PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فعاليت فروشگاه‌هاي مجازي در اماكن مسكوني ممنوع



آگونیس
June 15th, 2012, 00:54
مرجع : نشريه عصرارتباط (http://www.asreertebat.com/)
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸


ایتنا- فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در واحدهای تجاری، امکان سواستفاده متخلفان را کاهش می‌دهد و ضریب امنیتی بالاتری خواهد داشت.
http://itna.ir/images/docs/000022/n00022437-b.jpg




اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي ضوابط لازم براي صدور پروانه كسب فروشگاه‌هاي اينترنتي، فعاليت اين فروشگاه‌ها را در اماكن مسكوني ممنوع كرده‌است.
اين اصلاحيه به درخواست دستگاه‌هاي امنيتي به منظور نظارت بيشتر روي فروشگاه‌هاي اينترنتي صورت گرفته‌است.

مركز امور اصناف و بازرگانان اعلام كرده‌است كه به زودي اين اصلاحيه را ابلاغ خواهد كرد اما اين در شرايطي صورت مي‌گيرد كه فروشگاه‌های مجازی خواهان فعالیت در اماکن مسکونی هستند.

به گزارش ایتنا از عصر ارتباط، این اصلاحیه در شرایطی مسیر ابلاغ نهایی به اتحادیه‌های سراسر کشور را طی می‌کند که در الحاقیه اصلی آیین‌نامه فوق، هیچ اشاره‌ای به شرایط مکانی فروشگاه‌های الکترونیکی نشده و تنها بر لزوم دریافت پروانه کسب و ارائه سند مالکیت معتبر از سوی فرد صنفی تاکید شده است.

افزایش امکان سوءاستفاده و زمینه تخلف در فروشگاه‌های اینترنتی که در اماکن مسکونی قرار دارند، مهم‌ترین عاملی است که مرکز اصناف و اتحادیه فناروان رایانه تهران در این رابطه اعلام کرده‌اند.

اصلاحیه‌ای که به تایید وزیر رسید
موضوع ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی طی سه سال گذشته به صورت جدی در دستور کاری وزارت بازرگانی وقت قرار گرفت و سرانجام سال پیش تحت عنوان الحاقیه آیین‌نامه اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب فروشگاه‌های الکترونیکی به امضا مهدی غضنفری وزیر بازرگانی رسید تا به این ترتیب فروشگاه‌های الکترونیکی به رسمیت شناخته شوند.

این الحاقیه که در ۱۱ ماده شرایط تشکیل فروشگاه‌های الکترونیکی را مشخص کرده است سال گذشته در جلسات مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با نمایندگان وزارت اطلاعات، پلیس فناوری و تبادل اطلاعات و ارتباطات ناجا، بانک مرکزی و مرکز امور اصناف و بازرگانان نهایی شد اما هفته گذشته حسن رادمرد رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان از ابلاغ دستورالعمل اصلاحیه این آیین‌نامه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و اتحادیه‌ها خبر داد.

حسن رادمرد در گفت‌وگو با عصر ارتباط اعلام کرد در مذاکرات نهایی با نمایندگان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، موضوع فعالیت فروشگاه‌های الکترونیکی در اماکن مسکونی مورد بررسی قرار گرفته و قرار شد از این پس تنها فروشگاه‌های الکترونیکی‌ای مجاز به فعالیت باشند که در اماکن تجاری سکونت دارند.

رادمرد با بیان اینکه این موضوع پس از جلسات مکرر به صورت دستور از سوی وزارت اطلاعات به مرکز اصناف و بازرگانان ابلاغ شده است، گفت:«پس از ابلاغ، ممنوعیت فعالیت فروشگاه‌های مجازی در منازل را به شکل اصلاحیه‌ای در دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب فروشگاه‌های الکترونیکی اعمال کردیم و این دستورالعمل به تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز رسیده است.»

او به دلایل عنوان‌شده برای ممنوعیت فعالیت این فروشگاه‌ها در اماکن مسکونی اشاره کرد و افزود:«فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در واحدهای تجاری نه‌تنها از نظر نظارت اماکن ضریب امنیتی بالاتری دارد بلکه امکان سوءاستفاده متخلفان هم به این شکل کاهش می‌یابد. علاوه بر این پروانه کسب این واحدها در اماکن تجاری کاملا مشخص است.»

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اصلاحیه فوق بخش عمده‌ای از فروشگاه‌های اینترنتی فاقد شرایط برای فعالیت خواهند شد، گفت:«در هر صورت این موضوع یک دستور امنیتی است و بازار فروشگاه‌های اینترنتی همواره نیازمند ساماندهی بوده است. این موضوع قطعا امکان هرگونه سوءاستفاده را از فروشگاه‌های اینترنتی متخلف سلب می‌کند.»

رادمرد گفت: « اصلاحیه آیین‌نامه صدور پروانه کسب فروشگاه‌های اینترنتی آماده ابلاغ است.»

حقوق فروشگاه‌های قانونی رعایت می‌شود
همچنین مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران که هم‌اکنون در شرف صدور پنج جواز کسب برای فروشگاه‌های اینترنتی است، با تایید خبر دستورالعمل اصلاحیه آیین‌نامه صدور پروانه کسب فروشگاه‌های الکترونیکی گفت:«این اصلاحیه در واقع چکیده‌ای از پیشنهادهای اتحادیه رایانه به منظور اصلاح شرایط صدور جواز فروشگاه‌های اینترنتی بود اما تا به امروز هنوز هیچ اصلاحیه‌ای به صورت نهایی به اتحادیه ابلاغ نشده است.»

میرمهدی با اشاره به این‌که بروز تخلف‌ نتیجه قطعی سختگیری نکردن در صدور پروانه کسب این فروشگاه‌هاست‌، اضافه کرد:«اتحادیه هفت ایراد مشخص را به متن آیین‌نامه اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب فروشگاه‌های الکترونیکی وارد کرده بود که از بین آنها موضوع الزام فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در اماکن تجاری مهم‌ترین بند پیشنهادی به شمار می‌رفت.»

او در تشریح دلایل اتحادیه فناوران برای این موضوع گفت:«بسیاری از فروشگاه‌های مجازی ممکن است در واحدهای مسکونی قرار بگیرند که اجاره‌ای است بنابراین امکان ترک یک‌شبه آنها از محل مورد نظر و کلاهبرداری صنفی بسیار محتمل است. ضمن اینکه ما پیشنهاد کردیم صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی برای دریافت جواز ملزم شوند وثیقه‌ای به اتحادیه بسپارند تا در صورت تخلف یا کلاهبرداری، خسارت‌های واردشده به مشتریان این فروشگاه‌ها جبران شود.»

میرمهدی رعایت حقوق فروشگاه‌های قانونی را یکی از محاسن این اصلاحیه برشمرد و ادامه داد:«در صورتی که فروشگاه‌های اینترنتی همه در شرایطی یکسان فعالیت کنند حقوق فعالان این حوزه که به صورت قانونی در اماکن تجاری مشغول به کار هستند هم رعایت می‌شود.»

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ نفر متقاضی دریافت پروانه کسب فروشگاه‌های اینترنتی شده‌اند و اتحادیه در آینده‌ای نزدیک جواز پنج متقاضی را که دارای تمام شرایط قانونی برای دایر کردن یک فروشگاه مجازی است، صادر می‌کند.

ايتنا - فعاليت فروشگاه‌هاي مجازي در اماكن مسكوني ممنوع (http://itna.ir/vdchqkni.23nixdftt2.html)

astro.alireza
June 15th, 2012, 01:22
خدمات هاستینگ و ... هم جزو فروشگاه ها محسوب می شه و نیازمند اخذ مجوزهای لازم بر اساس قانون جدید هست
قانون خوبیه. بچه مدرسه ای ها خداحافظی کنند!!!

itjavani
June 15th, 2012, 01:35
خدمات هاستینگ و ... هم جزو فروشگاه ها محسوب می شه و نیازمند اخذ مجوزهای لازم بر اساس قانون جدید هست
قانون خوبیه. بچه مدرسه ای ها خداحافظی کنند!!!

به شرطی که کسی نظارت داشته باشه!


پ.ن: شنیدم برای خدمات وب هاستینگ علاوه بر مجوز شرکت ، نیاز به هماهنگی و اخذ یک چیزی شبیه مجوز از پلیس فتا هم هست؟! اطلاع کافی ندارم اگر اطلاعی دارید قرار بدید!

payam_shzbax
June 15th, 2012, 01:38
خدمات هاستینگ و ... هم جزو فروشگاه ها محسوب می شه و نیازمند اخذ مجوزهای لازم بر اساس قانون جدید هست
قانون خوبیه. بچه مدرسه ای ها خداحافظی کنند!!!

آی گفتی :)) .
سعید یعنی درگاه دیگه به فرد داده نمیشه؟

Only4U
June 15th, 2012, 03:11
یکم اگه دقت میکردید در متن اینجور که نوشته در سال گذشته 80 تا فروشگاه جواز خواستن
حالا فک میکنید این روند سودی هم داشته باشه ؟ با این روند که همین الان هم اینا که تو خونه هستن جواز و از این چیزا ندارن اصلا نمیدونن چی هست !!!!

vahidmom
June 15th, 2012, 09:28
دوست عزيز تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
ما الان 4 ماهه براي نماد اطمينان اقدام كرديم ولي هنوز يه نماد ساده رو ندادند
فكر ميكنيد ميتونند خيلي راحت همه رو ساماندهي كنند؟!!!!
به همين سادگي و زودي نميتونند كاري كنند
شايد سالها طول بكشه

psfa
June 15th, 2012, 09:36
اگه بتونن عمل كنن به حرفشون (كه نميتونن) خيلي خوبه اينجوري اين همه كلاه برداريم نميشه
الان تو نت ايران هر وسيله اي كه فروش ميره تقلبيه و بعد كه ميخري ميبيني داغونه ديگه كاريم از دستت بر نمياد

danitfk
June 16th, 2012, 00:54
از کی آغاز میشه !؟ :64:
خدا کنه همت کنن از اول تیر ضربتی کار کنن !! :-p

Hostpolis
June 16th, 2012, 01:22
صرف نظر از مسائل مربوط به بازار میزبانی، که به قول همکارانی که بالا نظر دادند با "بچه مدرسه ای ها" در فصل تابستان صعود و افول میکنه، اگر واقعا همچنین برنامه ای بصورت قانونی مطرح بشه ایران متاسفانه یک قدم دیگه به عقب باز خواهد گشت.

افرادی که در حوزه طراحی و وضع قانون فعال هستند بهتر هست در مورد قوانین مربوط به بازار و صنایع Hitech و اینترنتی نگاهی به غرب بکنند. ایراد، فعالیت در منزل نیست. ایراد این هست که در ایران هیچ مرجعی برای سنجش اعتبار مالی و صحت عملکرد افراد و شرکت ها نیست. چه در سطح خرد و چه در سطح کلان. چه یک فروشگاه اینترنتی شارژ ایرانسل و چه بانک ملی.

کار در خانه و ایجاد زنجیره تامین یکی از محصولات و منافع تجارت الکترونیکی هست. محصول مهمتر تجارت الکترونیکی شفاف سازی بازار هست که ظاهرا در ایران بازار با تجارت الکترونیکی تیره تر شده.

متاسفانه با این نوع قوانینی که فکر نکرده و بصورت زد و خردی مصوب میشند فقط رتبه ایران در کشورهای E-Ready بدتر و بدتر میشه.

HyperServer
June 16th, 2012, 01:59
حسن رادمرد در گفت‌وگو با عصر ارتباط اعلام کرد در مذاکرات نهایی با نمایندگان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، موضوع فعالیت فروشگاه‌های الکترونیکی در اماکن مسکونی مورد بررسی قرار گرفته و قرار شد از این پس تنها فروشگاه‌های الکترونیکی‌ای مجاز به فعالیت باشند که در اماکن تجاری سکونت دارند.


ماشاالله نویسنده !!!

saeed_m27
June 16th, 2012, 10:07
بله بنده ام با هاست پولیس موافقم بایستی دید هدف چیه و چرا میخوان مجوز داشته باشند واینکه مجوز صادر بشه برای یه عده که معلوم نیست آیا صلاحیت دارند یا نه! این مایه پیشرفت نیست چه بسا کلاه برداری ها بیشتر هم بشه من فکر کنم اونا بیشتر به فکر جنبه سیاسی و امنیتی مسئله فکر کنند تا پیشرفت هاستینگ! اونوقت آقایون میان به به و چه چه میکنند همین شمایی که میخندید یه روز از منزل شروع کردید از پشت بام شرکت نبود پس چجوری تا مراتب رو طی کردید همه چیز رو فراموش کردید! و در باره بچه مدرسه ای بنده نه بچه مدرسه ای ام و نه به اونا توهین میکنم ولی همون بچه مدرسه ای اگر یه روز 4تا مثل شما بخوان اینجور باهاش رفتار کنه نمیدونم پیشرفت این آدم کی رخ بده و چجوری بروز بده استعدادش رو تو این زمینه اصلا نمیدونم ما چرا باید در مورد صلاحیت آدما و بقیه به همین راحتی نظر بدیم و تصمیم گیری کنیم شاید بین همین بچه مدرسه ای ها کسانی باشند که آینده این مملکت رو تامین کنه پس شما چجوری میتونید به همین راحتی نظر بدید؟! مگه اونایی که شرکت ثبت کردند از هر لحاظ تکمیل هستند و میتونند بگن بی نقصند من همین الان اگر اسم ببرم شاید تاپیک بهم بخوره ولی توهمین انجمن خدا میدونه چقدر کلاه برداری از شرکت ها دیدم و به روی خودشون هم نمیارن اون وقت عده ای به همین راحتی واسه اینکه شاید یه عده به اصطلاح آقایون مدرسه ای یا تو منزل کار میکنند بیان هاستینگ رو لکه دار کنند و بازار هاستینگ رو به هم بریزند و با ثبت شرکت همه چیز به روال خودش برگرده!! اونی که میاد به بچه اعتماد میکنه پول رو از جیب من و تو نمیده که ما خودمون رو ناراحت کنیم براش اون حتما یه چیزی دیده که داره بهش اعتماد میکنه در ثانی خود فرد مسئول سود ضرر کارش هست نه من وتو !! خیلی از شرکت های ما هم چیزی نشون ندادند که بشه با اطمینان در موردشون حرف زد البته بازم میگم من طرف صحبتم با اونایی هستش که تندرو هستند و فقط تو فکر جیب و منافع خودشون هستند تا پیشرفت هاستینگ و اعتبار و ثبت شرکت با تشکر

peculiar
July 17th, 2012, 13:43
بنده به شخصه افتخار میکنم که یک "بچه مدرسه ای" بتونه چنین مسئولیت بزرگی رو قبول کنه. اگر هم همون "بچه مدرسه ای" به من به عنوان همکار رجوع کنه تا با کسب نان حلال درآمدی برای خودش و خواندش و آینده روشنش کسب کنه دستش رو هم میبوسم و نوکرش هم هستم.

پیشرفت اقتصاد یک کشور با ایجاد محدودیت با ابزار قانون و "ساماندهی" و حذف بچه مدرسه ای ها ایجاد نمیشه. بلکه با آزاد گذاشتن بازار و آموزش مشتری به تشخیص خوب از بد میسر میشه.

hack2hacker
July 17th, 2012, 15:56
بنده به شخصه افتخار میکنم که یک "بچه مدرسه ای" بتونه چنین مسئولیت بزرگی رو قبول کنه. اگر هم همون "بچه مدرسه ای" به من به عنوان همکار رجوع کنه تا با کسب نان حلال درآمدی برای خودش و خواندش و آینده روشنش کسب کنه دستش رو هم میبوسم و نوکرش هم هستم.

پیشرفت اقتصاد یک کشور با ایجاد محدودیت با ابزار قانون و "ساماندهی" و حذف بچه مدرسه ای ها ایجاد نمیشه. بلکه با آزاد گذاشتن بازار و آموزش مشتری به تشخیص خوب از بد میسر میشه.
خوشم اومد اومدیم و فردا همین بچه مدرسه ای به علت اینکه نمی تونه هاست بفروشه بره ***ی بکنه و...
ولی فراموش نکنید اینجا ایرانه تا حالا ندیدم هیچ قانونی 100% اجراشه

Ariya
July 17th, 2012, 20:55
ناز شستشون جلوي خيلي سوء استفاده ها رو گرفتن !

agarb98
July 17th, 2012, 21:09
دوست عزیز این نمیشه شرکت های مجوز گرفته میخواد هاست موزیک و فیلم بده !!!

shazo
July 17th, 2012, 21:33
سلام

كجا قانوه خوبيه ؟ نشه تو خونه كار كرد بايد بري يه جا اجرا كني و بعد فروشگاه رو راه بندازي اين طوري هر چي در مياري بايد پول اجاره بدي..

!@$#)_+%^"<*&%^$
July 18th, 2012, 08:01
چرته همش در حد حرفه اجرا نمیشه

Arashdn
July 18th, 2012, 08:35
اجرا نمیشه
هنوزم که هنوزه نصف فروشگاه های ایران اصلا نه مجوز دارن نه هیچی
با انجام اینکار تمایل به گرفتن مجوز هم کمتر و کمتر میشه ....

Web-Lovers
July 18th, 2012, 08:55
اصلا به نظر من بحث درگاه نیست.
الان سایتای مثل زرین پال - تک پرداخت و... راحت امکان پرداخت آنلاین به شخص می دهند پس نمیشه راه تجارت به صورت فردی را مسدود اساسا فضای مجازی نداشتن این محدودیت هاش خوبه.
اما در مورد فروشگاه در اماکن مسکونی ممنوع باید دید منظورشون دقیقا چیه؟

چطوری باید مجوز گرفت؟