیر هستند.