PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : وب 3 : بازي با ايده‌هاي گوناگون !



IFACO.Net
November 15th, 2009, 20:02
جهان در حال تجربه جديدي است که "تغيير" عنصر اساسي و پايه آن است.


ايسنا: چند سال پيش بود که فردي با نام Dale Dougherty از وب ‌٢ سخن گفت که بي درنگ عملي نيز شد. اين ايده در آغاز چندان جدي نبود تا اينکه در اواخر سال ‌٢٠٠٥ نخستين کنفرانس درباره وب ‌٢ برگزار شد و روشن شد که اين استاندارد با خود انقلابي به همراه دارد.

وب ‌٢ آمد تا هر کجا که به اشتراک گذاري داده‌ها لازم است به ما کمک کند و نتيجه آن را در بلاگ‌ها، دايره المعارف‌هاي اينترنتي و RSS feed ها مي‌بينيم که Wikipedia ،MySpace و YouTube نمونه‌هاي عملي آنها هستند.

از آنجا که اين استاندارد جنبه‌هاي گوناگوني را پوشش مي‌دهد هنوز ارزش و سودمندي آن براي برخي روشن نيست. ما ناگزيريم که تاريخچه وب را به دو بخش تقسيم کنيم: امروز که وب ‌٢را داريم و ديروز که از وب ‌١استفاده مي‌کرديم.

هفت سال پيش اولين بار پايه گذار وب آقاي Tim Berners- Lee از عبارت Semantic Web( وب مفهومي‌) براي نسل آينده وب بهره گرفت.
وب مفهومي يک فضاي وب است که کامپيوترها مي‌توانند در آن مانند ما صفحه‌هاي وب را بخوانند.

وب سه بعدي فضايي است که مي‌توانيد بدون نياز به حرکت از پشت کامپيوتر، درون آن قدم بزنيد و ساختمان‌هاي آن را بازديد کنيد.

وب رسانه‌اي فضايي است که مي‌توانيد با يک فايل رسانه‌اي فايل‌هاي ديگر را جستجو کنيد. براي نمونه تصويري از يکي از نقاشي‌هاي مورد علاقه خود را به کامپيوتر مي‌دهيد و او تصاوير و فيلم‌هاي مرتبط با آن را پيدا مي‌کند.

وب فراگير يک فضاي وب است که همه جا وجود دارد؛ روي کامپيوتر شخصي، روي کامپيوتر جيبي، روي تلفن همراه و حتي روي لباس‌تان. حتي با ارتباط پنجره‌هاي اتاق‌تان و دريافت وضعيت هوا، پنجره‌ها در زمان لازم باز و بسته مي‌شوند.


از بسياري جنبه‌ها وب ‌٣ مانند يک بازي با ايده‌هاي گوناگون است که البته اين ايده‌ها ريشه در زندگي واقعي ما دارند. شرکت‌هاي زيادي در حال پذيرفتن استانداردهاي رسمي‌وب مفهومي‌اند که روي توسعه جستجوي تصويري کار مي‌کنند. :53:

LoveLife
November 15th, 2009, 20:10
به نظر بنده باید تو ایران بحث راجع به سرعت اینترنت و فیلترینگ و دستگیری و ... کرد تا این بحث ها! چون این مشکل حل نشده ما نمی تونیم به این جور مباحث بپردازیم

IFACO.Net
November 15th, 2009, 20:17
به نظر بنده باید تو ایران بحث راجع به سرعت اینترنت و فیلترینگ و دستگیری و ... کرد تا این بحث ها! چون این مشکل حل نشده ما نمی تونیم به این جور مباحث بپردازیم

این یه بحث فنی هست !

خواهشا سیاسیش نکنید

ممنون

LoveLife
November 15th, 2009, 20:25
این یه بحث فنی هست !

خواهشا سیاسیش نکنید

ممنون

دقیقا سیاسی نکردم @ ! مشکلات رو گفتم !
بنده مقاله دارم بابت نسل های اینترنت ( دانشگاه ، 50 صحفه)
نسل 3 بیشتر بر پایه نسل هوشمند رایانه ها و ارتباط مکمل با کاربر به صورت مولتی مدیا هست ( می شه گفت هوش مصنوعی )
این کار الزامش داشتن پایه های ارتباطی قوی شبکه هست ! چیزی که تو ایران امکان نداره !

IFACO.Net
November 15th, 2009, 21:35
این کار الزامش داشتن پایه های ارتباطی قوی شبکه هست ! چیزی که تو ایران امکان نداره !

بله دقیقا همینطوره و نیاز واجب به شبکه ارتباطی پایدار و بسیار قوی داره ولی این حرف که در ایران امکان نداره در حال حاضر درست هست ولی به مرور زمان و در آینده، صد در صد اوکی میشود !

Kambiz
November 15th, 2009, 21:47
هر وقت تونستیم یک ویدیو آنلاین رو به راهتی ببینیم ( کار برهای خانگی ) اون وقت باید فکر وب3 کرد
وگرنه همش رویا هست :50: