ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کنسل نکردن سرویس و نام بردن کاربران ؟



Aria
September 7th, 2012, 12:02
سلام.

ما مدتهاست که از مشکلی در دنیای هاستینگ ایران رنج می بریم و این مشکل روز به روز در حال افزایش هست.

کاربرانی هستند که خرید انجام میدهند و پس از مدتی، به هر دلیلی و بدون هیچ اطلاعی از انجام پرداخت ها سر باز می زنند و پس از تلاش فراوان برای تماس با ایشان، نهایتاً به این نتیحه می رسیم که منظور ایشان کنسل کردن سرویس بوده است.

آیا از نظر شما وقتش نیست که به این دسته از افراد بی مسئولیت درسی داد که حداقل یاد بگیرند وظیفه کوچک خودشون که اطلاع دادن قبل از کنسل کردن سرویس هست انجام بدند ؟

برای انجام این کار، پیشنهاد بنده ایجاد یک تاپیک و نام بردن این دسته از کاربران هست (به همراه ایمیل آدرس ایشان) تا در صورتی که خواستند با سرویس دهندگان دیگر کار کنند، ایشان از بی مسئولیتی کاربر با خبر شده و مواظب باشند.

نظر شما همکاران چیه ؟

با تشکر.

Clark
September 7th, 2012, 12:16
سلام
ببخشید من همکار نیستم و صرفا مصرف کننده هستم
ولی در نظر دارید که ایمیل آدرس خیلی راحت عوض میشه و یه نفر میتونه کلی ایمیل ادرس مختلف داشته باشه ! یا حتی اسم های مختلف و شماره تلفن های مختلف
بهترین راه حل این که شما یه محدوده زمانی برای تاخیر قرار بدید بعد از اون اگه تمدید نشد خیلی راحت شما سرویس لقو کنید . البته فکر کنم مسلما این کارو الانم می کنید
البته جدیدن یک سری شرکت های بزرگ از خریدار کپی شناس نامه رو هم میخوان که هویت شخص مشخص باشه ولی شک دارم همه راضی بشن ارائه بدن
پس یه جورای باید بسازید و فرقی نمی کنه .
موفق باشید

j4b3r
September 7th, 2012, 12:32
سلام
آخ گفتی؟!!!
به خدا این مورد خیلی اذیت میکنه. طرف مثلا VPS داره، از این طرف هم مشتری داری جدید داری! حالا مشتری قدیمیه هم مثلا چند ماهه داره تمدید میکنه، منابع سرور هم زیاد نداری، OverSell هم نمی کنی....
نمیدونی پاک کنی؟ نکنی؟

saeedxxx
September 7th, 2012, 12:55
به نظر من هر سروریس دهنده ای قوانینی وضع کرده برای این موارد، به طور مثال:
در صورت عدم پرداخت فاکتورهای ایجاد شده تا روز سررسید سرویس شما معلق میشود و تا 3 روز کاری اطلاعات نگهداری میشود.. پس از آن در صورت عدم پرداخت وجه اطلاعات کاربر حذف شده (اعم از میزبانی وب یا سرور مجازی و ...) و هیچ گونه مسئولیتی متوجه ما نمیباشد.

خوب طبق متن بالا اگر اقدام بشه دیگه تکلیف مشخصه!

الان مشکل چیه؟

taghi.karimi
September 7th, 2012, 13:35
درود
این مورد بارها برای ما پیش آمده کرده است!
البته شاید ضرر آن کم و کم به چشم نیاد اما اگر بخواهیم حسب کنیم خواهیم دید که هزینه بسیار بالایی را فقط به خاطر بی اعتنایی به این مورد پرداخته ایم!
باید دید نظر دیگر همکاران چیست!

tehvps
September 7th, 2012, 13:35
با بحثی که انجام دادین موافق هستم و ما هم مثل بقیه همکاران این مشکل و داریم ولی با پیشنهادی که دادین موافق نیستم، قرار دادن میل یوزر در اختیار دیگران کار درستی نیست

mohsened
September 7th, 2012, 14:14
سلام

ببینید اگر شما پیشفرض رو این بزارید که کاربر سرویسش رو تمدید نمی کنه و سر موقع سرویس رو ساسپند کنید این مشکل پیش نمیاد .

حالا به فرض یک کاربر مشکلی در پرداخت به موقع اگر داشت می تونه به سرویس دهنده اطلاع بده تا سرویس رو دیرتر ساسپند بکنه .

این بهتر از اینه که لیستی از کاربران ایجاد بشه .

iraniandata
September 7th, 2012, 14:15
سلام

خوب هستید؟

ببینید اصولا این که کاربر ادب کنیم نه درشان مدیر ه و نه در شانه کاربر

پس اگر در ابتدا قانون بذاریم که حتما باید اعلام کنه یا نه خوب تو همون قانون اخطاراتتون میدید

اما اینکه در قانون ثبت نامتون این مورد درج نکرده باشید بعد این کار بکنید

علاوه بر بدنام کردن خود و افشای اطلاعات کاربر

نه تنها باعث بی احترامی به کاربر شده حتی اعتماد به خود را در این انجمن از دست خواهید داد

بی مسئولیتی بعضی موقع ها فراموشی میتونه باشه اما برای فراموشی شما نمیتونید آبروی یک کاربر رو ببریید!!!!!

لطفا این کار رو انجام ندید!

موفق باشید.

nimafire
September 7th, 2012, 15:04
مطمینا این مورد مناسبی هست.
در کنار این موضوع این کاربران درخواست باز نگه داشتن سرویس را نیز دارند.
کاربرانی با خضویت اخلاقی : دروغ گویی - بد دهنی و بی ادبی - توقع بیجا و ... .

اما من به شما و تمام همکاران یک جمله توصیه میکنم.
طبق قوانین خودتان.سر.یسی که تمدید یا پرداخت نشود باید بسته شود.حذف شود.
کلیه عواقب با مشتری هست و هیچ گونه مسولیتی با سرویس دهنده نیست
خواه این کاربر از همکاران باشد یا مشتری قدیمی !!!!

Aria
September 7th, 2012, 21:24
تاپیک برای راحت تر بودن کاربران به بخش دیگری منتقل شد تا پاسخ ها نیاز به تایید نداشته باشند.

در مورد مسدود کردن کاربران، برخی کاربران هستند که شرکت های بزرگ ایران هستند و به دلیل مشغله زیاد و یا وضعیت دلار و ... کمی دیرتر پرداخت را انجام میدند.

منظور بنده از نام بردن این کاربران، بعد از طی کردن یک یا چندی از مراحل زیر است:

1. ارسال چند ایمیل مبنی بر overdue شدن سرویس
2. suspend کردن سرویس و ارسال ایمیل مربوط به این عمل به دلیل overdue شدن.
3. ارسال ایمیل/تیکت در این جهت و صبر برای دریافت پاسخ از ایشان (حداقل 3 روز کاری).
4. یاد آوری قوانین به ایشان در تیکت مذکور و درخواست پاسخ گویی مجدد (بعد از 2 روز).
5. تماس تلفنی با ایشان و درخواست برای پاسخ گویی به علت این مورد.

شما تصور کنید یک کاربر تمام فرصت های بالا رو داشند و کماکان حتی پاسخ هم نمی دهند و یا اعلام می کنند که "وقتی پرداخت نمی کنم یعنی نمی خوام دیگهههههههه" و موارد غیر حرفه ای از این دسته!

باز هم نباید نام و ایمیل ایشان اعلام شود ؟

امیدوارم خود شما از این دسته کاربران نباشید ....!

با تشکر.

mohsened
September 7th, 2012, 21:28
قوانین حفاظت از حریم خصوصی کاربر به شما اجازه پابلیک کردن ایمیل و نام کاربر رو میده ؟

Aria
September 7th, 2012, 21:31
سلام.

اگر جنین قانونی در ایران وجود داشت که قوانین دیگری هم وجود داشت.

اگر این امکان وجود داشت که برای کاربرانی که پرداخت رو انجام نمی دهند debt collector ارسال کرد و طلب رو دریافت کرد، که خیلی مشکلات برطرف میشد.

در حال حاظر تمام مشکل ما سرویس دهندگان نبودن قوانین درست هست ...

متاسفانه روش دیگری هم وجود داره، برخورد خارج از محدوده احترام با چنین کاربرانی و همینطور مهم حساب نکردن مشتریان ایرانی به دلیل وجود یک جنین کاربرانی که هر دو حالت پسندیده نیست!

با تشکر.

Hostpolis
September 7th, 2012, 21:41
سلام،

ما هم دقیقا این مورد رو تجربه میکنیم. بعضا هم از کاربرانی که اصلا انتظار چنین مواردی رو ازشون نداریم.

خیلی هم بررسی کردیم و تنها نتیجه ای که رسیدیم این هست که این افراد مسئولیت مالی در قبال فعالیتشون ندارند و این بزرگترین مشکل هست.

اگر در ایران سیستم اعتباری وجود داشت و این افراد نگران bad credit شدن بودند یا به قول شما نگران پیگیری debt collector agency ها بودن شاید این موارد رو تجربه نمیکردیم.

ما درخواست چک تضمین رو امتحان کردیم. ولی کسی که حرفش سندیت نداره چکش هم آش دهن سوزی نیست.

ولی از طرف دیگه حتی اگر من و شمای نوعی سرویس دهنده اعلام کنیم که فلان شخص تسویه درست و حسابی نداره باز هم سرویس دهندگان دیگه ای پیدا میشن که به این افراد سرویس بدن. جلوی این رو دیگه نمی تونیم بگیریم.

AvalinHost
September 7th, 2012, 21:54
روال کاری ما به اینصورت هست:
سه روز بعد از سررسید سرور مسدود میشه و براش sms مسدود شدن ارسال میشه.
فردایش تیکت باز میشه که اگه تمدید نکنید 24 ساعت بعد سرورتون حذف میشه.
اگه پاسخ داد که هیچ و اگر نداد 48 ساعت بعد چک می کنیم که توی این 48 ساعت گذشته لاگین کرده یا خیر.
اگر کرده و جواب نداده سرویس حذف میشه و اگر نکرده که تماس تلفنی انجام میشه. و اگر پاسخ داده که فبها

Aria
September 7th, 2012, 21:56
آقای راستگو.

چند نفر مثل بنده و شما و چند کاربر دیگر که من میشناسم (visperad - hugeserver) چند ده یا حتی چند صد هزار دلار سرمایه گزاری کردند ؟

بنده روی صحبتم با سرویس دهندگان هست، نه دلال ها یا واسطه ها و اگر از ما سرویس دهندگان این موضوع شروع بشه، کم کم برای همه جا خواهد افتاد.

اتفاقاً در فکر یک channel برای IRC یا موارد مشابه بودم که نظرات سرویس دهندگان ایرانی (که در حال حاظر انگشت شمار هستند) به اشتراک گزاشته بشه و بتونیم به هم کمک کنیم که زودتر پیشرفت کنیم. (فقط سرویس دهندگان ایرانی، مثل بنده و شما و دیگر همکارانی که نام برده شد).

با تشکر.

mohsened
September 7th, 2012, 22:00
میشه وبسایتی ایجاد کرد که سرویس دهنده ها به کاربران در موضوعات مختلف (ادب، پرداخت به موقغ و ...) امتیاز بدن و به شکلی سوابق مشتری مشخص باشه .
سرویس دهنده ها هم کاربران رو مجبور به ثبت نام در این سیستم بکنن و امتیاز بهشون بدن .

فقط مدتی طول میکشه تا سوابق مشتریان کامل بشه ولی حداقل بعد از مدتی این مشکل تا حدی حل میشه .

البته شاید برای سرویس دهنده زیاد جالب نباشه که به کاربرش امتیاز بده و شاید اصلا امتیاز درستی رو نده(رو دربایستی ، پارتی بازی ، حفظ کردن مشتری و ...) ولی به هر حال اینم میتونه راهی باشه .

Hostpolis
September 7th, 2012, 22:11
آقا آریا،

من با کل صحبت شما موافق هستم. ولی جامعه ما که سرویس از تجهیزات خودمون هست بسیار کوچکتر از جامعه Reseller هاست. چه بسا بعضی از Reseller ها سرورهای من و شما رو میفروشند. بنابراین کنترل ما خیلی نیست روی این مساله.

انجمن WHT انگلیسی زبان یک بخش داره برای اعضای Corporate و Premium که همین موارد توش مطرح میشه. صرفا به عنوان پیشنهاد، شاید بشه برای سرویس دهندگانی که Public ASN دارند در همین انجمن یک بخش ویژه درست کنیم که جایی باشه برای سرویس دهنده ها. البته شاید پیشنهاد خوبی نباشه چرا که سخت گیری ARIN و RIPE برای ASN رو نمیشه مقایسه کرد و همونطور که عرض کردم این صرفا یک پیشنهاد ساده برای تعامل بیشتر هست.

تشکر

HugeServer
September 7th, 2012, 22:28
با سلام،


بنده نمی خوام بگم و بیان کنم که این مورد مناسب نیست. ولی متاسفانه پیش آمدن اینگونه مشکلات همگی به دلیل کم بودن سطح اطلاعات یک شخص خریدار هست، البته دقت کنید که گفتم برخی. ما خودمان کاربران را طی چند سال گذشته داشتیم که این مشکل را نداشتند و میدانستند که طبقه تعهدی که ما نسبت به آنها داریم و همیشه پاسخ گو هستیم آنها نیز باید پاسخ گو باشند، ولی خوب برخی هم این مورد را متوجه نمیشوند.


ولی این روش کاری که شما فرمودید مخالف قوانین privacy یک شرکت میباشد، البته این را نادیده نگیریم که اگر شما با کاربر یک قرار داد ماه به ماه امضا کردید و کاربر حق کنسل کردن سرور خود را بعد از یک ماه پرداخت دارا باشند پس شما به عنوان ارایه دهنده حق شاکی بودن از بابت کنسلی بعد از یک ماه را نخواهید داشت. و به عنوان شرکت میتونید موارد دیگه را پیش بگیرید تا از سرویس دهی مجدد به کاربر جلوگیری کنید.


موفق باشید.

Aria
September 7th, 2012, 22:48
سلام.

آفای راستگو،
درسته، ولی ایجاد چنین بخشی کمی زود هست چون تعداد افرادی که درش فعالیت می کنند بسیار کم میشه، فعالاً برای بحث و بررسی موارد بهتر هست به صورت خصوصی تر انجام بدیم که برای مثال IRC Channel هست که میتونه به همه ما کمک کنه زودتر به اهدافمون برسیم.

سامان جان:
اینطور نیست، بحث ما کنسل کردن هست، نه اینکه چرا کنسل کردن و ما اعتراضی داریم ... ما هم 90% کاربرانمون حرفه ای هستند و تجربه کافی در این صنعت دارند و این کار رو شوخی نگرفتند که بخوان بی اهمیت به سرویس دهنده یا مشتری باشند.
صحبت و پیشنهاد بنده در مورد افرادی هست که مسلماً "خلاف" عمل می کنند و کاربران درستی نیستند.
در مورد Privacy هم بله، درسته اما در ایران چنین قانونی نیست، همینطور قانون های دیگر برای حمایت از سرویس دهنده ... کاربران میان برای 10 - 15 هزار تومان هر چی دلشون میخواد به سرویس دهنده میگن و در انجمن های عمومی اسم و مشخصاتش رو ارائه می کنند، حالا از نظر شما حق ما سرویس دهنده ها نیست که حداقل در مورد وجود افراد بی مسئولیت و غیر حرفه ای از این قبیل اقدامی کنیم ؟ حداقل در جهت حل این مشکل و درس دادن به افراد این چنینی که هم یاد بگیرند که این کار "لازم" هست و هم کمی از آبروشون بترسند و این کار رو نکنند.

با تشکر.

HugeServer
September 7th, 2012, 23:01
سامان جان:
اینطور نیست، بحث ما کنسل کردن هست، نه اینکه چرا کنسل کردن و ما اعتراضی داریم ... ما هم 90% کاربرانمون حرفه ای هستند و تجربه کافی در این صنعت دارند و این کار رو شوخی نگرفتند که بخوان بی اهمیت به سرویس دهنده یا مشتری باشند.
صحبت و پیشنهاد بنده در مورد افرادی هست که مسلماً "خلاف" عمل می کنند و کاربران درستی نیستند.
در مورد Privacy هم بله، درسته اما در ایران چنین قانونی نیست، همینطور قانون های دیگر برای حمایت از سرویس دهنده ... کاربران میان برای 10 - 15 هزار تومان هر چی دلشون میخواد به سرویس دهنده میگن و در انجمن های عمومی اسم و مشخصاتش رو ارائه می کنند، حالا از نظر شما حق ما سرویس دهنده ها نیست که حداقل در مورد وجود افراد بی مسئولیت و غیر حرفه ای از این قبیل اقدامی کنیم ؟ حداقل در جهت حل این مشکل و درس دادن به افراد این چنینی که هم یاد بگیرند که این کار "لازم" هست و هم کمی از آبروشون بترسند و این کار رو نکنند.

با تشکر.

جناب آریا،


این موضوع تنها مربوط به کاربران تازه کار و غیر حرفی نیست. ما خودمون چند کاربر از هاستینگ های برتر ایران داریم که یکی از آنها همین ماه بدون اطلاع رسانی پرداخت ۲ سرور خود را انجام ندادند و حتی به صورت تلفنی نیز حاضر به پاسخ گویی نیستند. که البته نمیتونیم این شرکت را نام ببریم چون که به هر حال خلاف قوانین ما میشود.

RoobinaServer
September 7th, 2012, 23:11
سلام
آخ گفتی؟!!!
به خدا این مورد خیلی اذیت میکنه. طرف مثلا VPS داره، از این طرف هم مشتری داری جدید داری! حالا مشتری قدیمیه هم مثلا چند ماهه داره تمدید میکنه، منابع سرور هم زیاد نداری، OverSell هم نمی کنی....
نمیدونی پاک کنی؟ نکنی؟

نظر بنده اینه البته جزو قوانین ما هم هست

مشتری 29 این ماه مثلا تمدیدشه تا شد 30 و تمدید نکرد سرور وی خاموش میشه و آیپیش به مشتری دیگر واگذار میشه
و تا 2 روز الی 3 روز یا بیشتر اگر شد اطلاعتاشن نگه داری میشه اگر خواستن مجدد تمدید کنند یا در همان سرور یا در سرور دیگر منتقل میشه و آیپی جدید داده میشه.

فکر نکنم با این روش مشکلی باشه.
یا حق
:53:

Hostpolis
September 7th, 2012, 23:12
من با IRC یا mailing list موافقم. به این شکل هم بحث Privacy آقا سامان حل میشه و هم میشه به عنوان provider کمی بیشتر موضع خودمون رو نگه داریم.

ما تجربه عدم هماهنگی رو با هر دو گروه داشتیم و داریم. برای رسیدن به مرحله عملیاتی روی این قضیه می تونید روی ما حساب کنید و ما همکاری خودمون رو اعلام میکنیم.

Hostpolis
September 7th, 2012, 23:15
نظر بنده اینه البته جزو قوانین ما هم هست

مشتری 29 این ماه مثلا تمدیدشه تا شد 30 و تمدید نکرد سرور وی خاموش میشه و آیپیش به مشتری دیگر واگذار میشه
و تا 2 روز الی 3 روز یا بیشتر اگر شد اطلاعتاشن نگه داری میشه اگر خواستن مجدد تمدید کنند یا در همان سرور یا در سرور دیگر منتقل میشه و آیپی جدید داده میشه.

فکر نکنم با این روش مشکلی باشه.
یا حق
:53:

با این روش برای مشتری وی پی اس و یا یک سرور مشکلی نیست. روی صحبت ما بیشتر برای مشترکینی هست که پرداخت ماهانه بالای 100 دلار دارند. طبیعتا من برای مشترکی که 10 سرور رو 12 ماهه داره پرداخت میکنه تسهیلات قایل میشم و زمان میدم برای پرداخت. برای مشترکین کوچکتر اتوماسیون بهترین راه حل هست. مشکل ما بیشتر مشترکین سرورهاست.

Techno Pars
September 7th, 2012, 23:17
دوستان توجه داشته باشند که بحث vps و dedicated در این زمینه کاملا متفاوت هست.
خیلی از دوستان توجه ندارند که وقتی با یک دیتاسنتر کسی وارد یک قرارداد میشه و چندین رک یا کیج میگیره اون دیتاسنتر در پرداخت ها و سرویس های مشتری انعطاف بیشتری به خرج میده اما هیچ وقت از سود خودش نمیزنه.دیتاسنتر کاری نداره که مشتری شما کنسل کرده یا نکرده ! طرف حسابش با سرویس گیرندست.میگه شما اکر میخواستی کنسل کنی کنی باید x روز قیل اطلاع میدادی و این اون چیزی هست که با ما توافق کردی.کاری با توافق سرویس گیرنده با end-user نداره.
بهترین راه را چند سالی هست که ما پیدا کردیم.و اونم این که اصلا سرویسی ارائه نکنیم.
خدا وکیلی با این شرایطی که برخی دوستان پیاده کردند اصلا توی ایران دیگه نمیشه اصلا اسم بیزینس را روی هاستینگ گذاشت.
باید واقعا یه فکر اساسی برای کسانی که قصد دارند به صورت حرفه ای کار کنند ، کرد !

mohamad2314
September 8th, 2012, 00:24
کاملا با این موضوع موافقم

RoobinaServer
September 8th, 2012, 00:59
ایمیل ها هم گذاشته بشه همین فروشنده های تابستونی میان ایمیل ها را بر میدارن میگذارن و میشه منبع خوبی برای برداشتن میل دیگران برای فرستادن پیام های تبلیغاتی و ... فکر نمیکنید مشتری حق داره که ایمیلش پخش نشه ؟

Aria
September 8th, 2012, 01:14
سلام.

بحث ما مشتری هایی هست که حق و حقوق سرویس دهندگان رو رعایت نمی کنند و در مورد تجارت سالم و حرفه ای چیزی نمی دونند و تلاش هم نمی کنند که در این مورد اطلاعات کسب کنند!

ساده بگم، این چنین مشتریانی هیچ حقی ندارند ... وقتی برای دیگران حقی قاعل نشوند خودشون هم باید حقشون زیر پا گزارشته باشه تا متوجه بشند اشتباه کردند!

با تشکر.

shivahost
September 8th, 2012, 01:23
بنظر من سرویس دهنده باید قوانین سفت و سختی بگذاره که مشتری به موقع تمدید کنه و اگر در پایان دوره تمدید نکرد سرویسش حذف شود. مثلا فقط 2 یا 3 روز پس از اتمام دوره در صورت عدم پرداخت سرویس حذف و کنسل شود.

استفاده از روش هایی مثل ارسال sms برای اطلاع رسانی به مشتری جهت یادآوری پرداخت صورتحساب کمک می کند. حالا اگر یک مشتری یک دوره گرفتاری داشت و تاخیر می خواست بکنه باید از طریق تیکت یا تلفن درخواست بده که سرویس چند روز حذف نشه و البته در این شرایط هم بهتره جریمه تاخیر در پرداخت بهش اضافه بشه که تکرار نکنه!

RoobinaServer
September 8th, 2012, 01:29
سلام.

بحث ما مشتری هایی هست که حق و حقوق سرویس دهندگان رو رعایت نمی کنند و در مورد تجارت سالم و حرفه ای چیزی نمی دونند و تلاش هم نمی کنند که در این مورد اطلاعات کسب کنند!

ساده بگم، این چنین مشتریانی هیچ حقی ندارند ... وقتی برای دیگران حقی قاعل نشوند خودشون هم باید حقشون زیر پا گزارشته باشه تا متوجه بشند اشتباه کردند!

با تشکر.

خب بعد میدونید چی میشه ؟

مثلا گروه ما میاد میگه آقا فردی با این میل این کارو کرده و به هش نفروشید اینم ایمیلش

حالا طرف صاحب میل میاد میگه آقا دروغ میگید و ... خودتون تا آخر فکر کنید چه خواهد شد. فقط باید هی تاپیک های اعتراض اینجور افراد را جواب داد(این وسط هم راهی پیدا میشه برای سوء استفاده برخی از فروشنده ها و مثلا به مشتری ممکن هست بگن اگر تمدید نکنید این کارو میکنیم کسی به شما سرویس نده)
برای اینها
هم فکری کردید؟

s.w.a.t
September 8th, 2012, 01:37
خب بعد میدونید چی میشه ؟

مثلا گروه ما میاد میگه آقا فردی با این میل این کارو کرده و به هش نفروشید اینم ایمیلش

حالا طرف صاحب میل میاد میگه آقا دروغ میگید و ... خودتون تا آخر فکر کنید چه خواهد شد. فقط باید هی تاپیک های اعتراض اینجور افراد را جواب داد(این وسط هم راهی پیدا میشه برای سوء استفاده برخی از فروشنده ها و مثلا به مشتری ممکن هست بگن اگر تمدید نکنید این کارو میکنیم کسی به شما سرویس نده)
برای اینها
هم فکری کردید؟

بحث تمدید کردن یا نکردن نیست! کل این صبحتها برای این میباشد که همون شکلی که سرویس دهنده به مشتری احترام میزاره مشتری هم به سرویس دهند احترام بزاره و وقتی سرویس رو دیگه نمیخواد تمدید کنه قبلش درخواست کنسلی بده و یا وقتی یادش رفت یا ... که صورتحساب رو به موقع پرداخت کنه قبول کنه که جریمه ایی که سرویس دهنده معین کرده رو پرداخت کنه.

درضمن این بحث به این انجمن ربطی نداره که بیان اینجا تاپیک اعتراضی بزنند و قطعا وقتی این گروه تشکیل میشه با دلیل و مدرک میشه که یکی رو در این لیست جا داد و یا از این لیست خارج کرد!

درکل ایده خوبی هست آریا و هنوز برای بازار ایران زود هست چون هنوز معنی Bad Credit رو نمیدونن و به صورت سنتی تجارت میکنند! شما کار خودت رو بکن به موقع پرداخت کردن تمدید کن سرویس رو نکردن جریمه کن تادو روز وقت بده بعد خلاص کن! :d

AriyaDownload
September 8th, 2012, 01:47
کاره خوبی هست به نظرم
تقریبا می شه گفت همون کاری که انجمن شاپ کیپر در مورد سرویس برگشتی ها انجام داد
اینم اگه انجام بشه به نفع کسانی که تویه کار هاستینگ هستند می شه.

دوستانی هم که در این مورد می خوان ارطلاعات بیشتر کسب کنن بهتر هست به سایت برگشتی ها مراجعه کنن، اونجا به طور عملی از قضیه ای که جناب آریا فرمودن متوجه می ن (البته اگه من منظور ایشون رو درست متوجه شده باشم)



سامانه هوشمند برگشتی ها
یکی از معضلات کمرشکنی که تقریبا تمام فروشگاه های اینترنتی در ایران با آن دست و پنجه نرم می کنند ، مشکل سفارشات برگشتی است . سفارشاتی که بعضا با هویتی نامعلوم و یا با هویت معلوم اما با مقاصدی نظیر آزار و اذیت مدیران فروشگاه های اینترنتی ثبت می شوند . البته ناگفته نماند که این کل ماجرا نیست و بعضا سفارشات صحیح نیز در برخی موارد به دلیل عدم مسئولیت پذیری برخی مامورین پستی به سفارشات برگشتی تبدیل می شوند . حال به نظر شما چاره چیست !؟
به عنوان گام اول ، کلیه فروشگاه های اینترنتی می توانند با عضویت در سامانه برگشتی ها نسبت به ثبت سفارشات برگشتی فروشگاه خود اقدام نمایند . هر فروشگاه اینترنتی در هنگام ثبت سفارش برگشتی در سامانه ، اطلاعاتی اعم از استان محل سکونت خریدار ، شماره تلفن خریدار ، کد پستی خریدار و . . . را با دقت و به طور صحیح وارد می نماید . با همکاری فروشگاه های اینترنتی سراسر کشور ، یک پایگاه اطلاعاتی عظیم از کلیه سفارشات برگشتی حاصل می گردد .
در گام بعدی ، فروشگاه های اینترنتی علاوه بر امکان ثبت سفارشات برگشتی ، توانایی جستجو در و استعلام از پایگاه داده سامانه برگشتی ها را خواهند داشت . بدین ترتیب که به محض دریافت سفارش جدید ، می توانند ابتدا کد پستی یا شماره تلفن خریدار را در سامانه برگشتی ها جستجو نموده و از تاریخچه سفارشات برگشتی ثبت شده توسط خریدار مطلع گردند . در این صورت با اطمینان خاطر بیشتر و با دقت بیشتری می توانند در مورد ارسال و یا عدم ارسال سفارش مذکور تصمیم گیری نمایند .

Aria
September 9th, 2012, 00:41
سلام.

بنده اصلاً شخصی صحبت نمی کنم، برخی از دوستان تصور کردند بنده دنبال راه حل برای مشکل خودمون هستم در صورتی که بنده پیشتر این مورد رو بررسی کردم و تمام اقدامات لازم انجام شده و تصمیم بر این شد که از اول سال 2013 و بعد از طعتیلات January سیستم حسابداری و مدیریت سرور های ما به طور کامل به پنلی که خودمون طراحی کردیم منتقل بشه.

در این پنل هم از 5 زور قبل از تمدید شروع به ارسال ایمیل میشه برای کاربر و اگر ایشان پرداخت را انجام ندند تا روز تمدید اصلی، در روز تمدید ایمیلی با مبنای اینکه سرویس مسدود شده و مبلغ فلان جریمه خواهد داشت براشون ارسال میشه و همینطور 6 ساعت قبل از مسدود شدن سرویس مجدد این ایمیل ارسال میشه.

در صورت پرداخت نشدن invoice سیستم به صورت خودکار به شبکه ما متصل میشه و پورت سرور ایشان رو مسدود می کنه و سپس یک ایمیل ارسال میشه که چنین کاری انجام شد و باید تمام پرداخت ها انجام شود تا سرویس مجدداً فعال شود و ...

ببینیند، بنده شخصی صحبت نمی کنم، باور دارم که برای حل تمام مشکلات راه حلی دارم و تجربه کافی در این تجارت دارم که برای برخورد با کاربرانی خطا کار آماده باشم.

روی صحبت من با همه ایرانیانی هست که میخوان تجارت سالم داشته باشند، همکارانی که برای تجارت خودشون ارزش قائل هستند و میخوان در یک محیط با احترام 2 طرفه کار کنند.

لطفاً نظراتتون رو بگید، خوشحال میشه نظر همه دوستان مشخص بشه تا از هفته آینده تاپیک مربوط به این کار زده بشه و شروع کنید (اگر اکثریت موافق بودند).

با تشکر.