PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : منبع آموزشی سرور مجازی



eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:29
سلام.در این تاپیک قصد دارم تمامی منابع آموزشی سرور مجازیرو جمع آوری کنم و واستون بذارم.امد وارم خوشتون بیاد

سرور مجازی اختصاصی چیست؟| vds چیست؟

سرور مجازی اختصاصی VDS چیست؟

این سرور ها همان سرورهای مجازی می باشند با همان کارایی و امکانات . با این تفاوت که منابع هر سرور مجازی کاملا اختصاصی بوده و کاربران میتوانند از سیستمی شبیه به سرور اختصاصی استفاده کنند.

این سرور ها از لحاظ توانای اجرا (CPU و RAM) معمولا از سرورهای دیگر قویتر بوده و از سخت افزار های قدرتمند تری برای این مجازی ساز ها استفاده میشود. این سرورها برخلاف VPS که در آن هسته یک سیستم عامل (کرنل) به اشتراک گذاشته می شود دارای محیط کاملا مجزا و سیستم عامل مجزا می باشند


VDS = Virtual Dedicated Server

آیا VDS همان VPS است؟

خیر. در VPS سرورها دارای اشتراکات زیادی با یکدیگر می باشند و این موضوع مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند. اما VDS ها کاملا از یکدیگر مجزا می باشند و به کاربران هسته پردازشی اختصاصی میدهند.

مهمترین مزیت VDS نسبت به VPS چیست؟

همانطور که قبلا توضیح داده شده مهمترین مزیت VDS استفاده ان از هسته کرنل اختصاصی برای هر سرور است که محیطی کاملا مستقل را برای کاربران ایجاد میکند (استفاده از یک نسخه کرنل اختصاصی) به همین دلیل امنیت و قابلیت VDS بسیار بیشتر از VPS است .

منبع روت

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:30
آموزش اورسل کردن سرور در WHM و OverSell کردن سرور در WHMدر WHM و اگر سرور مجازی دارید

به مسیر زیر مراجعه کنید

WHM -> Reseller center > Edit Privileges/Nameservers

و این گزینه را تیک بزنید enable overselling feature

در سمت راست قسمت مربوط به Resource Usage

منبع روت

موفق باشید

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:31
آموزش نصب FileZilla FTP Server

To install FileZilla server, please follow these steps:



Log into your server through Terminal Services or Remote Desktop Connection.
Open a Web browser and load http://sourceforge.net/project/showf...group_id=21558 (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558)
Scroll to the bottom and download the latest install file under FileZilla Server, FileZilla_Server-0_9_23.exe.
Once the download completes, run the .exe file.
Read the License Agreement and choose "I Agree" to proceed.
Select the components you wish to install and click Next. http://www.hosting.com/support/dedicated/general/filezilla/images/filezilla1.jpg
Select the Destination Folder and click Next. We recommend using the default settings. http://www.hosting.com/support/dedicated/general/filezilla/images/filezilla2.jpg
Select how the services should be started and click Next. We recommend using the default settings. http://www.hosting.com/support/dedicated/general/filezilla/images/filezilla3.jpg
Select how the server interface should be started and click Install. We recommend using the default settings. http://www.hosting.com/support/dedicated/general/filezilla/images/filezilla4.jpg
Click Close to finish the installation.
Click OK to connect to the FileZilla server. http://www.hosting.com/support/dedicated/general/filezilla/images/filezilla5.jpg

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:32
مانیتورینگ برای uptime آپ تایم وبسایت و ای پیبا اسکریپت php زیر می تونید در بازه های زمانی که خودتون می خواید سایتتون رو چک کنید و در صورت داون بودن سایت یه ایمیل براتون ارسال می شه. موارد مورد نیاز:
1- یک فضای هاست به غیر از فضایی که می خواهید مانیتور کنید
2- قابلیت اجرای corn job

کد زیر را در قالب یک فایل php آپلود کنید.
کد PHP:


function check($host, $find) {
$fp = fsockopen($host, 80, $errno, $errstr, 10);
if (!$fp) {
echo "$errstr ($errno)\n";
} else {
$header = "GET / HTTP/1.1\r\n";
$header .= "Host: $host\r\n";
$header .= "Connection: close\r\n\r\n";
fputs($fp, $header);
while (!feof($fp)) {
$str .= fgets($fp, 1024);
}
fclose($fp);
return (strpos($str, $find) !== false);
}
}

function alert($host) {
mail('$email', 'Monitoring', $host.' down');
}

$email='youemail@yoursite.com';
$host = 'www.yoursite.com';
$find = 'Type a code for find in first page';

if (!check($host, $find)) alert($host);



متغیر $host و $email در خطوط آخر را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.
متغیر $find حاوی عبارتیست که این اسکریپت برای پیدا کردن آن صفحه اصلی سایت شما را جستجو می کند. در آن عبارتی مانند نام و با عنوان سایت خود را قرار دهید.

با ایجاد یک corn job می توانید در هر بازه زمانی که بخواهید این اسکریپت را اجرا نمایید.


0 * * * * /usr/local/bin/php -q /htdocs/www/monitor.php



موفق باشید

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:33
کتاب آموزش کامل کانفیگ سرور مجازیبرای دانلود کلیک نمایید
VPS-Server-Configuration-Guide.pdf - 4shared.com - document sharing - download (http://www.4shared.com/office/1vscptgF/VPS-Server-Configuration-Guide.html)

و یا

VPS-Server-Configuration-Guide.pdf (http://www.mediafire.com/view/?nc4dd48xqh4xhm6)

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:34
کتاب آموزش کامل کانفیگ سرور مجازی
برای دانلود کلیک نمایید
VPS-Server-Configuration-Guide.pdf - 4shared.com - document sharing - download (http://www.4shared.com/office/1vscptgF/VPS-Server-Configuration-Guide.html)

برای مشاهده کتاب کلیک کنید
http://entomy.com/VPS-Server-Configuration-Guide.pdf

این هم لینک مشاهده کتاب
http://entomy.com/VPS-Server-Configuration-Guide.pdf

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:35
راه اندازی FTP Server در ویندوز XP توسط IIS ویندوزبه عنوان يك كاربر خانگي ممكن است بارها برايتان پيش آمده باشد كه بخواهيد تعدادي از فايل*هاي خود را در مدت زماني نامحدود در دسترس ديگران قرار دهيد اما به دلايلي نمي*خواهيد كه پوشه Share شده*اي درسيستم*تان وجود داشته باشد و يا شايد يك مدير سيستم هستيد كه دفاتر متعددي در نقاط مختلف شهر يا كشور داريد و استفاده از فايل*هاي مشتركي براي همه دفاتر الزامي*به نظر مي*رسد اما حجم و محدوديت هاي شبكه امكان ارسال آنها را با پست الكترونيكي فراهم نمي*كند؛ اصلاً شما مي*خواهيد اين دسته از فايل*ها هميشه در يك جاي ثابت براي دريافت در دسترس باشند و دائم مجبور نباشيد براي تك تك دفاتر آنها را ارسال كنيد. يك راه حل ساده ، سريع و قديمي*براي اين كار راه اندازي يك FTP Sever است. شما مي*توانيد بر روي ويندوز XP Professional خانگي خود يا يكي از سرورهاي محل كار به سادگي و در عرض چند دقيقه يك سرويس انتقال فايل راه اندازي كنيد. با ما باشيد تا در انتهاي مقاله شما هم يك FTP Server داشته باشيد.پروتكل FTP يا File Transfer Protocol يكي از پروتكل*هاي لايه كاربرد (Application) در معماري TCP/IP است كه مسئوليت انتقال فايل*ها را تحت شبكه بر عهده مي*گيرد، برنامه سرويس دهنده FTP از پورت TCP شماره 20 يا 21 استفاده مي*كند كه با استفاده از پروتكل TCP اقدام به انتقال فايل بين سيستم هاي مبتني بر ويندوز و يك سرويس دهنده FTP ويندوزي مي*كند. با اينكه برخي از توانائي*هاي اين سرويس توسط سرويس وب (www) نيز ارائه مي*شود اما هنوز استفاده از سرويس FTP رواج دارد. به طور كلي به علت مسايل امنيتي سعي مي*شود كه امكان ارسال فايل توسط همه كاربران غير ممكن گردد و تنها عده خاصي با داشتن كلمه و رمزعبور قادر به ارسال فايل بر روي FTP Server باشند.



يك FTP Server مي*تواند سرويس دهنده*اي بسيار كارآمد باشد در عين اينكه عدم نظارت و كنترل آن ممكن است نقطه ضعفي براي سيستم به شمار آيد.
FTP با شماره پورت 21 ، يك پروتكل قديمي *است و كاربرد آن به زماني بر مي*گردد كه استفاده از پورت 80 (WEB) نيز چندان فراگير نشده بود. زماني مي*توان از يك کامپيوتر (با سيستم عامل XP ، 2000 يا 2003) خدمات FTP دريافت نمود كه اين سرويس روي آن سيستم عامل فعال شده باشد يعني يك FTP Server روي سرور مورد نظر در حال كار باشد. بعد از برقراري ارتباط با FTP Server در حقيقت شما به يك FTP Client تبدل مي*شويد.
بوسيله اين پروتكل مي*توان فايل ها را در سرويس دهنده Upload نيزكرد اما براي قرار دادن فايل در طرف سرويس دهنده بايستي هر اپراتور يك FTP Account داشته باشد كه توسط ارائه دهنده سرويس در اختيار کاربر يا همان FTP Client قرار گرفته و بوسيله آن با توجه به حق دسترسي تعيين شده مي*توان به ايجاد ، اضافه، حذف و يا تغيير فايل*هاي موجود در سرويس دهنده از طريق يك دستگاه ديگر بپردازد. براي Uploadكردن مي*توان از برنامه*هايي مانند Cute FTP ، Flash FXP ، WS FTP و ... استفاده نمود. اما در اين مقاله قصد داريم از طريق راه**اندازي FTP Server اين کار را آموزش دهيم.
راه اندازي FTP Server
• نصب سرويس FTP
سرويس FTP يكي از سرويس*هاي ارائه شده به همرا IIS(Internet Information Services) است كه به طور پيش فرض در تمام سيستم عامل*ها غيرفعال است پس بايستي آن را نصب و فعال كرد.
براي اين منظور مراحل زير را طي كنيد:
1ـ Control Panel را باز وAdd or Remove Program را انتخاب نماييد. در پنجره باز شده از قسمت سمت چپ، بر روي آيکون Add/Remove Windows … را كليك كنيد.

2ـ پس از چند لحظه انتظار پنجره مربوطه ظاهر مي*شود در ليست Component (مانند شكل 1) در مربع كنارIIS تيك بزنيد بدون اينكه با زدن Next به مرحله بعد برويد، دكمه Details را انتخاب كنيد.

http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-1-1_s.jpg



3ـ IIS شامل چندين سرويس است كه يكي از آنها FTPاست و چون هدف ما تنها نصب FTP است پس در پنجره Details در ابتدا تيك كنار همه گزينه*ها را برداشته و فقط گزينه Service (FTP) File Transfer Protocol را انتخاب کنيد كه طبق شكل 2 به همراه آن ، دو سرويس ديگر نيز فعال مي*شود. تغييري در اين تنظيمات ندهيد؛ Ok را بزنيد و با بازگشت به صفحه قبل Next را انتخاب كنيد.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-2-2_s.jpg

شکل 2


4ـ در اينجا نصب سرويس شروع مي*شود. در اواسط روند نصب، از شما درخواست CD ويندوز مي*شود.پس از قراردادن CD و نصب فايل*هاي مورد نياز ، سرويس FTP بر روي كامپيوتر فعال مي*گردد.
قراردادن فايل*ها بر روي FTP Server
با طي شدن مراحل بالا اكنون سيستم به يک FTP Server تبديل شده است براي قراردادن فايل*هاي مورد نظرتان ، پوشه خاصي در نظر گرفته شده است كه هر چيزي كه در اين پوشه قرار گيرد سرويس دهنده آن را در ليست فايل*ها و پوشه هاي
FTP Server قرار مي*دهد.
همانطور كه در شكل 3 و 4 مشاهده مي*كنيد به محض نصب FTP Server يك پوشه در درايو C كامپيوتر ايجاد مي*شود كه Inetpub نام دارد . درون اين پوشه نيز دو پوشه ديگر به نام*هاي ftproot و AdminScripts قرار دارد، پوشه مورد بحث ما كه محل قرارگيري فايل*هاي FTP Server است ftproot است. حالا همه چيز آماده قرارگيري فايل*ها است. فايل*هايتان را در اين مكان قراردهيد، هم اكنون شما يك FTP Server آماده استفاده داريد.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-3-3_s.jpg

شکل 3



http://www.ir-win.net/images/FtpClient/TP-server-4-4_s.jpg

شکل 4


اتصال به FTP Server
يقيناً يك FTP Client ابتدا بايد به FTP Server متصل گردد تا بتواند از خدمات آن استفاده كند در يك شبكه داخلي اين امر با تايپ يكي از دو نوع آدرس زير در نوار آدرس IE يا هر Web Browser ديگري مثل Mozilla ميسر مي*شود و کاربران شبكه با داشتن IP Address يا نام كامپيوتر سرويس دهنده FTP ، مي*توانند ليست فايل*هاي موجود در آن را مشاهده و سپس نسبت به دريافت اقدام كنند.

[ftp: //[FTP Server IP address
[ftp: //[FTP Server Computer Name
اما كاربراني وجود دارند كه مي*خواهند از اين سرويس توسط نوع ديگري از ارتباط استفاده كنند بدين معني كه هدف آنها از راه اندازي اين سرويس دردسترس قرار دادن فايل*هايي براي افراد خاصي است كه با اجازه آنها قادر به اتصال به سيستم باشند نحوه ساختن اين نوع ارتباط بدون نياز به اينترنت و توسط مودم صورت مي*گيرد كه به طور كامل در شماره 9 مجله توضيح داده شده است اما به علت اينكه ممكن است برخي از خوانندگان به اين شماره دسترسي نداشته باشند اين مراحل را دوباره تكرار مي*كنيم:
براي اين كار دو مرحله را بايد انجام داد:
• تنظيمات كامپيوتر مقصد و يا به عبارت ديگر كامپيوتر ميزبان (Host)
يعنيFTP Server
• تنظيمات مربوط به كامپيوتر ميهمان (Guest) يعني FTP Client
الف ـ تنظيم كامپيوتر ميزبان ( Host )
1 ـ در كنترل پانل بر روي Network Connection دوبار كليك كنيد تا پنجره مربوط به آن باز شود.
2 ـ بر روي گزينه Create a New Connection كليك و سپس Next كنيد.
2 ـ در پنجره Network Connection Type، ابتدا گزينه چهارم يعني
Set up an advanced Connection را انتخاب و سپس Next كنيد( شکل 5 ) .


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-5-5_s.jpg

شکل 5

3 ـ گزينه Accept incoming Connections را انتخاب و سپس Next كنيد.
4 ـ در پنجره Device for Incoming، مودم را انتخاب و سپس Next كنيد( شکل 6 ) .


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-6-6_s.jpg

شکل 6


5 ـ گزينه Do not allow virtual… را انتخاب و سپس Next كنيد.
6 ـ در پنجره User Permissions نام كاربري كه مي*خواهيد اجازه ورود به سيستم داشته باشد را وارد كنيد. براي اين كار هم مي*توانيد يكي از Userهاي موجود را انتخاب و يا اينكه يك User جديد ايجاد نمائيد.
براي ايجاد User جديد بر روي گزينه Add كليك و مطابق شكل 7 نام و كلمه عبور دلخواه را وارد نمائيد.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-7-7_s.jpg

شکل 7

7 ـ پنجره مربوط به Networking Software را بدون تغيير Next كنيد. (توجه داشته باشيد كه مطابق شكل 8 ،هر 3 گزينه حتماً بايد تيك خورده باشند)


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-8-8_s.jpg

شکل 8

8 ـ در آخر بر روي Finish كليك كنيد.با انجام مراحل فوق يك Incoming Connection در ليست موجود در Network Connection ايجاد مي*شود.
ب ـ تنظيم كامپيوتر ميهمان ( Guest )
1 ـ مراحل 1 و 2 قسمت (ب) را مجدداً تكرار كنيد.
2 ـ در پنجره Network Connection Type، ابتدا گزينه دوم يعني
Connect to the Network at my… را انتخاب و سپس Next كنيد.
3 ـ گزينه Dial-up Connection را انتخاب و سپس Next كنيد.
4 ـ در قسمت Company Name يك اسم دلخواه ( مثلاً To FTP Server ) وارد و سپس Next كنيد.
5 ـ شماره تلفن مقصد را وارد و Next كنيد.
6 ـ در آخر بر روي finish كليك نمائيد. با انجام مراحل فوق يك Connection Dial Up جديد ايجاد مي*شود( شکل 9 ) و كامپيوتر مهمان براي وصل شدن به كامپيوتر ميزبان آماده است.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-9-9_s.jpg

شکل 9

ج ـ وصل شدن به كامپيوتر ميزبان
1 ـ دركامپيوتر ميهمان، بر روي كانكشني كه در مرحله دوم آنرا ايجاد كرديم، كليك كنيد.
2 ـ نام كاربري ( User Name ) و پسورد ( مربوط به مرحله 6 قسمت الف ) را وارد و بر روي Dial كليك كنيد.
3 ـ با اين عمل پس از چند لحظه كه مودم*ها به تبادل اطلاعات مي*پردازند،كامپيوتر ميهمان به كامپيوتر ميزبان وصل مي*شود(*شکل 10 ) و كاربر مورد نظر در كنار Incoming Connection نمايان مي*شود.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-10-10_s.jpg

شکل 10

اين نوع ارتباط در کاربردهائي مثل Remote Desktop Connection و File Sharing که در شماره هاي پيشين درباره آنها به طور کامل صحبت شده است نيز استفاده دارد , در اين شماره هدف ما ايجاد اين نوع Connection براي يادگيري و راه اندازي FTP است.
همانطور که در ادامه خواهيد ديد, پس از اتصال به سرور FTP، به راحتي مي*توانيد به نقل و انتقال فايل بپردازيد.
اتصال و دريافت فايل از FTP Server
در بخش اتصال به سرويس دهنده يك Incoming Connection ساخته*ايم كه منتظر برقراري ارتباط از جانب FTP Client مي*ماند.زمانيكه Client به سروري كه ساخته*ايد متصل شد به راحتي با باز كردن Web Browser خود و تايپ يكي از دو عبارت
[ftp://[IP (http://go.webalfa.net/?url=http://www.computernews.ir/links.aspx?l=ftp://%5Bip) address يا [ftp://[Computer (ftp://%5bcomputer/) Name در آدرس بار مي*توانيد ليست فايل*هاي موجود در FTP Server را ديده و هر كدام را كه مايل بوديد دريافت كند.
IP address در فرمان فوق آيپي آدرس كامپيوتر شماست كه اگر ارتباط توسط مودم صورت گرفته باشد توسط مودم به شما اختصاص مي*يابد و اگر تحت شبكه در حال رد و بدل كردن فايل*ها هستيد توسط مدير سيستم به شما داده شده است مانند 192.168.0.2 و Computer Name نام كامپيوتر شماست مثل rayaneh-khabar.

نكته: يك FTP Client براي بدست آوردن آيپي آدرس ماشين سرويس دهنده FTP ، مي*تواند مانند شكل 11 در System Tray بر روي Connection كه ارتباط بين سرور و كامپيوتر ميهمان را ايجاد كرده ، كليك راست و Status را انتخاب نمايد. با توجه به شكل 12 در برگه Support هم آيپي آدرس خود و هم آيپي آدرس سرويس دهنده را ببيند.
نكته: زمانيكه دو كامپيوتر از طريق مودم به يكديگر متصل شده باشند يك نوع IP استاندارد پيش فرض به صورت 169.254.z.t است كه z و t به صورت تصادفي به مودم تعلق مي*گيرد.


http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-11-11_s.jpg

شکل 11



http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-12-12_s.jpg

شکل 12


نكته: نام سيستم خود را هم مي*توانيد با كليك راست بر روي My Computer و انتخاب Properties در برگه Computer Name ببينيد و به سرويس گيرنده اعلام كنيد تا از آن استفاه كند.
با يك مثال ادامه مي*دهيم:
طبق شكل 5 ما ليستي از فايل*ها را در پوشه ftproot قرار داديم سپس با توجه به اشكال 11 و 12 آدرس سرور را با مقدار 169.254.195.157 بازيابي كرديم.
FTP Client مورد نظر مانند شكل 13 , اين IP را در نوار آدرس مرورگر Mozilla وارد و سپس همان ليست را كه در شكل 5 وجود داشت به صورت لينك*هاي قابل Download مي*بيند. به همين راحتي !!
كار ما تمام شد از اين به بعد شما تنها به ويرايش ليست*تان مي*پردازيد و ديگر لازم نيست پوشه*اي را Share كنيد و يا فايل*ها را با درد سر Email كنيد.

http://www.ir-win.net/images/FtpClient/FTP-server-13-13_s.jpg
شکل 13


نكته: اين مسأله را فراموش نكنيد كه در صورتيكه فايروال سيستم شما فعال باشد نمي*توان به سرويس دهنده FTP شما متصل شد، پس بايستي آن را غيرفعال كنيد.
سرعت بالاتر و نظم موجود در اين سرويس از مزاياي آن به شمار مي*رود. نکته قابل توجه ديگر اينكه، با وجود يك نرم*افزار مديريت Download مثل IDM يا DAP مي*توان فايل*هاي حجيم را هم با سرعت بالاتري منتقل كرد.
با هر نوع Connection که به سرور متصل شده باشيد چه از طريق شبکه داخلي يا اينترنت و يا روشي که ما به شما ارائه کرديم امکانات FTP در اختيار شماست.
نكته: امکان دارد در هنگام برقراري ارتباط با مشكل مواجه شويد، حتما به اين نکته نيز توجه کنيد.قبل از هر چيز بايستي بر رويMy Computer كليك راست كرده و Properties را انتخاب نماييد و در برگه Remoteدر قسمت پائين گزينه
Allow users to connect remotely … را تيك بزنيد.سپس كاربري را كه اجازه اتصال به سرور را در هنگام ساختن Connection به او داده*ايد در قسمت Select remote users اضافه كنيد

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:36
اضافه کردن هارد به سرور مجازی ویندوزبر روی VPS راست کلیک کنید و Edit Settings را بزنید.
در این قسمت از تب Hardware گزینه Add را بزنید و سپس Hard Disk را انتخاب کنید و مراحل را ادامه بدهید. فضای هارد دیسک نیز قابل انتخاب است.
سپس OK کنید.

برای اضافه کردن پارتیشن به ویندوز، از استارت Administrative Tools و Computer Management را انتخاب کنید.
از قسمت Storag گزینه Disk Management را انتخاب کنید. تو این قسمت هاردی که به وی پی اس اضافه کرده اید مشخص هست و میتونید به راحتی پارتیشن بندی کنید.

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:37
OverSell چیست؟,OverSell چیست؟OverSell چیست؟
OverSell در حقیقت به معنای فروش بیش از اندازه می باشد. این کار در زمینه خدمات وب می تواند به صورت های مختلف باشد.

به عنوان مثال در میزبانی وب؛ شخصی یا مجموعه ای اقدام به خرید نمایندگی میزبانی وب لینوکس میکند. با پرداخت هزینه بیشتر از خریدار تقاضا می کند تا امکان Oversell کردن رو برای آنها فعال کند.

5 گیگ فضا خریداری شده و می بایست 5 گیگ فضا نیز فروخته شود. اما از آنجا که همه کاربران از حداکثر فضای خود استفاده نمیکنند، فروشنده به فکر فروش بیشتر و سود بیشتر میفته!!!

حالا شما 1 گیگ فضا از اون فروشنده که OverSell کرده می خرید. اما به هنگامی که فضای کل نمایندگی پر بشه دیگه امکان آپلود فایل برای شما وجود نداره!

البته در بعضی مواقع فروشنده قبل از اینکه فضای نمایندگیش تموم بشه اقدام به افزایش حجم میکنه، اما آیا شما نباید به اندازه فضایی که هزینه کرده اید، حق استفاده داشته باشید؟ (چه استفاده میکنید چه نمیکنید).

این امکان هم هست که به یک باره بعضی از کاربران فایل های بیشتر بخوان که آپلود کنن و زمان کافی برای انجام پروسه افزایش حجم فروشنده نباشه. اونوقته که پیغام خطا !!!

البته ذکر این نکته لازم هستش که در صورت مدیریت به موقع چنین مشکلاتی پیش نمیاد.

این مورد برای فروش سرور مجازی هم صادق هست.

به این صورت که مشاهده شده که بعضی از فروشنده ها اقدام به فروش سرور مجازی با قیمت هایی بسیار پایین میکنن!

با باز کردن مساله بیشتر با این موضوع آشنا میشید. در حال حاضر با کیفیت بالای هارد های سرور به نسبت کامپیوتر های خانگی هر هارد سرور بسته به نوع خود، کشش 10 تا 20 سرور مجازی را دارد. (بدون در نظر گرفتن فضای اختصاصی داده شده به سرور مجازی)

اما ربط این موضوع به قیمت و OverSell چی هستش؟ به این صورت هستش که به عنوان مثال یک سرور با مشخصات زیر بر روی هر دو درایو نهایت 20 تا 30 سرور مجازی رو جوابگو هستش:

CPU : Intel Xeon E5620

RAM : 12 GB

HDD : 2x 1 TB

Port : 1 GB

این سرور با این مشخصات حداقل حدود ماهانه 300.000 تومان هزینه داره (در بدترین حالت)

حالا فروشنده میاد و هر سرور محازی با رم 256 و مثلا هارد 20 گیگ رو میده ماهانه 10 هزار تومن

از اون جایی که هر سرور مجازی I/O خودش رو داره و به اندازه خودش هارد سرور رو مشغول میکنه (با فرض اینکه برای آپلود و دانلود و فشرده سازی استفاده نشه) روی هر هارد می توان در نهایت 15 سرور مجازی قرار داد.

در کل سرور میشه 30 تا سرور مجازی!

و هزینه دریافتی از مشتری ها میشه رقمی بین 300 تا 450 هزار تومن (بسته به رم سرورهای مجازی)

آیا پشتیبانی 30 مشتری با ماهانه 150 هزار تومن برای شما صرف داره؟ جواب خیر

پس باید از این سرور بیشتر پول درآورد.

حالا راه حل برای فروشنده چیه؟ OVERSELL

وقتشه که روی چنین سروری بین 50 تا 75 سرور مجازی ساخته بشه !!!!!!!!!

اینجاست که مشکلات شروع میشه :

Freeze بودن هارد به دلیل I/O بیش از اندازه

Failed های سیستم عامل به دلیل I/O زیاد

کاهش شدید سرعت دانلود و آپلود

Crash کردن سرور به دلیل اینکه منابع سرور دیگه جوابگو نیست

و در نهایت failure هارد و از بین رفتن تمامی اطلاعات!!!!

در مورد سایر مشخصات سرور، برای نمونه RAM سرور اصلی. در سرور هایی که پردازنده از سری های Core i مباشند، از حافظه های RAM با قابلیت ECC پشتیبانی نمیکنند. به عبارت دیگر Error Correction یا تصحیح خطا در حافظه های غیر ECC وجود ندارد که می تواند باعث مشکلات جدی شود .

http://www.tech-faq.com/ecc-memory.html (http://www.tech-faq.com/ecc-memory.html)

و همچنین در تعدادی از سرورها از حافظه ddr2 استفاده میشود

http://www.simmtester.com/page/news/showpubnews.asp?num=145 (http://www.simmtester.com/page/news/showpubnews.asp?num=145)


DIMM Module----------Chip Type----------Clock Speed----------Data Rate----------Transfer Rate

PC3-6400--------------DDR3-800-----------400--------------------800-----------------6,400

PC3-8500--------------DDR3-1066----------533-------------------1066-----------------8,530

PC3-10667-------- ----DDR3-1333--------- 667-------------------1333-----------------10,660


همچنین در مورد دیتاسنتر نیز کسب اطلاعات بسیار کمک میکنه. به عنوان مثال یک جست و جوی ساده در گوگل

site:webhostingtalk.com netdirect down

در آخر فقط دو مقیاس برای شما خریدار میزارم تا بتونید راحت تر خرید انجام بدید.

1 – به خاطر 5 تا 10 هزار تومن هزینه کمتر سرمایه گذاری خودتون رو با ریسک انجام ندید (زمان ارزشمند ترین سرمایه شماست)

2 – یک سرور با پورت 1 گیگابیت اختصاصی نهایت برای 20 تا 30 یوزر مناسب است:


1Gigabitps =~ 1000 Megabit.ps / 20 User = 50 Megabit.ps / 8 =~ 6 or 7 Megabyte/s


توجه به این نکته لازم است که این مورد به صورت حداکثری، یعنی به شرط اختصاصی بودن پورت برای سرور و بهترین حالت برای مقصد دریافت و یا ارسال فایل و استفاده زیاد کاربران می باشد.

در نهایت لازم به ذکر است که حتی با افزایش مشخصات سخت افزاری در نهایت پورت 1 گیگ با تعداد کاربر 50 تا 75 جوابگر هست؟

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:39
آموزش حذف آنتی ویروس ClamAVآموزش حذف برای OS های مختلف :



کد:

# cd /etc
کد:

Debian: # dpkg --remove clamav* Redhat/Fedora: # yum remove clamav* Mandriva: # urpme clamav Gentoo: # emerge -C clamav FreeBSD?: # pkg_deinstall -f security/clamav* Slackware: # /etc/rc.d/rc.clamav stop; removepkg clamav
Setting up Remove Process
Resolving Dependencies
--> Populating transaction set with selected packages. Please wait.
---> Package clamav.i386 0:0.90.1-1.rh9.rf set to be erased
--> Running transaction check

Dependencies Resolved
Transaction Listing:
Remove: clamav.i386 0:0.90.1-1.rh9.rf
Total download size: 0
Is this ok [y/N]: y
Downloading Packages:
Running Transaction Test
Finished Transaction Test
Transaction Test Succeeded
Running Transaction
warning: /etc/freshclam.conf saved as /etc/freshclam.conf.rpmsave
Erasing: clamav 1/1

Removed: clamav.i386 0:0.90.1-1.rh9.rf
Complete

یا اگر برنامه را از طریق Package نصب نکردین و از طریق Source نصب شده از این طریق :

کد:

./configure sudo make uninstall

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:40
آموزش تصویری isa server 2006آموزش تصویری isa server 2006


http://rapidshare.com/files/50240925...S-a.part01.rar
http://rapidshare.com/files/50241018...S-a.part02.rar
http://rapidshare.com/files/50241092...S-a.part03.rar
http://rapidshare.com/files/50241166...S-a.part04.rar
http://rapidshare.com/files/50241237...S-a.part05.rar
http://rapidshare.com/files/50241301...S-a.part06.rar
http://rapidshare.com/files/50241390...S-a.part07.rar
http://rapidshare.com/files/50241478...S-a.part08.rar
http://rapidshare.com/files/50241558...S-a.part09.rar
http://rapidshare.com/files/50241627...S-a.part10.rar
http://rapidshare.com/files/50241709...S-a.part11.rar
http://rapidshare.com/files/50241779...S-a.part12.rar
http://rapidshare.com/files/50241856...S-a.part13.rar
http://rapidshare.com/files/50241923...S-a.part14.rar
http://rapidshare.com/files/50241969...S-a.part15.rar
http://rapidshare.com/files/50242042...S-a.part16.rar
http://rapidshare.com/files/50242104...S-a.part17.rar
http://rapidshare.com/files/50242169...S-a.part18.rar
http://rapidshare.com/files/50242235...S-a.part19.rar
http://rapidshare.com/files/50242314...S-a.part20.rar
http://rapidshare.com/files/50242331...S-a.part21.rar

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:41
آموزش نصب WinLAMP (ساخت سرور مجازی)کمی این آموزش تخصصی هست ، یعنی بدرد کسایی می خوره که می خواهند سایتی مثل هر سایت معروف و داراری مدیریت پیشرفته داشته باشند ، البته مدیریت پیشرفته رو که می گم خیال نکنید که خیلی چیز سخت و خفنه ، در حقیقت اگر شما می خواین که دارای یک وبلاگ پیشرفته باشید و مدیریت همه قسمتهاش هم دست خودتون باشه به شما توصیه می کنم که این آموزش و آموزشهایی که بعد از این به امید خدا می سازم رو حتماً بگیرید ، حالا در مورد آموزش به شما بگم ، اگر بدونید ، زبانهایی مثل php بگونه ای هستند که برای دیدن این صفحات باید دارای یک هاست و یا سروری باشید که از زبان php پشتیبانی کنه که شما فایلهاتون رو روی اون آپلود و تماشا کنید ، همانطور که فهمیدید اینکار خیلی سخت هست که شما هر فایلی که ساختید رو بخواین روی هاستی که توی اینترنت دارید بریزید تا فقط مشاهده کنید ، بنابراین بسته های نرم افزاری به بازار اومدن که کار اصلی اونها ساخت یک سرور مجازی هست که شما دیگه اصلاً هیچ نیازی به هاست و یا اینترنت ندارید و بر روی خود کامپیوترتان می تونید به راحتی اینگونه فایلها را ببنید ، حال از این قسمت به طور کلی که بگذریم ، بسیاری از CMS ها مانند PHPNUKE ، Joomla ، Mambo و… را شما می توانید که نصب کنید و کار با اونها رو تجربه کنید و از هر کدومش که خوشتون اومد و در واقع به کارتون اومد استفاده کنید . البته در این آموزش فقط نحوه نصب این برنامه یا نحوه ساخت یک سرور مجازی رو دادم و همانطور که گفتم به امید خدا آموزش نصب و کار با CMS های دیگر رو بعداً به شما می دهم (دانلود در بخش ادامه مطلب)


حجم:۲.۱۲ مگابایت

دانلود آموزش (لینک غیر مستقیم) (http://www.4shared.com/file/70300253/3a518853/learn_winlamp.html)

دانلود آموزش از سرور دوم (لینک غیر مستقیم) (http://www.divshare.com/download/5701011-ca8)

دانلود نرم افزار حجم: ۶۱ مگابایت (http://sourceforge.net/projects/winlamp/)

البته ورژنی که برای دانلود نرم افزار گذاشتم کمی بالاتر از آنچیزی هست که خودم استفاده می کنم و البته آموزش دادم ولی به طور کلی اساس سیستم آنها یک چیز هست

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:42
آموزش مدیریت پورت ها در ovh,آموزش راه اندازی سرور در ovh1- این یک آموزش عمومی هست

2- طبق این آموزش انجام بدین احتمال اومدن اخطار از سمت دیتاسنتر 20٪ هست ..

لینک دانلود آموزش:
http://faranetwork.ir/dl/manageportovh.rar

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:43
MAC Address چیست ؟

هر کامپیوتر موجود در شبکه به منظور ایجاد ارتباط با سایر کامپیوترها ،می بایست شناسائی و دارای یک آدرس منحصربفرد باشد . قطعا” تاکنون با آدرس های IP و یا MAC ( اقتباس شده از کلمات Media Access Control ) برخورد داشته اید و شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که اولا” ضرورت وجود دو نوع آدرس چیست و ثانیا” جایگاه اسفاده از آنان چیست ؟
MAC Address ، یک آدرس فیزیکی است در حالی که آدرس های IP ، به منزله آدرس های منطقی می باشند. آدرس های منطقی شما را ملزم می نمایند که به منظور پیکربندی کامپیوتر و کارت شبکه ، درایورها و یا پروتکل های خاصی را در حافظه مستقر نمائید ( مثلا” استفاده از آدرس های IP ) . این وضعیت در رابطه با MAC Address صدق نخواهد کرد و اینگونه آدرس ها نیازمند درایور های خاصی نخواهند بود ، چراکه آدرس های فوق درون تراشه کارت شبکه قرار می گیرند .




دلیل استفاده از MAC Address
هر کامپیوتر موجود در شبکه ، می بایست با استفاده از روش هائی خاص شناسائی گردد . برای شناسائی یک کامپیوتر موجود در شبکه ، صرف داشتن یک آدرس IP به تنهائی کفایت نخواهد کرد . حتما” علاقه مندید که علت این موضوع را بدانید . بدین منظور، لازم است نگاهی به مدل معروف Open Systems Interconnect) OSI ) و لایه های آن داشته باشیم :



مدل OSI









Network Layer


لایه سوم

آدرس IP در این لایه قرار دارد



DataLink Layer


لایه دوم

آدرس MAC در این لایه قرار دارد



Physical Layer


لایه اول




شبکه فیزیکی





همانگونه که مشاهده می نمائید ، MAC Address در لایه DataLink ( لایه دوم مدل OSI ) قرار دارد و این لایه مسئول بررسی این موضوع خواهد بود که داده متعلق به کدامیک از کامپیوترهای موجود در شبکه است . زمانی که یک بسته اطلاعاتی ( Packet ) به لایه Datalink می رسد ( از طریق لایه اول ) ، وی آن را در اختیار لایه بالائی خود ( لایه سوم ) قرار خواهد داد . بنابراین ما نیازمند استفاده از روش خاصی به منظور شناسائی یک کامپیوتر قبل از لایه سوم هستیم . MAC Address ، در پاسخ به نیاز فوق در نظر گرفته شده و با استقرار در لایه دوم ، وظیفه شناسائی کامپیوتر قبل از لایه سوم را بر عهده دارد. تمامی ماشین های موجود بر روی یک شبکه ، اقدام به بررسی بسته های اطلاعاتی نموده تا مشخص گردد که آیا MAC Address موجود در بخش “آدرس مقصد ” بسته اطلاعاتی ارسالی با آدرس آنان مطابقت می نماید؟ لایه فیزیکی ( لایه اول ) قادر به شناخت سیگنال های الکتریکی موجود بر روی شبکه بوده و فریم هائی را تولید می نماید که در اختیار لایهDatalink ، گذاشته می شود . در صورت مطابقت MAC Address موجود در بخش “آدرس مقصد ” بسته اطلاعاتی ارسالی با MAC Address یکی از کامپیوترهای موجود در شبکه ، کامپیوتر مورد نظر آن را دریافت و با ارسال آن به لایه سوم ، آدرس شبکه ای بسته اطلاعاتی ( IP ) بررسی تا این اطمینان حاصل گردد که آدرس فوق با آدرس شبکه ای که کامپیوتر مورد نظر با آن پیکربندی شده است بدرستی مطابقت می نماید .

ساختار MAC Address
یک MAC Address بر روی هر کارت شبکه همواره دارای طولی مشابه و یکسان می باشند . ( شش بایت و یا ۴۸ بیت ) . در صورت بررسی MAC Address یک کامپیوتر که بر روی آن کارت شبکه نصب شده است ، آن را با فرمت مبنای شانزده ( Hex ) ، مشاهده خواهید دید . مثلا” MAC Address کارت شبکه موجود بر روی یک کامپیوتر می تواند به صورت زیر باشد :



مشاهده MAC Address




استفاده از دستور IPconfig/all و مشاهده بخش Physical address :



00
50
BA
79
DB
6A


تعریف شده توسط IEEE با توجه بهRFC 1700
تعریف شده توسط تولید کننده




زمانی که یک تولید کننده نظیر اینتل ، کارت ها ی شبکه خود را تولید می نماید ، آنان هر آدرس دلخواهی را نمی توانند برای MAC Address در نظر بگیرند . در صورتی که تمامی تولید کنندگان کارت های شبکه بخواهند بدون وجود یک ضابطه خاص ، اقدام به تعریف آدرس های فوق نمایند ، قطعا” امکان تعارض بین آدرس های فوق بوجود خواهد آمد . ( عدم تشخیص تولید کننده کارت و وجود دو کارت شبکه از دو تولید کننده متفاوت با آدرس های یکسان ).حتما” این سوال برای شما مطرح می گردد که MAC Address توسط چه افراد و یا سازمان هائی و به چه صورت به کارت های شبکه نسبت داده می شود ؟ به منظور برخورد با مشکلات فوق ، گروه IEEE ، هر MAC Address را به دو بخش مساوی تقسیم که از اولین بخش آن به منظور شناسائی تولید کننده کارت و دومین بخش به تولید کنندگان اختصاص داده شده تا آنان یک شماره سریال را در آن درج نمایند .
کد تولید کنندگان بر اساس RFC-1700 به آنان نسبت داده می شود . در صورت مشاهده RFC فوق حتما” متوجه خواهید شد که برخی از تولید کنندگان دارای بیش از یک کد می باشند .علت این امر به حجم گسترده محصولات تولیدی آنان برمی گردد .
با این که MAC Address در حافظه کارت شبکه ثبت می گردد ، برخی از تولید کنندگان به شما این اجازه را خواهند داد که با دریافت و استفاده از یک برنامه خاص ، بتوانید بخش دوم MAC Address کارت شبکه خود را تغییر دهید( شماره سریال کارت شبکه ) . علت این موضوع به استفاده مجدد از سریال های استفاده شده در سایر محصولات تولید شده توسط آنان برمی گردد ( تجاوز از محدود مورد نظر ) .
در حال حاضر احتمال این که شما دو کارت شبکه را خریداری نمائید که دارای MAC Address یکسانی باشند، بسیار ضعیف و شاید هم غیرممکن باشد.

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:44
افزایش سرعت ریموت دسکتاپبهینه سازی سرعت ریموت دسکتاپ
(مناسب برای کسانی که سرعت اینترنت پایینی دارند)

دوستانی که احساس می کنند سرعت اتصال به سرور و سرعت انجام کارهاشون به کندی سرعت میگیره برای رفع این مشکل از روشی که درزیر به آن اشاره شده استفاده نمایند :
ابتدا فایل را دریافت کرده سپس از فایل زیپ خارج کنند…

دانلود فایل زیپ
(http://www.saynaserver.com/remote-Saynaserver.zip)

بر روی فایل مربوطه راست کلیک کرده و با نوت پد باز کرده و ادیت کنند.
مرحله بعد به صورت تصویری آمده شده و مراحل را پیش برید و بعد اعمال تغییرات حتما فایل مربوطه را سیو کنند یادتان باشد آی پی سرور رو باید به صوریتیکه از طرف ایمیل به اطلاعتون رسانده این وارد نمایید.

و در نهایت با اجرای این فایل به سرور وصل شوید.

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 11:45
نحوه باز کردن پورت 27635 روی سرورنحوه باز کردن پورت 27635 روی سرور

کد:



iptables -I INPUT -p tcp --dport 27635 -j ACCEPT

hadi_am
March 7th, 2013, 17:32
دوست عزیز به نظرم تمامی این موارد تو خود تالار موجود هستش که شما دوباره همشونو زدید...

میتونستید راه دیگری برای افزایش تعداد پستهاتون انتخاب کنین;);)

felfel
March 7th, 2013, 18:54
تاپیک خوبی هست ادامه بدید ..
ولی موقع مطالب گزاشتن از سالمیه عکسهای مطالب هم مطمئن باشید . موفق باشید

eskelet-sokhte
March 7th, 2013, 23:33
دوست عزیز به نظرم تمامی این موارد تو خود تالار موجود هستش که شما دوباره همشونو زدید...

میتونستید راه دیگری برای افزایش تعداد پستهاتون انتخاب کنین;);)

من فقط یه جاشون کردم!!!

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 18:59
سلام.چند روزی نتونستم تاپیکا بالا بیارم ولی خوب اومدم برای جبران.یه چندتای دیگه پست میزنم اگه تشکر شد که ادامه میدم ولی اگه نشد ...!!!
خوب اولین آموزشLPI 1
خوب اولین پست در ضمینه مدیریت و امنیت سرورهای لینوکس رو با روش های امن سازی در SSH که به کمک تیم

تحقیق و ترجمه آماده شده رو برای همه دوستانی که علاقه مند به بحث امنیت هستند میزارم

در پایان از همه دوستانی که ما رو در این امر یاری کردند تشکر میکنم

خوب این مقاله چیز خوبی شده و امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره!!!


عنوان مقاله : امن سازی سرور لینوکس با موضوع امن سازی SSH

زبان مقاله : فارسی

تعداد صفحات : 9

دانلود (http://ashiyane.org/forums/attachment.php?attachmentid=56572&d=1339764810)

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:01
Irist Auto Linux Security -امن کننده خودکار لینوکس

سلام دوستان خوب از اسم برنامه معلومه چیکار میکنه

قابلیت ها :
1. کانفیگ خودکار فایروال iptables
2.نصب خودکار انتی دیداس
3.جلوگیری از بایپس تنظیمات امنیتی با استفاده از پرونده .htaccess
4.جلوگیری از دسترسی به فایل های قبل از پوشه /home
5.کانفیگ خودکار اپاچی
6.روشن سازی safe mod به صورت خودکار
7.بستن خودکار یه سری از بهترین فانکشن ها
8.جلوگیری از اجرای فایل های base64 که در شل ها استفاده میشود
9.جلوگیری از syn flood
10.جلوگیری از اجرای eval code
11.جلوگیری از ران شدن شل
12.جلوگیری از ایجاد تغیرات در فایل ها
13جلوگیری از symlink
14.جلوگیری از ایجاد تغیرات در پیکر بندی اپاچی
15.جلوگیری از ایجاد تغیرات در پیکر بندی mysql
16.جلوگیری از پیدا شدن لیست یوزر ها و دومین ها برای سیملینک یا ...
17.جلوگیری از ایجاد تغیرات در پیکر بندی پرل
18.مخفی سازی مشخصات اپاچی
19.جلوگیری نسبی از دیداس
20.جلوگیری از هر گونه ping داخلی و خارجی که برای دیداس - پیدا کردن ایپی - ... استفاده میشه

دانلود (http://uploadtak.com/images/n12_linux.zip)
موفق باشید

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:06
آموزش تصویری نصب vmware tools در backtrack 5
سلام به همگی
از اونجایی که وقتی backtrack رو نصب کردم و
برای نصب vmware tools یه مقدار گیج زدم تا نصبش کنم
و تو سایت هم آموزش نصبش نبود تصمیم گرفتم
آموزشش رو بسازم و تو سایت بزارم
ضمنا وقتی vmware tools رو نصب کنید هم میتونید از ویندوز اصلی به راحتی به vm کپی کنید و برعکس
هم میتونید تصویر رو فول اسکرین کنید و ....
موفق باشید

دانلود 1 (http://ashiyane.org/forums/attachment.php?attachmentid=44824&d=1328607914)
دانلود 2 (http://ashiyane.org/forums/attachment.php?attachmentid=44825&d=1328608033)

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:18
آموزش نصب کنترل پنل کلوکسو بر روی سرور مجازی

کلوکسو یک کنترل پنل رایگان با امکانات بسیار مناسب جهت استفاده شخصی و یا حتی هاستینگ میتواند یک انتخاب مناسب برای میزبانی سایت یت سایتهای شما باشد نصب این پنل در چند مرحله بسیار ساده انجام میشود و دارای تنظیمات پیش فرض نسبتا خوبی میباشد
این پنل قابل نصب بر روی سرور مجازی و اختصاصی میباشد و شما میتوانید با خرید یک سرور مجازی لینوکس از ایران وب فعالیت خود را آغاز کنید
نکته : این آموزش مربوط به سرور سنت اواس میباشد .
نکته : برای نصب پنل در لینوکسهای دیگر مرحل نصب به همین شکل هست فقط باید نسبت به کامندهای توزیع خود علم کافی اشته باشید .
نکته : سنت او اس یکی از نسخه های معروف و پر کابرد در زمینه سرور و میزبانی میباشد ، پیشنهاد ما استفاده از این نسخه است .


ابتدا طبق تمام آموزشهای لینوکسی توسط پوتی به سرور خود لاگین نمایید سپس طبق آموزش زیر عمل کنید .


بهتر هست قبل از ه کاری نسبت به آپدیت و بروز رسانی سیستم عامل اقدام کنید برای این منظور از دستور زیر استفاده کنید

yum -y update



مراحل نصب پنل کلوکسو در Centos

yum install nano


yum install -y wget


wget http://download.lxcenter.org/download/kloxo/production/kloxo-installer.sh


sh ./kloxo-installer.sh --type=master
y





بعد از تایپ دستور بالا سرور شما یکبار ریست میشود پس از ریست و بالا آمدن سرور مجدد دستور زیر رو تایپ نمایید

sh ./kloxo-installer.sh --type=master




در این مرحله یکی از کلیدها کیبورد را بزنید تا مراحل نصب ادامه پیدا کنید
چند سوال پرسیده میشود و شما برای پاسخ فقط از y و بعد اینتر استفاده کنید
در نهایت یک رمز عبور از شما درخواست میشود رمز را وارد نمایید
دستورات زیر را وارد نمایید ( بعد از این مرحله نیاز به حضور شما نیست و تا پایان نیاز به انجام کاری ندارد بعد از اتمام نصب و مشاهده پیغام ( نصب با موفقیت انجام شد



service iptables stop


service httpd restart


service qmail restart


yum install php-imap



برای ورود به پنل از آدرس http://you-server-ip:7778 و یا آدرس https://yuor-server-ip:7777 و برای اطلاعات ورود در هر دو فیلد مربوط به نام و رمز عبور از admin استفاده نمایید


در آخر یک راز کلوکسو

یک مشکل کلوکسو بعد از اد کردن دامنه نمایش دیفالت پیج کنترل پنل هست (باید دیفالت پیج دامنه و یا اگر سایت را قرار داده اید سایت شما را نمایش دهد ) شما پس از هر بار که با این مشکل مواجه میشودید وارد
پوتی شوید و دستور زیر رو تایپ نمایید





service httpd restart




/script/fixweb


service httpd restart



نکته : در تمام راحل نصب به هیچ عنوان نباید ارتباط شما با سرور قطع شود و ترجیحا برای اطمینان بهتر هست از داخل یک سرور ویندوزی مراحل را طی نمایید

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:19
تغییر پسورد سرور کلوکسو از داخل SSH

در این آموزش نحوه تغییر پسورد کاربر ادمین پنل کلوکسو را آموزش میدهیم همچنین نحوه تغییر پسورد روت سرور و روت مای اسکیو ال و روت راندکیوب و روت هورده همچنین نحوه رفع مشکل ارور دیتابیس زمان لاگین
شدن به پنل کوکسو




ابتدا با برنامه پوتی به سرور لاگین کنید



1. Change root password:
passwd root
type new password
type again for verifiy




2. Mysql root password: --> ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'localhost'
service mysqld stop


mysqld_safe --skip-grant-tables &
mysql -u root


mysql>
mysql> use mysql;
mysql> UPDATE user SET Password = PASSWORD ('yournewpassword') WHERE User='root';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> quit;


service mysqld start




3. Kloxo admin password login:
sh /script/resetpassword master {newpassword}




4. Reset Kloxo mysql password: --> Error "Could not open database connection." when access to Kloxo
sh /script/fix-program-mysql {mysqlrootpassword}


or, enough:
sh /script/fix-program-mysql




5. Reset Horde password: --> Error "Could not open database connection."
Open file:
cat /home/kloxo/httpd/webmail/horde/config/conf.php


then find lines something like:
$conf['sql']['username'] = 'horde_groupware';
$conf['sql']['password'] = 'aVBq4yOrS';


then run:
service mysqld stop


mysqld_safe --skip-grant-tables &
mysql -u root


mysql>
mysql> use mysql;
mysql> UPDATE user SET Password = PASSWORD ('aVBq4yOrS') WHERE User='horde_groupware';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> quit;


service mysqld start


Or enough:
sh /script/fixhorde




6. Reset Roundcube password: --> Error "Could not open database connection."
Open file:
cat /home/kloxo/httpd/webmail/roundcube/config/db.inc.php


then find line something like:
$rcmail_config['db_dsnw'] = 'mysql://roundcube:pass@localhost/roundcubemail';


then run:
service mysqld stop


mysqld_safe --skip-grant-tables &
mysql -u root


mysql>
mysql> use mysql;
mysql> UPDATE user SET Password = PASSWORD ('pass') WHERE User='roundcube';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> quit;


service mysqld start


Note: Roundcube password always set as 'pass' (without quote

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:20
آموزش تهیه بک آپ در میکروتیک - backup in mikrotik

با سلام خدمت کاربران محترم

تهیه بک آپ از اطلاعات در میکروتیک به دو صورت انجام می شود
تهیه بک آپ از یوزر من و تهیه بک آپ از وین باکس
در این آموزش تهیه بک آپ از هر دو را توضیح خواهیم داد
دقت داشته باشید که اگر یوزر از طریق وین باکس ایجاد کرده اید باید به روش وین باکس بک اپ تهیه کنید و اگر یوزر ها را از طریق یوزر من ایجاد کرده اید باید از یوزر من بک آپ تهیه کنید :


1 - تهیه بک آپ در میکروتیک از طریق وین باکس :
در منو سمت چپ ویم باکس گزینه Files موجود است
بر روی آن کلیک کنید تا صفحه جدید باز شود
در صفحه جدید دو گزینه مشاهده میکنید
Backup / Restore
برای تهیه بک آپ تنها کافی است روی گزینه بک آپ کلیک نمایید و تا بک آپ تهیه شود
برای انتقال بک آپ به روی PC شخصی خود تنها کافی است فایل تهیه شده را بگیرید و بکشید به داخل دسکتاپ خود تا ذخیره شود و فایل به سیستم شما منتقل شود
برای ریستور نیز به می توانید از همین روش استفاده کنید
یعنی فایل را درگ کنید به داخل پنجره Files و گزینه Restore را انتخاب کنید تا بک آپ شما ریستور شود


2 - تهیه بک آپ از اطلاعات یوزر من
برای این مورد بعد از باز کردن وین باکس خود به گزینه New Terminal مراجعه کنید و در صفحه جدید باز شده به این صورت تایپ کنید :
/tool user-manager database save
با دستور فوق از اطلاعات یوزرمن بک آپ تهیه شده است
و با دستور زیر بک آپ ریستور می شود :
/tool user-manager database load


فایل بک آپ تهیه شده مانند قبل در گزینه Files قابل مشاهده است
برای ذخیره فایل نیز می توانید مانند قبل فایل را از همین پنجره به سیستم خود درگ کنید




درگ = کشیدن و رها کردن یک فایل در محلی دیگر

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:22
آموزش اتصال از طریق ریموت دسکتاپ به سرور مجازی ویندوز
- مهم نیست که شما از چه نسخه ای از ویندوز استفاد می کنید، ریموت دسکتاپ ( remote desktop connection ) از برنامه های اصلی ویندوز محسوب می شود و از طریق آن می توانید سرور خود را کنترل کنید. کافی است بعد از اینکه مشخصات سرور خود را دریافت نمودید مراحل زیر را دنبال نمائید.


ابتدا از منوی start ویندوز خود پوشه all programs را انتخاب نمائید، در پوشه accessories ، نرم افزار ریموت دسکتاپ قابل مشاهده می باشد.



Start> All Programs> Accessories> Remote Desktop Connection



در پنجره ریموت دسکتاپ آی پی خود را وارد نمایید سپس ورد آپشن شوید و در قسمت یوزر نیم نام کاربری خود را که به طور پیش فرض administrator میباشد وارد نمایید سپس تیک Allow me to save credentials را
انتخاب نمایید و دکه کانکت را بزنید پس از چند لحظه درخواست رمز عبور ظاهر میشود کلمه عبور خود را وارد و سپس دکمه اوکی را بزنید

همچنین بهتر است برای افزایش سرعت کار خود با سرور از بخش Display تعداد رنگ استفاده شده در RDC را کاهش دهید.

هم اکنون شما یک ویندوز سرور کامل و متصل به اینترنت پر قدرت جهانی را در اختیار دارید و میتوانید نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب و استفاده نمایید

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:24
آموزش بستن پورتهای مخرب در سروربا سلام
قصد آموزش بستن پورت های مخرب در سرور را داریم که باز بودن آهنها در بعضی مواقع موجب بباعث بسته شدن سرور می شود

تعدادی از پورت های مخرب:25 - 24 - 110 - 135 - 139 - 143 - 220 - 587 - 445 - 446 - 585 - 993 - 994 - 995 - 2390

بستن پورت توسط CMD:
این راه برای سرورهایی میباشد که سرویس فایروال آنها فعال می باشد
CMD رو بازکنید و این دستور رو تایپ کنید، فقط به جای number عدد پورت مورد نظرتون رو وارد کنید تا بسته بشه


netsh firewall delete portopening protocol = TCP port = number
11867

بستن پورت در RRAS :
شما باید از قسمت Administrator Setting وارد قسمت routing and remote access شوید.
سپس طبق شکل‌های زیر عمل نمایید:
11868
11869
11870

11871

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:29
آموزش تبدیل سرور مجازی به هاست دانلود-نصب iis در ویندوز سرور 2003با سلام

برای کانفیگ وب سرور iis ابتدا باید سی دی نصب ویندوز را در درایو قرار دهید و سپس مراحل زیر را طی کنید

کافی است شما IIS و DNS سرور را از Add Remove Program در Control Panel و از Component های ویندوز Add کنید سپس دامنه مورد نظر را در IIS خود Add کرده و سپس در DNS سرور خود DNS ها و یک A record تعریف کنید.
مسیر نصب IIS در ویندوز سرور ۲۰۰۳ بصورت زیر میباشد :
contorl panel > add or remove programs > add/remove windows components > Application server > iis install

در آخر یک فیلم از روش انجام برای راحتی شما قرار داده شده

مشاهده فیلم (http://irwebco.com/learn/file/IIS.html)

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:31
تغییر پورت ریموت دسکتاپ - نحوه تغییر port در Remote Desktop


چطور پورت Remote Desktop را تغییر دهیم ؟تغییر پرت توسط Registry انجام می پذیرد.
* قبل از اقدام هرگونه تغییر در سرور از Regisrty خود backup ( نسخه پشتیبان ) تهیه نمایید. *
1- ابتدا از منوی start بر روی run کلیلک کرده و سپس عبارت regedit را تایپ نمایید.
2- در Registry به مسیر زیر بروید .

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber3- بر روی PortNumber کلیک راست نمایید و سپس Modify را انتخاب نمایید.
4- قسمت Base را بر روی Decimal قرار داده و سپس در محیط Value پرت جدید را وارد نمایید.که پرت پیش فرض 3389 می باشد.
5- بعد از اعمال تغییرات سیستم خود را Restart نمایید.

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 19:35
میخوام یه آموزش توپ واستون بذارم.فک نکنم 90 درصد کسانی که با سرور کار میکنن اونو دیده باشن.اون 10 درصدم یا حرفه ای هستن که خودشون میدونن یا اینکه یکی بهشون گفته.
ریموت کردن سرور توسط گوشی
شما توسط این آموزش میتونید توسط گوشی های اندروید خود به سرور مورد نظر ریموت کنید

ابتدا نرم افزار مورد نظر را از لینک زیر دانلود کنید و بعد طبق تصاویر تنظیمات را انجام دهید

دانلود (http://irwebco.com/upload/RDC-irwebco.com.zip)

طبق تصویر زیر بعد از نصب کلید تنظیمات گوشی را بزنید تا منو باز شود سپس مراحل را از روی تصاویر انجام دهید
11872
11873
11874
11875

حال کردین؟اومید وارم خوشتون اومده باشه.به امید دیدار...!!!

eskelet-sokhte
March 14th, 2013, 22:37
یعنی خداییش هیچکدوم از اینا تشکر نداشت؟!؟!نامردی نکنین دیگه.دکمه تشکرو فشار بدین!

mghhgm
July 2nd, 2013, 21:45
سلام.چند روزی نتونستم تاپیکا بالا بیارم ولی خوب اومدم برای جبران.یه چندتای دیگه پست میزنم اگه تشکر شد که ادامه میدم ولی اگه نشد ...!!!
خوب اولین آموزشLPI 1
خوب اولین پست در ضمینه مدیریت و امنیت سرورهای لینوکس رو با روش های امن سازی در SSH که به کمک تیم

تحقیق و ترجمه آماده شده رو برای همه دوستانی که علاقه مند به بحث امنیت هستند میزارم

در پایان از همه دوستانی که ما رو در این امر یاری کردند تشکر میکنم

خوب این مقاله چیز خوبی شده و امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره!!!


عنوان مقاله : امن سازی سرور لینوکس با موضوع امن سازی SSH

زبان مقاله : فارسی

تعداد صفحات : 9

دانلود (http://ashiyane.org/forums/attachment.php?attachmentid=56572&d=1339764810)

سلام.ممنونم از زحماتتون
لینک دانلود خرابه