ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : میزان مالیات پرداختی شرکت های فروشنده هاست و دامنه



baran1380
June 3rd, 2013, 19:26
میزان مالیاتی که شرکت های فروشنده هاست و دامنه باید به اداره مالیات پرداخت کنند چند درصد هست؟

فرض بگیرید که یک فاکتور 200 هزار تومانی به عنوان فروش هاست و دامنه صادر کرده اید. به چه میزان باید به اداره مالیات، مالیات پرداخت کنید؟!

باتشکر از همه دوستان

ParsNetwork
June 3rd, 2013, 20:42
یعنی شرکت های ثبت شده مالیات باید پرداخت کنند ؟ ولی من پارسال که برا ثبت شرکت رفتم پرسیدم گفتن نه نیازی نیست
عجب به من گفتن 150 تومن میدید شرکتتون ثبت میشه ولی از لحاظ مالیات براتون مشکلی ایجاد نمیشه

≡ ALEX ≡
June 3rd, 2013, 21:38
شرکت ها تا زمانیکه قرارداد مالیاتی رو با وکیل نبسته اند و اظهار نامه مالیاتی شون ثبت نشده و در نتیحه کد اقتصادی ندارد، نیازی به دادن مالیات ندارند و در عمل اصلا لیست نشده اند. ولی بقیه مالیات بر فروش شون 6% هست که مشتری باید بده. مالیات بر درآمد شون هم حدود 20 الی 25 درصد روی سود خالص سالیانه هستش که شرکت باید بده.

baran1380
June 4th, 2013, 01:45
ببینید،
یه فاکتور برای شرکتی به مبلغ 200 هزار تومان ارسال شده است (این شرکت از من سرویس هاست و دامنه گرفته).
اینها میگن مبلغی را من باید از مبلغ فاکتور واسه پرداخت مالیات کسر کنم تا اونها خودشون مالیاتش را پرداخت کنند.

≡ ALEX ≡
June 4th, 2013, 02:29
ببینید،
یه فاکتور برای شرکتی به مبلغ 200 هزار تومان ارسال شده است (این شرکت از من سرویس هاست و دامنه گرفته).
اینها میگن مبلغی را من باید از مبلغ فاکتور واسه پرداخت مالیات کسر کنم تا اونها خودشون مالیاتش را پرداخت کنند.

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به دو صورت محاسبه میشه: inclusive و exclusive ... در حالت اول درصد VAT رو داخل تعرفه ها قرار می دهند و به مشتری اعلام قیمت می کنند. و در حالت دوم درصد VAT رو در یک سطر جدا در انتهای فاکتور و قبل از جمع کل درج می کنند. حالا بسته به اینکه شما چگونه این فاکتور (ظاهرا رسمی، البته یک طرفه!!) را صادر کرده اید، نتیجه این جریان مشخص خواهد شد. ضمنا توجه داشته باشید که هر دو شرکت که طرف یک قرارداد رسمی واقع شده اند می بایست کد اقتصادی داشته باشند و اظهار نامه مالیاتی داده باشند در غیر اینصورت طرفی که چنین چیزی را ندارد دچار مشکل شده و نیز قرارداد بسته شده از نظر اداره دارایی غیر رسمی تلقی می شود.

baran1380
June 4th, 2013, 08:41
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به دو صورت محاسبه میشه: inclusive و exclusive ... در حالت اول درصد VAT رو داخل تعرفه ها قرار می دهند و به مشتری اعلام قیمت می کنند. و در حالت دوم درصد VAT رو در یک سطر جدا در انتهای فاکتور و قبل از جمع کل درج می کنند. حالا بسته به اینکه شما چگونه این فاکتور (ظاهرا رسمی، البته یک طرفه!!) را صادر کرده اید، نتیجه این جریان مشخص خواهد شد. ضمنا توجه داشته باشید که هر دو شرکت که طرف یک قرارداد رسمی واقع شده اند می بایست کد اقتصادی داشته باشند و اظهار نامه مالیاتی داده باشند در غیر اینصورت طرفی که چنین چیزی را ندارد دچار مشکل شده و نیز قرارداد بسته شده از نظر اداره دارایی غیر رسمی تلقی می شود.

از پاسخگوئی شما تشکر می کنم.

میزان مالیات بر ارزش افزوده به چه میزان است؟
اگر متغیر است، برای این نوع کار (هاست و ...) به چه میزان محاسبه می شود؟!

mirhendi
June 4th, 2013, 08:46
6% فکر کنم

rominait
June 4th, 2013, 11:19
سلام
امثال تا سقف 10 ميليون تومان سالانه درآمد را معاف از ماليات اعلام كردند .
به مازاد اين بر اساس طبقات درآمدي و نوع شخصيت حقوقي پلكان درصدي مي خوره.

البته بايد هر خرجي كه مي كني براي شركت فاكتور و رسيد به نام شركت داشته باشي حتي كرايه و حقوق كاركنان و ... .
چون ماليات بر خاصل درآمد تعلق مي گيره .

مثلا شما سالانه 30 ميليون تومان درامد داريد اما بر اساس اسناد شما 17 ميليون در اين سال هزينه بوده.
اين هزينه از درامد ناخالص شما كسر ميشه و به باقيمانده طبق حدود معافيت مالياتي و طبقات مالياتي ، ماليات مي خوره .

البته 6 درصد هم ارزش افزوده هست كه بحثش جداست.

DeLtAvPs
June 4th, 2013, 11:29
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به دو صورت محاسبه میشه: inclusive و exclusive ... در حالت اول درصد VAT رو داخل تعرفه ها قرار می دهند و به مشتری اعلام قیمت می کنند. و در حالت دوم درصد VAT رو در یک سطر جدا در انتهای فاکتور و قبل از جمع کل درج می کنند. حالا بسته به اینکه شما چگونه این فاکتور (ظاهرا رسمی، البته یک طرفه!!) را صادر کرده اید، نتیجه این جریان مشخص خواهد شد. ضمنا توجه داشته باشید که هر دو شرکت که طرف یک قرارداد رسمی واقع شده اند می بایست کد اقتصادی داشته باشند و اظهار نامه مالیاتی داده باشند در غیر اینصورت طرفی که چنین چیزی را ندارد دچار مشکل شده و نیز قرارداد بسته شده از نظر اداره دارایی غیر رسمی تلقی می شود.

این دوستمون خوب و کامل توضیح دادن
فقط بنده هم یه چیزی بگم بد نیست
این شرکت که گفته شما کسر کن ما مالیات رو میدیم باید در فاکتورتون حتما ذکر کنید که کلیه کسورات قانونی از قبیل دارایی بر عهده خریدار میباشد و به توافق طرفین رسیده .
چون اگر مشخص نکنی این شرکت از اینور یه پولی رو کم کرده و از سمت دیگه ممکنه به عنوان خرج کرد بده و چون شما رد نمیکنی برای شما بد بشه
حالا بنده یه پیشنهادی دارم
به جای اینکه از سود خودتون بزنید و فاکتور رو کم کنید بهشون بگید برای ارائه فاکتور 25% روی فاکتور میاریم و خودمون مالیات رو میدیم
فرقش میدونید تو چی میشه؟
چون دارایی در اخر سال سود خالصتون رو در نظر میگیره و 2% رو مالیات میگیره
شما الان اگر از 200 تومان 25 درصد کم کنید میشه 150 تومان سود خالصتون
اما اگر روی فاکتور 2 درصد اضافه کنید میشه 20 کل فروش که میتونید بعدا در دفاتر روزنامه و کل مبلغ خرج رو 200 بگیرید و سود رو 50 که از 50 تومان 25 درصدش میشه 12500 و کلا براتون در اخر 235000 تومان سود میمونه
حالا فرقش رو میبینید؟ حدود 80 تومان سود اضافه میکنی
ما که الان دو ساله همین روش رو در نظر میگیریم و مشکلی هم نداشتیم
پس سعی کنید حتما همیشه مالیات رو روی فاکتور بیاید نه اینکه کم کنید